Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 januari 2018
  • 62 reacties
  • 4460 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Hallo Brian,

Leuk dat jullie ondertussen al 2 jaar kijken naar deze mogelijkheid, maar misschien moeten jullie ook eens actie ondernemen als jullie dit echt willen veranderen. Aangezien het technisch gezien slechts een kabel omprikken is.

Ik snap best dat het ordersysteem of een ander softwarepakket niet mee wil werken, maar ik kan me niet voorstellen dat jullie dit niet aan kunnen laten passen. Ik schat zo in dat het niet heel veel programmeerwerk is. En dan kunnen jullie alle WBA klanten langzaam overzetten naar ODF, wat naar mijn idee jullie ook nog eens een bak aan kosten scheelt.

Wat betreft de problemen op het WBA netwerk, internet/TV de afgelopen maanden meerdere keren voor meerdere uren eruit gelegen, terwijl familie op het ODF netwerk in dezelfde gemeente nergens last van had.
Reputatie 7
Badge +7
Hi lwbord, we hebben deze mogelijkheid meerdere keren uitvoerig bekeken omdat we weten dat dit voor een aantal klanten een wens is maar op dit moment zitten er nog te veel haken en ogen aan een omzetting. De enige manier is om je huidige contract stop te zetten en een nieuwe aanmelding te doen (je komt dan direct op het ODF netwerk). Dit betekent alleen dat je een periode zonder internet aansluiting komt te zitten omdat je echt als nieuwe klant aangemeld wordt op het ODF netwerk inclusief aansluiting vanaf de centrale, monteur etc. Je moet dan ook de huidige hardware retour sturen en je krijgt weer nieuwe opgestuurd, niet ideaal dus. Ik zou je dit dan ook eigenlijk niet adviseren.

Wat problemen op het WBA netwerk betreft, welke problemen heb je specifiek ervaren? Mocht je storing hebben gehad, dit kan natuurlijk ook op het ODF netwerk voorkomen (al doen we er natuurlijk alles aan om dit te voorkomen 🙂 )
Over enkele maanden is het weer zover dat ik mijn contract kan verlengen. Is hier ondertussen al verandering in gekomen?

Helemaal met de problemen die afgelopen maanden zijn geweest op het WBA netwerk, terwijl familie op het ODF netwerk nergens last van had.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi T-D,

Het klopt, ik ben geen medewerker van T-Mobile.
Het verschil zit het hem in de provider. als je van T-Mobile WBA wil overstappen naar T-Mobile ODF zit je al bij T-Mobile. En ik baseer me op het geen hier op het forum word verteld, en telefonisch door backoffice.
@Hidden.nld
Waar baseer jij je op dat het niet mogelijk is om een overstap van de provider T-Mobile WBA naar de provider T-Mobile ODF alleen kan als de lijn vrij is terwijl dit niet hoeft bij een overstap van provider KPN WBA naar provider T-Mobile ODF.
Ik ga ervan uit dat jouw handtekening correct is en dat je dus niet meer informatie hebt als andere klanten. Dat is de reden dat ik vraag of Sander e.e.a. kan toelichten.

@Sander,
Als alternatieve oplossing zouden jullie je klanten natuurlijk tegemoet kunnen komen door tijdens de overgangsperiode tijdelijk T-mobile Unlimited voor thuis aan te bieden.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi T-D,

Het klopt dat je bij een overstap vanaf een andere provider meestal een downtime heb van ongeveer 1 dag. Maar zolang er een T-Mobile dienst aanwezig is lukt dit niet. Pas als de lijn vrij is kan er een nieuwe worden geleverd. Het leveren van een aansluiting duurt 2-6 weken.

Als T-Mobile gaat zeggen het duurt 2 weken maar uit eindelijk 6 dan is de klant niet blij. als je zegt het duurt 6 weken en de klant in 2 weken weer aangesloten dan is de klant wel tevreden.
...Het technische team heeft mij verzekerd dat het technisch te lastig is om klanten zonder downtime en andere rompslomp over te zetten. De details heb ik niet gevraagd, maar ik sta vierkant achter hen. Zij beseffen zich maar al te goed wat de meerwaarde van ons eigen netwerk is voor klant en organisatie. Het is dus niet zo dat we maar even een schakeltje hoeven om te zetten in de wijkkast. Dan hadden we dat direct gedaan!...
Sander, Uiteraard is het begrijpelijk dat jij achter je collega's staat. Kun je hun toch eens om de details vragen waar zij denken dat de problemen zitten, waardoor een migratie van bijv. een KPN abonnement (WBA) naar een T-Mobile abonnement (ODF) zonder (of hooguit enkele uren) downtijd kan, maar een migratie van een T-Mobile abonnement (WBA) naar een T-Mobile abonnement (ODF) 6 weken moet duren.
Is het bijvoorbeeld puur een administratieve reden zoals Hidden.nl denkt of zijn er echte technische beperkingen.
Voor klanten is dit namelijk totaal onbegrijpelijk.
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Bubba67,

Alles is relatief, ik begrijp het wel. In vergelijking met het nieuwe aanbod lijkt je huidige abonnement opeens een stuk minder. Ik kijk ook altijd vanuit de klant. Ik wil ook dolgraag dat mooie prijsplan van 750 aan iedereen die het wilt, kunnen aanbieden. Win-win!

Het technische team heeft mij verzekerd dat het technisch te lastig is om klanten zonder downtime en andere rompslomp over te zetten. De details heb ik niet gevraagd, maar ik sta vierkant achter hen. Zij beseffen zich maar al te goed wat de meerwaarde van ons eigen netwerk is voor klant en organisatie. Het is dus niet zo dat we maar even een schakeltje hoeven om te zetten in de wijkkast. Dan hadden we dat direct gedaan!

Ik wil wel graag benadrukken dat in absolute zin jouw abonnement niet verandert. Door het supergroene stukje gras dat we aanbieden is jouw huidige gras niet minder groen geworden. Ook is het gras bij andere providers niet groener geworden. Sterker nog, naast het 750 plan op ons eigen netwerk, hebben we de prijs voor 100Mbps op jouw netwerk in prijs verlaagd met € 4,- . Is dat misschien een mooie snelheid voor jou?

Bedankt Hidden.nld! Dat heb je netjes verwoord! Ik zal ook nog mijn best doen om dat ODF plaatje aan te passen, want het plaatje dat ik eerder in dit topic plaatste is niet sluitend. Scherp gezien!
Reputatie 7
Badge +10
Bubba67, Het probleem ligt ook niet bij KPN of Reggefiber. het systeem van T-Mobile kan het domweg niet verwerken. er bestond geen noodzaak om dit te doen. echter nu ze tijdelijk de 750Mbit aanbieden is de druk in eens veel hoger geworden.
Overigens ben ik nog steeds niet overtuigd.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/54036427#54036427
Waarom kan jij het wel op een normale Nederlandse en duidelijke manier uitleggen dan?

Ik ben de afgelopen week zo'n beetje iedereen van de klantenservice en de Twitter webcare langs geweest en werkelijk IEDEREEN zei wat anders, ze hadden het bij de TD nagevraagd en er zou geen sprake zijn van downtime, nee meneer kan wel een maand duren want er moet een andere FTU gemonteerd worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Nee ze zullen het vast niet doen om mij dwars te zitten, maar dat ze erg veel verstand van zaken hebben kan je toch niet ontkennen.
Daarbij blijf ik erbij dat als er dan problemen zijn om bepaalde gebieden over te sluiten je dat ook kenbaar moet maken bij de postcodecheck zodat je niet blij word gemaakt met een dooie mus.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo Bubba67,

Het hangt er een beetje van af wat je ziet als een technische belemmeringen.
Als het order systeem het niet kan verwerken dan is het een technische belemmering. Het is namelijk niet de onwil van het Webcare team om je dwars te zitten. het order systeem kan het niet aan. technisch hoeft alleen reggefiber langs te komen om het stekkertje uit de KPN switch te halen en in de T-Mobile switch te stoppen. het poortje van T-Mobile moet alleen wel geconfigureerd worden door het order systeem en dat kan ie nog niet.

Dus als je gebruik wil maken van de 750Mbit moet eerst de lijn vrij gemaakt worden van de T-Mobile dienst en dan kan de aanvraag doorlopen. dit betekend alleen dat je ongeveer 3 weken zonder glasvezel zit. Ja het is beschikbaar op jou adres dat klopt. alleen de mogelijkheid om te upgraden is er niet. en nee dat doen ze bij T-Mobile niet om je dwars te zitten.
@bubba67, begrijp ik het nou goed dat als wij geen 750 pakket hadden aangeboden, er geen vuiltje aan de lucht is? In dat geval ga ik vragen direct te stoppen met ons prachtige scherp geprijsde 750 aanbod, aangezien Nederland hier klaarblijkelijk niet klaar voor is! ;)

Serieus nu: er verandert niets aan jouw abonnement waar je voor gekozen hebt. Prijs en kwaliteit blijven hetzelfde. Er is alleen voor een select gebied iets anders leuks naast gekomen.


Hahaha grappig, jij begrijpt er ook niets van. Ik zie het zo, ons word gewoon een lekkere worst voorgehouden, maar we kunnen er niet van eten, doe het dan tenminste op een andere manier.
Als ik de postcodecheck doe word mij verteld dat ik voor een weergaloze 750MB abonnement kan kiezen, voor dezelfde prijs als dat ik nu betaal, dus wie zou daar niet voor kiezen?
Vervolgens wil ik dat in gang zetten blijken jullie zelf niet te weten of het nou wel of niet mogelijk is, na een week komen jullie eindelijk met het bericht dat het jullie eigenlijk niet willen dat we overstappen, want de reden hiervan is nog steeds onduidelijk, zoals @T-D en ook op het tweakers forum blijkt dat hier helemaal geen technische belemmeringen voor zijn. Dus mijn conclusie kan alleen maar zijn dat jullie op de webcare incompetent zijn en dat ik door T-Mobile genaaid word, en daar heb ik een hekel aan dus ga ik kijken of het gras bij de buren groener is.
Reputatie 7
Badge +6
@bubba67, begrijp ik het nou goed dat als wij geen 750 pakket hadden aangeboden, er geen vuiltje aan de lucht is? In dat geval ga ik vragen direct te stoppen met ons prachtige scherp geprijsde 750 aanbod, aangezien Nederland hier klaarblijkelijk niet klaar voor is! ;)

Serieus nu: er verandert niets aan jouw abonnement waar je voor gekozen hebt. Prijs en kwaliteit blijven hetzelfde. Er is alleen voor een select gebied iets anders leuks naast gekomen.
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!

@Brian, kun je ook eens aangeven waarom bestaande gebruikers niet kunnen overstappen. Zoals op meerdere plekken in dit forum is aangegeven zijn hier nl. geen technische beperkingen. Dat jullie de mogelijkheid aan het bestuderen zijn om bestaande klanten over te zetten wordt na minimaal 2 jaar studeren een beetje ongeloofwaardig.
Nou dan weten we waar we aan toe zijn, jullie benadelen wel jullie vaste en trouwe klanten.
Ik heb nu een 50MB abonnementje daar betaal ik nu dus evenveel voor als dat ik voor zo'n mooi 750MB zou gaan betalen.

Mijn enigste conclusie is dus dat ik bij deze bij de buren ga kijken, daar kan ik dus wel naadloos overstappen krijg ik een half jaar een mooi voordeel, en word ik niet blij gemaakt met een dooie mus.

De groeten.
Reputatie 7
Badge +7
Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!
@Hidden.nld, de postcodekorting is met de nieuwe prijsaanpassing verdwenen. De prijs voor ODF en WBA op 100 mbps is hiermee gelijk getrokken.

Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.



Hoi Sander,

volgens je plaatje zit mijn dorp in ODF, echter met de postcodecheck komt de 750Mb niet naar boven, is er vast te stellen waar de fout zit?


Als je toelichting wilt geven doe het dan volledig en leg eens duidelijk uit waarom jullie dit administratief niet voor elkaar kunnen krijgen


En wederom blijft het oorverdovend stil.
Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps! Ik geef jullie graag wat meer toelichting over het overstappen van WBA naar ODF:

Wij leveren ons glasvezelabonnement door middel van twee soorten netwerken. Eén is in eigendom van ons (ODF), de andere huren wij (WBA). Op ons eigen netwerk bieden we 50/100/750 mbps aan, waarvan 750 voor een zeer scherpe prijs. Op het gehuurde netwerk bieden we 50/100/500 mbps aan. Je kunt je voorstellen dat de prijzen afhankelijk zijn van de kosten die wij berekend krijgen. Het kan zijn dat wij na de start van je abonnement op jouw adres inmiddels ook ons eigen netwerk beschikbaar hebben gemaakt maar het is op het moment niet mogelijk om te switchen tussen WBA en ODF. Voor bestaande WBA klanten blijft de keuze dus het 50/100/500 mbps aanbod. Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!


Als je toelichting wilt geven doe het dan volledig en leg eens duidelijk uit waarom jullie dit administratief niet voor elkaar kunnen krijgen
HAHAHA, je gelooft het niet maar nu krijg ik weer via de twitter webcare de terugkoppeling dat er in principe geen downtime is?!?!?

Wat moet ik nu geloven?
Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!

Wat een gelul dit zeg, ik zit nu op een gehuurd netwerk, het is voor jullie toch veel gunstiger om op termijn iedereen op jullie eigen netwerk aan te sluiten?
En bovendien als ik mijn WBA abonnement afsluit en vervolgens weer opnieuw aanmeld word ik aangesloten op het ODF netwerk, dus hoezo niet mogelijk om te switchen?
Jullie moeten dat alleen even intern regelen dat niet eerst alle apparatuur heen en weer gestuurd hoeft te worden, het is alleen even een paar knoppen om zetten in de POP kast in de wijk.
En kunnen jullie alstublieft op houden met dat semi vrolijke gedoe?

Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps!
Misschien een idee om hier achter de schermen toch eens wat aan te doen? Dit was vorig jaar ook al het geval en het is gewoon een administratief probleem, technisch is het geen enkel probleem om te switchen binnen een paar minuten.

Ik vermoed namelijk ook dat het jullie gewoon geld scheelt als mensen op jullie eigen netwerk zitten.

En zoals geopperd eerder in dit topic, is het niet mogelijk om een verhuizing naar hetzelfde adres te doen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps! Ik geef jullie graag wat meer toelichting over het overstappen van WBA naar ODF:

Wij leveren ons glasvezelabonnement door middel van twee soorten netwerken. Eén is in eigendom van ons (ODF), de andere huren wij (WBA). Op ons eigen netwerk bieden we 50/100/750 mbps aan, waarvan 750 voor een zeer scherpe prijs. Op het gehuurde netwerk bieden we 50/100/500 mbps aan. Je kunt je voorstellen dat de prijzen afhankelijk zijn van de kosten die wij berekend krijgen. Het kan zijn dat wij na de start van je abonnement op jouw adres inmiddels ook ons eigen netwerk beschikbaar hebben gemaakt maar het is op het moment niet mogelijk om te switchen tussen WBA en ODF. Voor bestaande WBA klanten blijft de keuze dus het 50/100/500 mbps aanbod. Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!
Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.


Ik denk dat ze dat niet durven, omdat ze anders opeens een aantal aanvragen krijgen en dat zullen ze wel niet aankunnen. Ik heb zelf ook nog niets gehoord, ondanks de toezegging dat ze terugbellen.

Reageer