Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 januari 2018
  • 67 reacties
  • 5182 Bekeken


Toon eerste reactie

67 reacties

HAHAHA, je gelooft het niet maar nu krijg ik weer via de twitter webcare de terugkoppeling dat er in principe geen downtime is?!?!?

Wat moet ik nu geloven?
Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!

Wat een gelul dit zeg, ik zit nu op een gehuurd netwerk, het is voor jullie toch veel gunstiger om op termijn iedereen op jullie eigen netwerk aan te sluiten?
En bovendien als ik mijn WBA abonnement afsluit en vervolgens weer opnieuw aanmeld word ik aangesloten op het ODF netwerk, dus hoezo niet mogelijk om te switchen?
Jullie moeten dat alleen even intern regelen dat niet eerst alle apparatuur heen en weer gestuurd hoeft te worden, het is alleen even een paar knoppen om zetten in de POP kast in de wijk.
En kunnen jullie alstublieft op houden met dat semi vrolijke gedoe?

Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps!
Misschien een idee om hier achter de schermen toch eens wat aan te doen? Dit was vorig jaar ook al het geval en het is gewoon een administratief probleem, technisch is het geen enkel probleem om te switchen binnen een paar minuten.

Ik vermoed namelijk ook dat het jullie gewoon geld scheelt als mensen op jullie eigen netwerk zitten.

En zoals geopperd eerder in dit topic, is het niet mogelijk om een verhuizing naar hetzelfde adres te doen?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi allen, goed om te zien dat jullie zo enthousiast zijn over de nieuwe snelheid van 750 mbps! Ik geef jullie graag wat meer toelichting over het overstappen van WBA naar ODF:

Wij leveren ons glasvezelabonnement door middel van twee soorten netwerken. Eén is in eigendom van ons (ODF), de andere huren wij (WBA). Op ons eigen netwerk bieden we 50/100/750 mbps aan, waarvan 750 voor een zeer scherpe prijs. Op het gehuurde netwerk bieden we 50/100/500 mbps aan. Je kunt je voorstellen dat de prijzen afhankelijk zijn van de kosten die wij berekend krijgen. Het kan zijn dat wij na de start van je abonnement op jouw adres inmiddels ook ons eigen netwerk beschikbaar hebben gemaakt maar het is op het moment niet mogelijk om te switchen tussen WBA en ODF. Voor bestaande WBA klanten blijft de keuze dus het 50/100/500 mbps aanbod. Maar niet getreurd, ons aanbod is constant in beweging en misschien komt er binnenkort weer een aanbieding voor jou als bestaande WBA klant!
Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.


Ik denk dat ze dat niet durven, omdat ze anders opeens een aantal aanvragen krijgen en dat zullen ze wel niet aankunnen. Ik heb zelf ook nog niets gehoord, ondanks de toezegging dat ze terugbellen.
Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.


Het is nogal moeilijk om hier een duidelijk antwoord op te geven denk ik, hier hoor ik niks, via twitter blijft het angstaanjagend stil.
Zo kan ik ook een mooie actie aanbieden T-Mobile, als de helft van jullie klanten er toch geen gebruik van kan maken.
Geef eens duidelijkheid van zaken.
Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.



Als ik de postcodecheck doe, dan krijg ik te zien dat er 750 mbit mogelijk is. Dat is toch ODF.
Toen ik vervolgens de klantenservice belde om gebruik te maken van de 750 mbit voor € 37,50 actie kreeg ik te horen dat ik op WBA zit (en dus geen 750 mbit kan krijgen).
Ook ik heb bij T-Mobile de vraag uit staan op welke wijze er een omzetting van WBA naar ODF kan. Afgelopen maandagavond wordt ik hier over teruggebeld -:). omdat de persoon die ik aan de lijn had dit intern moest navragen.
Technisch is het zeer eenvoudig en kan het op 2 manieren worden uitgevoerd:
1. in de POP de glasvezel aansluiting overzetten
2. de 2e glasvezel activeren op ODF, de modem overzetten naar de 2e vezel en WBA afsluiten.
Als methode 1 administratieve problemen oplevert, dan zou het zonder downtijd wel uitgevoerd moeten kunnen worden op vezel 2.
Het enigste wat T-Mobile zou hoeven te doen is de monteur correct aan te sturen dat de tweede vezel moet worden gebruikt i.p.v. vezel 1.
Het is dus vooral de vraag of T-Mobile wel wil dat we kunnen overstappen van WBA naar ODF.
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander


Kan hier al duidelijkheid in gegeven worden, hoelang gaat die downtime nou duren?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi lwbord,

Al eens geprobeerd een verhuizing aan te vragen naar het zelfde adres ?
T-Mobile sluit geen klanten aan op WBA in een ODF gebied.
Reputatie 7
Badge +6
@Hidden.nld, de postcodekorting is met de nieuwe prijsaanpassing verdwenen. De prijs voor ODF en WBA op 100 mbps is hiermee gelijk getrokken.

Hieronder staat een plaatje waar ODF verkrijgbaar is. De beste optie blijft echter onze postcodecheck.

Reputatie 7
Badge +10
BeMu, als je de postcode check doet en er is 750Mbit beschikbaar. en/of de postcode korting
Reputatie 5
Badge +2
Vraag; hoe kan ik zien dat in mijn postcode ODF mogelijk is?
En aan hoe lang moet ik dan denken? 1 dag is natuurlijk wel te doen, maar heel veel langer is niet echt mogelijk.
Badge +2
Hey iwbord,

Het is op dit moment nog niet administratief mogelijk om van WBA fiber naar ODF fiber te gaan. Je zou dan inderdaad een nieuwe bestelling moeten doen. De zes weken downtime waarover je geïnformeerd bent is alleen wel een worst case scenario. Enige downtime kunnen we niet vermijden maar in de meeste gevallen zou het niet zo lang moeten duren.

Groetjes,
Alexander
Dit was inderdaad het probleem vorig jaar. ODF is beschikbaar op mijn adres. Echter moet de bestaande verbinding opgezegd worden voor ik een nieuwe kan aanvragen. Wat volgens de klantenservice ongeveer zes weken zou duren. Dus ik hoop dat inmiddels het systeem dit wel aankan en ik dus binnen een dag naar het ODF netwerk overgezet kan worden.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo lwbord,

Het kan op papier wel mits ODF op jou adres beschikbaar is. niet elke pop heeft ODF en niet elke klant is overgezet in een ODF gebied. omdat in beide gevallen gebruik word gemaakt van de Draytek modems zal de downtime niet langer moeten duren dan een minuutje of 5. Ik verwacht dat het systeem van T-Mobile het niet aan kan en de bestaande verbinding zal opzeggen en een nieuwe zal aansluiten inclusief nieuw modem en een monteurs bezoek.

Reageer