Beantwoord

Overeenkomst ter overname - extra korting

  • 23 October 2019
  • 10 reacties
  • 344 Bekeken

Daar ik zeer ontevreden ben over de serviceverlening van TMobile bied ik ter overname het volgende aan:

Overeenkomst T-mobile Thuis lopend tot begin september 2020. Inbegrepen:

- 50/50 Internet

- Telefoonaansluiting

- 2x interactieve TV box

- eerste 6 maanden € 20,00 korting

- 2de interactieve TV box gratis zo lang dienst afgenomen word

 

Kosten tot aan einde van overeenkomst bedragen (nu 2 maanden betaald) € 420,00 incl. BTW.

 

Ik bied deze overeenkomst ter overname aan waarbij ik alle kosten voldoe welke bij de omzetting/verhuizing komen kijken, daarbij zal ik je 50% van de kosten tot aan het einde van de overeenkomst betalen, op dit moment € 210,00.

Dit aanbod is niet te mooi om waar te zijn maar 100% echt. Ben TMobile zo ontzettend zat dat ik er daadwerkelijk geld voor over heb om volledig van TMobile af te komen.

@TMobile, wat zijn de kosten voor afkoop van een overeenkomst. Of de overeenkomst nu overgenomen word of tegen een redelijk bedrag afgekocht kan worden, ik wil van jullie af om vervolgens nooit meer klant te worden en een ieder in mijn omgeving hetzelfde te adviseren. 

icon

Beste antwoord door Brian 30 October 2019, 17:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @ASIBRA,

Dat is inderdaad een mooi aanbod. Maar het wordt lastig om een contractovername te doen, omdat een contract adresgebonden is. Of je moet jouw woning ook direct ter beschikking stellen?

Afkoop ligt aan jouw resterende tijd die je nog hebt te gaan. De klantenservice kan hiervoor een berekening maken. Ik verwacht dat dit het aantal maanden X minimum bedrag internet is. Als je echt niet tevreden bent, dan kun je altijd met webcare kijken of er een oplossing voor je is. Mochten bepaalde zaken niet op de jusite manier opgelost worden, dan kun je altijd een formele ingebrekestelling opstellen en aangetekend versturen met daarin het gebrek en de redelijke termijn dat het opgelost moet zijn.

Goedemiddag @TAVL ,

Voor zover ik weet is het adres van levering gewoon te veranderen dus zal dat niet zoon probleem moeten zijn. 

Wanneer je weet hoe de service elders is, weet je wat je mist als je klant bij T-Mobile word. Tot een oplossing met klantenservice of webcare komen is totaal niet mogelijk bij deze club. Probeer al maanden om tot een goede oplossing te komen maar waar medewerker A. één stap in de goede richting zet, doet medewerker B. weet 5 stappen achteruit. Het heeft bij mij al ruim 4 maanden geduurd om tot een werkende aansluiting te komen maar alle randafspraken daaromheen worden stuk voor stuk niet nagekomen, niet door de thuis en niet door de mobiele afdeling.

Afkoop tegen 100% waarde is niet bepaald redelijk vandaar ik T-Mobile om een aanbod in deze vraag / mijn overeenkomst tegen 50% aanbied. Het feit dat ik geld over heb om van TMobile af te komen lijk mij overtuigend genoeg dat ik echt van TMobile af wil. 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @ASIBRA,

Dat is niet het geval. Een Thuis contract is voor een adres en is alleen overdraagbaar op dat betreffende adres. Het kan niet naar een ander adres overgezet worden.

Zoals aangegeven 100% van het goedkoopste abonnement beschikbaar op jouw adres. Maar wie weet kan webcare hier nog iets voor je betekenen. Zeker met het oog op de voorgeschiedenis.

Beste @TAVL ,

In mijn vorige reactie schreef ik "Voor zover ik weet is het adres van levering gewoon te veranderen dus zal dat niet zoon probleem moeten zijn."

Hierop reageer je "Dat is niet het geval. Een Thuis contract is voor een adres en is alleen overdraagbaar op dat betreffende adres. Het kan niet naar een ander adres overgezet worden."

Wat je hiermee aangeeft is dat als je voor deze diensten het aansluitadres niet kan veranderen. Hoe doet men dit echter als iemand verhuist? Veranderd met het adres van levering dan niet? Nou, het enige wat dan nog dient te gebeuren is het aanpassen van de contractant en dan ben je er toch? 😉

Dus.... Waar een wil is, is een weg. Zoals ik aanvankelijk als schreef "Ik bied deze overeenkomst ter overname aan waarbij ik alle kosten voldoe welke bij de omzetting/verhuizing komen kijken".

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Beste @ASIBRA,

Als je naar een ander adres verhuist dan wordt je contract ontbonden voor je huidige adres en ga je op jouw nieuwe adres een nieuw contract aan. Heb ik zelf ook mogen ervaren. Helaas klopt jouw beredenering dus niet. 

Beste@TAVL ,

Ik ben bang dat dit een handeling is welke in strijd is met de Nederlandse wetgeving. Tenslotte zal het onredelijk bezwarend zijn als TMobile in deze verplicht om een nieuwe jaar overeenkomst te sluiten. TMobile kan in deze hoog uit een keuze bieden om geen kosten voor de verhuizing in rekening te brengen wanneer men een nieuwe overeenkomst afsluit. Echter snap ik het dat TMobile het met wetten niet zo heel nauw neemt, helaas al ervaren dat consumentenrechten in ieder geval volledig genegeerd worden. 

Zoals aangeboden draag ik graag de kosten voor de verhuizing. Voor mij is het dus geen probleem als iemand het interessant vind om dit in combinatie met een nieuw jaarcontract te doen (waardoor geen verhuiskosten) ben ik nog altijd bereid 50% van de kosten voor deze overeenkomst te voldoen.... Als ik TMobile maar volledig de deur uit kan doen en mogelijk maak ik zo juist iemand anders wel blij 😉😊

Reputatie 7
Badge +4

Je hoeft T-Mobile Thuis niet mee te verhuizen. Je kunt het mee verhuizen. Als T-Mobile Thuis mee verhuist, dan betaal je geen extra kosten, zoals installatie- en administratiekosten. Je zult dan wel aan moeten tonen dat je gaat verhuizen of dat de overnemende partij eerst bij jou inwoonde en het huis uit gaat. Dus zover ik zie zuiver en niet tegenstrijdig met het consumentenrecht. Succes in ieder geval, maar het over dragen zal je niet gaan lukken. Wellicht goed om jouw contract en algemene voorwaarden nog eens door te nemen en dit topic terug te lezen. 

 

Overigens biedt het consumentenrecht jou genoeg handvatten om T-Mobile te dwingen om problemen op te lossen en uiteindelijk de mogelijkheid om  tot ontbinding over te gaan. Moet je wel aan jouw plichten uit het consumentenrecht voldoen. Heb ik je in dit topic ook al op gewezen. 

@TAVL Zojuist stel je nog dat bij een verhuizing het contract ontbonden word en een nieuw jaar contact word opgesteld. Nu stel je dat er geen kosten voor de verhuizing berekend worden?

Wat ik in mijn reactie stel is dat als je verplicht word om bij verhuizing een nieuw jaar contact af te sluiten, zonder de keuze te krijgen de kosten te dragen van de verhuizing en het originele contract door te laten lopen, de handelswijze onredelijk bezwarend is.

Dat ik zal moeten aantonen dat ik verhuis of dat de overnemende partij bij mij ingewoont heeft is natuurlijk best vreemd. Ik vraag als contractant slechts het aansluitadres te veranderen, voor de aanbieder is het met name belangrijk dat ik de kosten hiervoor voldoe en daarna ook mijn verplichtingen na blijf komen. Op het nieuwe adres kan uiteraard een ander willekeurig persoon natuurlijk vervolgens de wens hebben om de overeenkomst overnemen.

Je stelling dat het consumentenrecht voldoende handvatten is in deze een beetje overbodig/onnodig. Tussen recht hebben en recht halen zit een groot verschil, als je een klein beetje juridisch onderlegd bent weet je dat dit tevens veel tijd vergt. Ik zit er niet op te wachten om nog langer het gezeur met TMobile aan te gaan en wil juist zo snel mogelijk van ze af. Het is al ruim een half jaar ellende, waar één medewerker iets goed doet zorgt de ander juist weer voor achteruit gang. Je recht krijgen is vaak een langdurig proces, helemaal als je met een partij zoals TMobile te maken hebt welke je consumentenrecht (zelfs als je ze hier op wijst) totaal negeert. Voor dit laatste is niet voor niets al een klacht bij de ACM neergelegd. 

Reputatie 7
Badge +4

Een overname van Thuis kan, maar alleen op het huidige adres, waarbij de nieuwe eigenaar het product op het huidige adres blijft gebruiken. Overdragen naar een ander adres kan niet; adresgebonden. Een verhuizing naar een nieuw adres betekent dat het contract op het oude adres ontbonden wordt en voor het nieuwe adres een nieuw contract aangegaan wordt dat aansluit bij de nieuwe woonsituatie. De overgang hiervan is kosteloos, dus geen administratiekosten oid. Het staat je vrij om T-Mobile mee te verhuizen. Dus ik zie niet wat er nu zo bezwarend is? Ik zeg nog steeds niets nieuws. Hoe jij dit wil inzetten kan niet. 

Recht hebben is de eerste vraag die we moeten achterhalen. Ik lees hier 1 kant van het verhaal, dus lastig om over te oordelen. Iets met hoor en wederhoor. 

Dat het soms lang kan duren om recht te halen beaam ik, maar dat hoeft niet. Werken de reguliere kanalen niet mee, dan kun je bij dergelijke conflicten beginnen met een in gebreke stelling van de wederpartij waarbij je eist het probleem binnen een redelijke termijn op te lossen. Bij het uitblijven van een oplossing kun je vervolgens ontbinding eisen. Haalt nog steeds niet weg of iemand in zijn recht staat. Bij een geschil kun je, zoals jij doet, het geschil ook elders beleggen voor een oplossing. Of dit sneller is weet ik niet. Vaak vertraagd het ook omdat consumenten niet de weg juist bewandelen of denken te weten hoe een en ander werkt.

Reputatie 7

Hi @ASIBRA, zo te zien is er het één en ander misgelopen met je aanmelding maar ik zie dat mijn collega Geniva onverminderd voor je bezig is geweest om het allemaal recht te trekken en op 28-10 is er nog een flinke vergoeding aangemaakt. Excuses dat het allemaal zo moeizaam is verlopen maar je bent bij mijn collega in goede handen!

Reageer