Beantwoord

Overstappen internet vanaf kpn glasvezel


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste T-Mobile,

 

Ik sta gepland om op 24 maart over te stappen van Glasvezel & TV Telfort/KPN naar jullie. Nu vraag ik mij af of dit in alle redelijkheid nog wel dan kan gebeuren? Geen idee of de huidige corona-regels monteurbezoek toelaten, maar het kan zijn dat deze nog flink uitgebreid worden. 
 

Kunnen jullie mij garanderen dat ik vanaf 24 maart bij jullie internet/tv heb? Of is het handiger om de hele overstap nog even uit te stellen? Wat is voor dat laatste nodig?
 

Qua werk & prive is internet in deze tijd wel vrij essentieel namelijk.

alvast bedankt & vriendelijke groeten,

 

Wim Bakker

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 March 2020, 14:32

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Wim,

Ik weet niet of je eea nog hebt kunnen uitstellen i.o.m. T-mobile?

Normaalgesproken gaat het signaal er op de geplande installatie-dag 's morgens vanaf. Dit wordt door een kpn-monteur gedaan en niet door T-mobile. Daarom is verplaatsen van een afspraak soms lastig omdat er meerdere partijen bij betrokken zijn.

Vooruitlopend op de installatiedag, kun je een foto plaatsen van je FTU? Dit is het glasvezel aansluitpunt. Bij sommige ftu's zou je het zelf kunnen aansluiten, andere niet. 

Normaal mag dit niet, maar in deze tijd wordt een uitzondering gemaakt en kan je het wellicht met hulp op afstand zelf doen voor het geval het signaal eraf gaat en er geen monteur komt.

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @0369152 

Als dat zo is dan zal je daarover wel op de hoogte gebracht worden denk ik. Maar normaal bij een overstapservice blijven je KPN diensten gewoon actief tot aan de installatiedatum.

Dank je voor je antwoord. Even voor de duidelijkheid: KPN diensten blijven ook actief tot ná de ingeplande overstapdatum, mocht er geen monteur zijn om de overstap te regelen? Oftewel als er niemand komt op 24 maart heb ik gewoon nog internet totdat er wel iemand komt ook al is dat ergens in april?

Dat is wel de bedoeling ja, maar een garantie is er niet, vaak genoeg berichten hier gezien waarbij T-Mobile je doodleuk een bericht stuurt dat de diensten actief zijn, terwijl deze nog niet opgeleverd zijn.

Reputatie 7
Badge +15

Indien T-mobile dat ook doorgeeft aan KPN zullen er geen problemen zijn en heb je diensten van KPN tot aan het geleverd is. T mobile is er morgen weer en zal dan hopelijk ook reageren, kans lijkt mij niet zo groot dat je overstap wordt vertraagd door het coronavirus.

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn @Waqqas , KPN heeft winkels gesloten en de monteurs komen alleen nog in aktie bij storingen, de rest zal wel volgen aankomende week.

Verwacht dat alles opgeschort word de komende 3 weken  alleen ADSL kan nog doorgaan zolang de pakketbezorgers blijven rijden, maar die morren ook al.

 

Kan wel eens als een trein stil gaan vallen, alleen de belangrijke zaken mogen straks nog gedaan worden, orde en veiligheid, zorg en de voedselvoorziening, ben ik en de vrouw de klos, vrouw werkt in de zorg en ik in de winkel bevoorrading, is morgen al weer lekker druk.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb wel als ervaring dat je huidige diensten stoppen op de dag van levering. Als dan de monteur niet kan komen plotseling dan is er wel een probleem. Ik denk niet dat het beter zal worden maar meer dat het zal verslechteren met dat gedoe. Dat is even kijken hoe het in de aankomende week gaat en tegen die tijd zal webcare ook wel reageren maar er kan denk ik geen garantie worden gegeven en het is maar kijken hoe het verder gaat met het corona probleem.

We kunnen alleen maar hopen dat het Corona virus de kop in word gedrukt zodat we snel weer gewoon onze gang kunnen gaan zonder ons zorgen te hoeven maken om onze gezondheid.

 

En er zal niet zomaar afgesloten worden als de monteurs niet meer kunnen of mogen komen, je zal wat langer met je oude aansluiting moeten doen.

Reputatie 7
Badge +15

Ik heb begrepen dat op een installatiedag, indien de monteur om één of andere reden niet kan komen er wel een andere vervangende monteur kan komen mits hij niks te doen heeft maar in deze tijden zal dat niet voorkomen..

T-mobile zal moeten zorgen dat ze alles doorgeven als de installatie wordt vertraagd zodat @0369152 in ieder geval nog zijn KPN diensten kan gebruiken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @0369152, gaaf dat je klant bent geworden, welkom op de Community! Jouw installatiedatum staat nog steeds vast op de 24e (morgen). De installatieafspraak is niet gewijzigd! Wegens de huidige omstandigheden heeft Guidion wel een apart protocol ingevoerd, maar hiermee horen installatieafspraken niet gewijzigd te worden. Wat wel zo is, is dat de monteur nu telefonisch contact opneemt met je en jou door de installatie heen begeleidt. Dit doen ze om de veiligheid van zowel jou als klant, als zichzelf te waarborgen. Het gaat vast lukken, maar indien dit toch niet voltooid kan worden, dan komt de monteur wel alsnog langs. Veel succes met de installatie en vanaf morgen kun je volop genieten van jouw abonnement. Als ik verder iets voor je kan doen, geef een seintje. Dan ga ik er zo snel mogelijk mee aan de slag. Voor nu: stay safe and strong! :muscle_tone2:

Reageer