Beantwoord

Opzeggen na installatie (opzegtermijn)

  • 7 November 2020
  • 9 reacties
  • 1553 Bekeken

Vrijdag (eergisteren) is er bij ons T-Mobile thuis geïnstalleerd. Helaas ervaar ik inmiddels een désà-vouz wat betreft de mediabox (maar dan bij UPC/Ziggo) en zit ik nu al met frustraties.

 

Mijn ervaring met de mediabox is niet relaxed tv kijken, maar merendeels problemen oplossen zoals:

Spontaan zwart beeld of geen geluid, zenders willekeurig vergrendeld, na herstart een blijvende ‘netwerk melding’ (met donker beeld) op bewegend beeld etc..

Ik heb de media box + converter + modem daarvoor diverse keren moeten herstarten. En dat zijn voor mij teveel problemen in 1,5 dag 😞

Ook de afstandsbediening ervaar ik als “niet gebruiksvriendelijk”. Bijv. Favorieten werkt niet ideaal, je kan nl niet zappen naar alleen de zenders waar je voorkeur naar uit gaat, en de gids heeft geen overzicht per zender, plus ondervond ik ook problemen bij opnemen (en nog andere kleine dingen).

Bovenstaande problemen zijn ook allemaal telefonisch besproken met jullie klantenservice.

Daarom zou graag de mogelijkheid willen bespreken om gebruik te maken van de 2 weken opzegtermijn en hoe ik weer terug kom in de oude situatie voor de t-mobile installatie. (Omdat ik niet zelf de installatie mocht doen ivm glasvezel, ga wij er vanuit dat de monteurs-kosten ook gedeclareerd kunnen worden)

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 November 2020, 13:09

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Idusidus,

Vervelend dat de tv dienst nog niet zo werkt als het zou moeten. Een aantal punten die je noemt hangen samen met het nieuwe tv platform. Zie onderstaande link met bekende issues m.b.t. het nieuwe tv platform, en de verwachte oplossing daarvan:

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/feedback-nieuwe-t-mobile-tv-326106

Opzeggen van het hele abonnement kan niet zomaar. De twee weken bedenktijd gaan al in direct na de aanvraag. Zodra de installatie is uitgevoerd en geactiveerd geldt een minimale periode van 12 maanden. Opzeggen kan wel maar daar komen dan kosten bij. (Afkoop resterende periode)

Wel kan je bepaalde diensten maandelijks opzeggen of wijzigen, zoals tv of telefoon. (Let wel dat bepaalde kortingen dan kunnen vervallen)

Edit: de voorwaarden voor opzeggen zijn enige tijd geleden veranderd. Nu geldt een bedenktermijn van 14 dagen na installatie / activatie.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

@Idusidus

Correctie : je 2 weken bedenktijd begint sinds een tijdje al vanaf het moment wanneer Guidion de modem bij jouw thuis installeert en de modem werkt.

Mocht je willen annuleren dan betaal je wel gebruikskosten voor de periode waarin je wel internet had.

Bestelling Annuleren

Bestelling annuleren – Wil je je bestelling bij ons annuleren? Dit doe je met het Herroepingsformulier die je krijgt bij de bevestiging van je bestelling. Je kunt je bestelling ook telefonisch annuleren.

Retourneren – De apparaten van T-Mobile Thuis zijn in bruikleen. Heb je al apparaten ontvangen? Dan ontvangen we deze graag weer terug. In de bevestiging van de annulering ontvang je meer informatie. Stuur je de apparatuur niet terug, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

Kosten – Heb je tijdens de bedenktijd van 15 dagen al gebruik gemaakt van T-Mobile Thuis? De abonnementskosten en gebruikskosten brengen we pro-rata in rekening.

Klachten en geschillen
Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de producten en (aanvullende) diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij T-Mobile Thuis te melden. T-Mobile Thuis zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laten we je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van ons kunt verwachten. Mochten we er samen niet uitkomen, dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit kun je doen tot 12 maanden na het ontstaan van jouw klacht bij T-Mobile Thuis. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan T-Mobile Thuis stuurt, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Als je je abonnement online hebt afgesloten, kun je je klacht ook via het platform voor online geschillenbeslechting voorleggen.

Contact – Voor de verklaring van ontbinding kan je gedurende de bedenktermijn contact opnemen met de T-Mobile Thuis Klantenservice. Je kunt ook gebruik maken van het herroepingsformulier. Dit heb je ontvangen bij de bevestiging van je bestelling.

 

Best onduidelijk geformuleerd, er staat niet expliciet vermeld dat de bedenktijd in gaat na aansluiten of afsluiten van de overeenkomst, zoals het bij KPN er wel duidelijk bij staat, alleen bij het kopje kosten staat dat je dus gebruik hebt kunnen maken van de verbinding, verder kan ik het niet uitspitten, zou ik de order moeten inschieten en daar pas ik voor.

Ook de algemene voorwaarden staat het niet duidelijk in, dus zal @Idusidus even in zijn contract moeten kijken wat er precies instaat over de bedenktijd.

 

Dank je voor je reactie.

Nee! zo was dat niet besproken en zal ik er ook niet mee akkoord mee gaan. Vooral omdat periode van de de installatie door jullie (lees: t-Mobile / Guidion) wordt bepaalt - waardoor ik dus geen ervaring met het product kan hebben en mijn bedenktijd nergens op kan baseren.

Volgens de de consumentenrecht behoor ik een deugdelijk product te krijgen (dus ook een “nieuw tv platform”). Die ervaring heb ik duidelijk dus niet. (TV en Internet)  en zou ik het contract zonder extra kosten mogen kunnen ontbinden. Bij deze….

PS. Mijn mediabox doet het nu weer niet! :rolling_eyes::triumph::fearful:  (Ga maar weer alles herstarten! :thumbsdown: )

Reputatie 7

@Idusidus 

Internet en tv zijn diensten en geen producten.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/zit-ik-ergens-aan-vast/wanneer-heb-ik-bedenktijd

Reputatie 7

officieel gaat de bedenktijd in op het moment van bestellen en niet van leveren van diensten, in tegenstelling van producten wat in gaat na levering.

T mobile wijkt hier van af door de bedenktijd na levering te bieden.

@Hidden.nld Nope andersom. T-Mobile zal de ontbinding binnen 14 dagen niet accepteren.

Je hebt er volgens de Geschillencommissie Telecom echter wel recht op. Zie hier (dank @prodigy) : een, twee, drie. 

 

officieel gaat de bedenktijd in op het moment van bestellen en niet van leveren van diensten, in tegenstelling van producten wat in gaat na levering.

T mobile wijkt hier van af door de bedenktijd na levering te bieden.

Dan wijkt KPN ook af.:wink:

Je 14 dagen bedenktijd gaan in het moment dat je de diensten afneemt.

Mocht T-Mobile iets anders zeggen kan je naar de Geschillencommissie Telecom stappen en win je.

 

Reageer