Beantwoord

overstap van onsbrabantnet naar T-Mobile thuis

  • 3 February 2018
  • 5 reacties
  • 317 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedemiddag

Afgelopen week hoorde ik dat onsbrabantnet (onze huidige glasvezelprovider) er mee gaat stoppen als merk in bepaalde dorpen en alles wordt overgedragen aan KPN (een officiële brief volgt nog met een definitieve datum). Nu heb ik een redelijke afkeer van KPN door ervaringen in het verleden en ben ik dus aan het zoeken naar alternatieven.
Ik zag dus een aanbieding voorbij komen voor een totaalpakket met een internetsnelheid van 750mbps bij T-mobile maar ik zit nog wel met een paar vragen.

Op dit moment hebben we 3 tv's in huis. 2 hebben een decoder. De 3e tv is nog aangesloten op een coaxkabel en krijgt via die kabel digitale televisie. Ik ben er van op de hoogte dat jullie meerdere decoders kunnen leveren maar leveren jullie ook een signaal op de coaxkabel via de modem?

Ik heb ook ooit de mogelijkheid gehad om voor eenmalig 5,- een vast ip-adres te krijgen en daar heb ik nog steeds plezier van aangezien ik een kleine persoonlijke cloud dienst draai voor mezelf. Een dynamisch IP-adres zou beteken dat ik een DynDNS service moet gaan gebruiken of dat ik opeens geen verbinding meer heb wanneer het ip-adres verandert. Is het dus mogelijk om bij jullie een vast IP-adres te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Rick
icon

Beste antwoord door jibbewillem 4 February 2018, 09:14

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemorgen Rick,

Hartstikke leuk dat je de klantenkring van T-Mobile Thuis komt versterken! En natuurrijk ook welkom op het forum.

Je kan tot maximaal vier tv boxen afnemen. Deze dienen zoals je al vreesde allemaal via UTP kabels aangesloten te worden. Er wordt geen signaal doorgegeven over de coax kabel.

Wat je wel vaak ziet is dat de kabelaar te lui is om bij een opzegging het tv signaal van de kabel te halen. Dit zorgt er in sommige gevallen voor dat je nog jaren analoog tv kan kijken. Nu weet ik niet zeker of dit hij jou in Brabant ook het geval is.

Als alternatief zou je gebruik kunnen maken van de TV Anywhere app van T-Mobile Thuis. Hiermee kun je live tv kijken op smartphone en tablet. Als ik het goed heb kun je het beeld van deze app ook streamen naar een Google Chromecast. Als je op de derde tv niet al te vaak kijkt zou dit een goede oplossing zijn.

Des noods kun je een internetkabel trekken naar je derde televisie toestel.

Voor zover ik weet maakt T-mobile Thuis gebruik van dynamische ip-adressen. Wel is het zo dat je ip-adres niet dagelijks zal veranderen. Hoogstens een paar keer per jaar, schat ik. Ik let er eigenlijk niet zo op, maar voor zover ik weet heb ik al twee jaar hetzelfde ip-adres en ik heb al een stuk of vier verschillende routers gehad.

Misschien kan de servicedesk je ip-adres wel vastzetten. Dat zullen de T-Mobile medewerkers op dit forum graag voor je uitzoeken. Ik heb het in ieder geval nog niet gelezen.

Ik hoop dat je binnenkort van je 750 Mbit/s kan gaan genieten! 😎

Andere vragen beantwoord ik graag voor je.
Zie voor het vaste ip-adres ook even dit topic.
Reputatie 7
Hey Rick, van harte welkom bij T-Mobile Thuis! Ik heb eigenlijk weinig toe te voegen aan het zeer complete bericht van jibbewillem! Ik kan wel bevestigen dat wij inderdaad een dynamisch IP-adres gebruiken maar dat deze niet vaak verandert. Er zijn klanten die al meerdere jaren hetzelfde IP-adres hebben maar dit kunnen we niet garanderen. We kunnen het IP-adres niet voor je vastzetten maar het is zeker niet zo dat deze meerdere keren per jaar wijzigt. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, zoals je ziet zitten we op het forum voor je klaar!
jibbewillem en Brian bedankt voor de antwoorden. Ik wacht nog even "de brief" van kpn af en dan stappen we over.
Reputatie 7
Graag gedaan Rick. Helemaal goed, mocht je in de tussentijd nog vragen hebben laat het dan gerust weten en tot snel!

Reageer