Beantwoord

Overstappen van Solcon naar T-Mobile

  • 19 November 2019
  • 7 reacties
  • 520 Bekeken

Ik heb op het moment een Glasvezel 100Mbps abonnement bij Solcon. Als ik zou overstappen dan kan ik het niet permitteren om geen internet verbinding te hebben.

Werk veel vanuit huis op remote systemen en ben afhankelijk van een goede internet verbinding en ook voor mijn bedrijf heb ik een internet verbinding nodig.

 

Heeft iemand ervaring in het overstappen naar T-Mobile?

 

icon

Beste antwoord door jibbewillem 19 November 2019, 16:41

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo@jj.valstar 

Jazeker! En ik ben er erg tevreden mee.

Bij overstappen kijk van te voren even via de postcode check wat er beschikbaar is op jouw adres TM levert 1Gbps op eigen glasvezel netwerk en max 100 mb op het KPN netwerk.

Indien je ook T mobile mobiel erbij neemt of iemand anders op je adres T-mobile mobiel heeft dan betaal je €25 voor internet only (hoogst mogelijke snelheid), je krijgt 2,50 of korting op je abbonement of je betaalt 25 euro voor GO unlimited.

Overstappen regelt T-mobile voor je ze hebben wel wat gegevens nodig van je oude provider die je makkelijk online kan doorgeven. Houd er rekening mee dat je op zijn vroegst over 4 weken bent aangesloten.

Indien je hulp nodig hebt kan je die hier krijgen via het forum, telefonische klantenservice, Facebook of Twitter.

Hi @jj.valstar ,

Wat is de reden dat je overweegt over te stappen?

Uit ervaring kan ik zeggen dat een internetverbinding bij Solcon stabieler is dan bij T-Mobile, maar beiden zijn uitstekend keuzes.

Voor zakelijk gebruik zou ik sowieso niet bij een consumenten (budget - wat T-Mobile is) provider gaan.

Heb je een zakelijk abonnement bij Solcon?

Bij het overstappen kan heel veel mis gaan en is de kans groot dat je een paar uur of zelfs een paar dagen zonder internetverbinding zit.

Als je geen problemen hebt bij Solcon, dan zou ik het zo laten. Wil je toch per se overstappen, dan zou ik voor een zakelijk abonnement kiezen.

Ik heb een alles in een bij Solcon, wel zakelijk afgesloten (jaren geleden kon dat nog maar nu niet meer).

De download valt tegen 68Mbps max ook wanneer de PC met een i7-8700 en GE rechtstreeks word aangesloten om de genexis.

Ik heb gisteren al een support/klacht ticket geopend met geen enkele response van Solcon.

 

Solcon was goed, maar nadat KPN Solcon heeft overgenomen wordt het beduidend minder.

 

 

Welk modem heb je van Solcon?

Ik gebruik geen modem van Solcon, daar ik een eigen server heb draaien.

 

Ik gebruik een Draytek Vigor 2926ac met de laatste firmware. Met deze router kan ik ook IP adressen blokkeren, website filtering e.d.

 

 

 

Dan zou ik eens goed nadenken of je bij T-Mobile wel goed zit, een eigen server draaien is lastiger dan het lijkt volgens verschillende topics, en het Zyxel modem kun je weinig mee, die zit aardig dicht getimmerd.

 

Dan is even afwachten wat de opvolger van XS4all gaat doen een betere keuze als je vrijheid wil.

Ik zou het nog eens met Solcon overleggen en vooral geen overhaaste beslissingen maken. Gezien je situatie zou ik niet overstappen naar T-Mobile.

Reageer