Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 januari 2018
  • 62 reacties
  • 4460 Bekeken


Toon eerste reactie

62 reacties

Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.
Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.



Als ik de postcodecheck doe, dan krijg ik te zien dat er 750 mbit mogelijk is. Dat is toch ODF.
Toen ik vervolgens de klantenservice belde om gebruik te maken van de 750 mbit voor € 37,50 actie kreeg ik te horen dat ik op WBA zit (en dus geen 750 mbit kan krijgen).
Ook ik heb bij T-Mobile de vraag uit staan op welke wijze er een omzetting van WBA naar ODF kan. Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.
Technisch is het zeer eenvoudig en kan het op 2 manieren worden uitgevoerd:
1. in de POP de glasvezel aansluiting overzetten
2. de 2e glasvezel activeren op ODF, de modem overzetten naar de 2e vezel en WBA afsluiten.
Als methode 1 administratieve problemen oplevert, dan zou het zonder downtijd wel uitgevoerd moeten kunnen worden op vezel 2.
Het enigste wat T-Mobile zou hoeven te doen is de monteur correct aan te sturen dat de tweede vezel moet worden gebruikt i.p.v. vezel 1.
Het is dus vooral de vraag of T-Mobile wel wil dat we kunnen overstappen van WBA naar ODF.
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander


Kan hier al duidelijkheid in gegeven worden, hoelang gaat die downtime nou duren?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi lwbord,

Al eens geprobeerd een verhuizing aan te vragen naar het zelfde adres ?
T-Mobile sluit geen klanten aan op WBA in een ODF gebied.
Reputatie 7
Badge +6
@Hidden.nld, de postcodekorting is met de nieuwe prijsaanpassing verdwenen. De prijs voor ODF en WBA op 100 mbps is hiermee gelijk getrokken.

Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.

Reputatie 7
Badge +10
BeMu, als je de postcode check doet en er is 750Mbit beschikbaar. en/of de postcode korting
Reputatie 5
Badge +2
Vraag; hoe kan ik zien dat in mijn postcode ODF mogelijk is?
En aan hoe lang moet ik dan denken? 1 dag is natuurlijk wel te doen, maar heel veel langer is niet echt mogelijk.
Badge +2
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander
Dit was inderdaad het probleem vorig jaar. ODF is beschikbaar op mijn adres. Echter moet de bestaande verbinding opgezegd worden voor ik een nieuwe kan aanvragen. Wat volgens de klantenservice ongeveer zes weken zou duren. Dus ik hoop dat inmiddels het systeem dit wel aankan en ik dus binnen een dag naar het ODF netwerk overgezet kan worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo lwbord,

Het kan op papier wel mits ODF op jou adres beschikbaar is. niet elke pop heeft ODF en niet elke klant is overgezet in een ODF gebied. omdat in beide gevallen gebruik word gemaakt van de Draytek modems zal de downtime niet langer moeten duren dan een minuutje of 5. Ik verwacht dat het systeem van T-Mobile het niet aan kan en de bestaande verbinding zal opzeggen en een nieuwe zal aansluiten inclusief nieuw modem en een monteurs bezoek.

Reageer