Beantwoord

Overstappen naar alles-in-1 abonnement

  • 3 March 2018
  • 6 reacties
  • 217 Bekeken

Thans heb ik abonnementen via Tele2 (telefoon), Telfort (ADSL), Ziggo (televisie) en KPN (telefoonleidingen).
Ik ben niet in het bezit van een mobiele telefoon.
Ik heb de navolgende vragen:
• Heb ik bij een "alles-in-1" pakket met vaste telefoonaansluiting het KPN-abonnement nog nodig voor mijn ADSL-abonnement?
• Op welke wijze worden de tv-zenders aangeboden? Via de kabel of via de telefoonlijn?
• Thans heb ik via de televisiekabel op drie woonlagen televisieontvangst door de kabel te verbinden met een televisieapparaat. Hoe werkt dat onder T-Mobile?
• Kan ik mijn huidige telefoonnummer behouden?
• Kan ik mijn huidige domein (telfort.nl) behouden?
• Hoeveel mailadressen en aliassen staan er tot mijn beschikking?
• Kan ik evenals bij KPN de zichtbaarheid van mijn nummer (nummerherkenning o.i.d.) blijvend onderdrukken, zodat ik dit niet telkens behoef aan te geven?
• Kan ik i.g.v. de aanschaf van een mobiele telefoon het abonnement eenvoudig koppelen?
• Is er tariefverschil tussen mobiel bellen en bellen via de vaste telefoonaansluiting of maakt het alsdan niet meer uit of er al dan niet mobiel gebeld wordt?
• Kan tegelijkertijd gebruik gemaakt worden van de telefoon en de pc?
Bokweazle
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 3 March 2018, 17:00

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hallo Bokweazle,

Alles gaat via internet bij T-Mobile thuis. dus tv kijken en bellen ook.
Je krijgt voor tv 1 kastje voor 1 tv. voor elke extra tv betaal je 5 euro per maand extra.
De tv moet aangesloten worden met een UTP kabel dus niet via de bestaande coax.
Je nummer kan je gewoon mee nemen. Je kan anoniem bellen en je heb geen telefoon abonnement nodig van KPN. Als je ook mobiel neemt van T-Mobile dan krijg je 2,50 korting op Thuis en gratis foxsport eredivisie.
Kan ik de tv's (er staan er 5 in huis) niet gewoon doorlussen?
Ik heb ± 40 m kabel liggen, een modulair tang en allerhande stekkers (mannetjes/vrouwtjes).
Dat is toch veel goedkoper! Of ben ik verplicht van die kastjes te nemen?
Reputatie 7
Hallo Bokweazle,

Nee, dat word alleen gebruikt door Ziggo. en deze heeft ook al aan gegeven hier mee te gaan stoppen. Je heb dus voor elke TV een Settopbox nodig. Je kan wel gebruik maken van TV Anywhere. je kan dan op een mobiel apparaat TV kijken deze zou je kunnen casten naar een Smarttv of Chromecast. Het maximaal aantal tv's is 4 bij glasvezel. bij DSL is dit minder afhankelijk van je maximale snelheid op jou locatie.
Momenteel is de situatie bij mij thuis zo, dat de in mijn huis aanwezige kabel bij de bouw destijds op alle drie woonlagen was voorzien van een stopcontact, waarin een kabel al dan niet met dubbelstekker geplugd kon worden. Begrijp ik het goed, dat Ziggo het voornemen heeft de situatie dusdanig te wijzigen, dat men te allen tijde verplicht is een kastje aan te schaffen om tv-ontvangst mogelijk te maken? Mag dat eigenlijk wel?
Dat druist toch in tegen het principe van vrije nieuwsgaring! Of zie ik dat verkeerd?
Bokweazle
Ik heb gewoon een vijftal ouderwetse tv’s aangesloten in de diverse kamers.
Geen smarttv, geen chromecast en ook geen mobiel apparaat.
Het enige wat wel kan, is de apparaten aansluiten op mijn pc.
Makkelijk, want ik kijk veel via Programma Gemist of buitenlandse mediatheken
In mijn geval zou dat, als ik het goed zie 4 extra kastjes (= € 20,= / mnd extra) moeten nemen.
Ik heb nog geen antwoord op de vraag hoeveel mailadressen en aliassen ik ter beschikking krijg.
Voor wat betreft de mailadressen en aliassen heb ik er van de resp. 5 en 10 ter beschikking staande resp. 3 en 8 in gebruik.
Derhalve gaarne een antwoord hoe dat bij T-Mobile onder een Alles-in-1 abonnement is geregeld. Staan er extra mailadressen en aliassen ter beschikking? Zo ja, hoeveel? En natuurlijk in het ontkennende geval wel bedrag ermee gemoeid is om over 2 extra mailadressen en 8 aliassen te kunnen beschikken.
Graag een reactie, zodat ik op een behoorlijke wijze kan afwegen of een Alles-in-1 abonnement verstandiger is dan mijn huidige situatie, waarbij ik voor mijn huidige abonnementen via Tele2 (telefoon), Telfort (ADSL), Ziggo (televisie) en KPN (telefoonleidingen) circa € 80,=/mnd, inclusief variabele telefoonkosten per maand kwijt ben zomede over een eigen domein beschik.
Op voorhand dank voor de reacties.

Bokweazle
Reputatie 7
Hi Bokweazle, goed om te horen dat je overweegt om klant bij ons te worden, alvast van harte welkom! Ik zie dat Hidden je al veel informatie heeft verschaft, helemaal goed. Ik geef graag antwoord op je laatste vragen!

Je ontvangt bij T-Mobile Thuis altijd een @t-mobilethuis.nl e-mailadres. Daarnaast kan je voor dit e-mailadres 5 'aliassen' aanmaken. Dit zijn andere e-mailadressen maar deze komen wel op je hoofd e-mailadres binnen. Dus stel dat je hoofd e-mailadres bokweazle@t-mobilethuis.nl is dan kan je ook nog Bokweazle1@t-mobilethuis.nl aanmaken. Alle e-mails die hier naar toe gestuurd worden komen komen dan op hetzelfde e-mailadres binnen.

Naast de 5 aliassen kan je ook nog 5 écht andere e-mailadressen aanmaken. Deze krijgen dus ook hun eigen inbox. Meer over je e-mail vind je hier.

Wat je belkosten betreft, dit hangt af van je abonnementen, als je veel belt dan kan je kiezen voor Unlimited Vast Bellen, dan bel je voor € 10,- per maand onbeperkt naar alle vaste nummers in Nederland. en met Unlimited Vast Bellen Plus voor € 15,- óók naar alle mobiele nummers! En als je bij je mobiele abonnement kiest voor een Go dan kan je ook hiermee onbeperkt bellen. Met Alles-in-Één bij je dus zeker voordeliger uit!

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!

Reageer