Beantwoord

Overstappen van Ziggo naar T-Mobile


Goeiemiddag,

 

Op het moment loopt mijn contract via Ziggo, maar omdat ik er niet tevreden mee ben wil ik graag overstappen naar T-Mobile. Ik weet alleen niet of het uberhaupt kán: via Ziggo ontvang ik internet+tv namelijk via de coax kabel. Het internet komt in de huiskamer via een coax-outlet uit de muur en direct daarop ingeplugd zit een coax splitter waarvan één kabel naar een humax tv kastje gaat, en de ander naar de ziggo router.

 

In dit bericht lees ik dat T-Mobile geen internet via de coax kabel aanbiedt. Ik heb in ons huis gezocht, maar kan geen glasvezelaansluiting vinden. Op de T-Mobile postcode check ontvang ik echter het volgende bericht als ik m’n postcode invul:

Yes!

Op [Mijn Adres] is Internet beschikbaar met een verwachte maximumsnelheid van 100 Mbit/s downloaden en 30 Mbit/s uploaden beschikbaar.

 

Is er bij T-Mobile alsnog de mogelijkheid om over te stappen voor internet&tv, ondanks dat ik op het moment internet via coax heb? Als vereist is dat een monteur de aansluiting aanpast vind ik dat ook geen probleem. Het gaat mij erom dat ik niet Ziggo afsluit terwijl achteraf alsnog niet mogelijk blijkt om over te stappen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

 

Groeten uit Utrecht,

 

Michiel

icon

Beste antwoord door Anonymous 28 May 2020, 19:55

Bekijk origineel

13 reacties

Bij jou is dan DSL beschikbaar, dit mag je zelf aansluiten op het ISRA punt, dat is het punt waar de telefoonverbinding binnen komt, meestal de meterkast of ergens tegen de gevel aan de straatkant.

Reputatie 7
Badge +15

Zoek naar iets van onderstaande, kan in de meterkast zijn, woonkamer of ergens anders. Het kan ook gewoon een losse telefoonkabel zijn met de kleuren rood blauw oranje wit.

 

Hoi allemaal, erg bedankt voor jullie hulp, en voor de snelle reacties! Het ISRA punt is echter niet aanwezig, ik heb dit bij verhuizing zelf gezocht en laten controleren. Daarbij komt dat alle buren die ik gesproken heb ook Ziggo hebben, en heeft Telfort toenmalig bij de verhuizing (10 maanden geleden) aangegeven geen diensten op het adres te kunnen verzorgen. M’n vraag is daarom eigenlijk meer: is het mogelijk om een coax aansluiting door een monteur om te laten zetten naar een aansluiting die geschikt is voor T-Mobile?

 

[edit]

het kan gewoon een losse telefoonkabel zijn met de kleuren rood blauw oranje wit.

 

Goeie, misschien dat ik deze over het hoofd heb gezien, in de kruipruimte. Heeft élk huis zo’n kabel? Want als dat zo is laat ik er liever een monteur naar kijken dan dat ik er zelf naar op zoek ga.

Reputatie 7
Badge +15

In dat geval moet er een monteur aangestuurd worden om de telefoon kabel te zoeken en als die er niet is dan wordt KPN aangestuurd om het ISRA te herstellen.

Je zult wel eerst een abonnement moeten afsluiten zodat de moderators morgen een monteur kunnen inschakelen.

 

Als Telfort heeft aangegeven dat er geen verbinding gerealiseerd kan worden zal er zeer waarschijnlijk geen ISRA aanwezig zijn en heb ik het idee dat KPN dezee niet gaat aanleggen voor T-Mobile.

Telfort is van KPN.

Heb uiteindelijk wel een plek gevonden waar een blauwe en een groene kabel uit de muur komen (deze heb ik nog over het hoofd gezien). De groene kabel gaat naar het vergeelde kastje en de blauwe is onaangesloten. De witte en de zwarte kabel gaan naar de ziggo tv ontvanger en router. Zouden de blauwe en/of groene kabels de kabels kunnen zijn die in bovenstaande berichten bedoeld worden? 

 

Reputatie 7
Badge +15

@michiel_utrecht

Nee, helaas zijn dit niet de kabels die bedoeld worden. Er kan beter een monteur komen kijken.

Het zou één telefoonkabel met de 4 aders rood blauw oranje wit moeten zijn.

Bedankt voor je snelle reactie, waqqas! Ik ga denk ik maar de knoop doorhakken en gewoon contact opnemen met T-mobile. Ik hoop dat ik daar kan aangeven dat ik er een monteur naar wil laten kijken, normaliter installeer ik de router altijd zelf maar dit keer ga ik daar meer moeite mee krijgen.

 

@michiel_utrecht Wat zegt deze site over je verbindingsmogelijkheden?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

 

Staat er niks heb je geen aansluiting.

Reputatie 7

Hi @michiel_utrecht, goed om te zien dat je al op weg bent geholpen! :slight_smile:@Doornekamp33 Er zou een aansluiting moeten zijn anders kan er ook geen bestelling gedaan worden via onze website. In de praktijk wil het nog wel eens gebeuren dat een ISRA-punt zonder toestemming van de netbeherdeerder verwijderd wordt bij bijvoorbeeld een verbouwing.

Is het telefonisch gelukt @michiel_utrecht? Onze monteur kan op zoek naar het aansluitpunt, mocht deze helemaal niet meer aanwezig zijn dan kan hij/zij er niet zelf 1 plaatsen maar dan schakelen we de netbeheerder voor je in om te bekijken wat er mogelijk is. 

@Brian , maar waarom kan Telfort dan geen verbinding leveren, die hebben dezelfde info, en 10 maanden geleden kon je nog net via Telfort nieuw afsluiten of verhuizen.

 

In ieder geval @michiel_utrecht , ik zou afwachten wat T-Mobile voor elkaar krijgt voordat je Ziggo opzegt, anders kun je weer opnieuw beginnen als er geen aansluiting is, en als er een ISRA aangelegd moet worden is het vraag of het wel kan en gaat gebeuren.

Reputatie 7

@Doornekamp33 Ik kan natuurlijk niet in de systemen kijken van Telfort maar ik vermoed dat de netbeheerder dan ergens in de tussentijd de administratie aangepast heeft. Ik heb inmiddels al contact met @michiel_utrecht via privébericht en we gaan de netbeheerder langs sturen om te kijken wat de situatie precies is als/wanneer Michiel klant wordt. Dat gaat helemaal lukken. :wink:

Dat zou mooi zijn als het lukt.

Reageer