Beantwoord

Overstappen WBA -> ODF

  • 11 januari 2018
  • 64 reacties
  • 4948 Bekeken

Is het tegenwoordig al mogelijk om een contract te verlengen en hierbij over te stappen van het WBA netwerk naar het ODF netwerk? Dit zonder noemenswaardige downtime uiteraard.

De nieuwe prijzen voor ODF zijn namelijk erg aantrekkelijk, en in Leeuwarden is het mogelijk om dit af te nemen.
icon

Beste antwoord door Brian 25 januari 2018, 15:33

Hallo allemaal, bedankt voor jullie signaal dat er niet een éénduidig antwoord wordt gegeven. We hebben dit vanuit het webcare team besproken binnen de organisatie en het eerdere bericht in dit topic is op dit moment het antwoord dat we kunnen geven. We bieden op dit moment dus niet aan om over te stappen van WBA naar ODF. Niet alle collega's waren hier goed genoeg van de op de hoogte, inmiddels is dit wél het geval. Excuses voor de verwarring hierin.

Daarnaast hebben we óók aangegeven dat de wens om over te stappen er vanuit onze klanten wel is met onder andere dit topic als voorbeeld. We zijn aan het onderzoeken of we het overstappen in de toekomst wél mogelijk kunnen maken. Als jullie vragen hebben stel ze dan gerust, we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden!
Bekijk origineel

64 reacties

Tegenwoordig heb je bij KPN maand-abonnementen. Je kan er dus voor kiezen om een maandje over te stappen naar KPN en dan terug te keren naar T-Mobile ODF. Je betaalt dan €70,50 voor één maandje KPN. Of dit het waard is moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Bedankt voor de tips en uitleg. Dit is het zeker waard om nog eens te bekijken. En dat is precies wat ik ga doen. Hier zitten echter veel haken en ogen aan. Je kunt het houtje touwtje regelen, maar als je echt een protocol hiervoor wilt ontwikkelen dan is 1000 klanten een vrij kleine poule. Dan zijn de individuele kosten wellicht laag, maar er is wel een drempel kostenpost voordat je überhaupt los kan. 

 

Bij positieve uitkomst, zal ik het zeker hier delen. Hoor je niets meer, dan is het initiatief gestrand. 

Blijkbaar is het initiatief gestrand, of ze willen die relatief kleine groep TROUWE klanten niet tegemoet komen, misschien moeten we ons verenigen, of een petitie starten.

Reputatie 7
Badge +6

Bedankt voor de tips en uitleg. Dit is het zeker waard om nog eens te bekijken. En dat is precies wat ik ga doen. Hier zitten echter veel haken en ogen aan. Je kunt het houtje touwtje regelen, maar als je echt een protocol hiervoor wilt ontwikkelen dan is 1000 klanten een vrij kleine poule. Dan zijn de individuele kosten wellicht laag, maar er is wel een drempel kostenpost voordat je überhaupt los kan. 

 

Bij positieve uitkomst, zal ik het zeker hier delen. Hoor je niets meer, dan is het initiatief gestrand. 

Reputatie 7
Badge +5

Inderdaad. Ik begrijp dat er beperkingen zijn door de kosten, maar voor de klant én T-Mobile heeft dit meerwaarde. Dat het niet in de standaardpropositie valt is begrijpelijk, maar geef de klant keuze. Net als bij het maandelijks aan- en uitzetten van diensten. Eventueel tegen betaling van een (deel van de) kosten. Zou ook graag overstappen naar ODF of misschien wel upgraden naar 200Mbps of 500 Mbps.

Ik zou zo €100 betalen voor een migratie van WBA naar ODF.

Het zijn terecht inderdaad de “enthousiaste” klanten die graag overstappen en ook daadwerkelijk het verschil weten. Maar dit zijn ook juist de klanten die er de voordelen in zien en hier wat voor over hebben. Het zei een betaling of het aangaan van een tweejarig contract.

Reputatie 7
Badge +10

@Comp User op de dag van migratie heb je geen  internet. dit kan je dus zelf inplannen.

 

@Brian de kosten zullen niet hoger zijn als een nieuwe aansluiting lijkt mij. dus laten we zeggen 67,50 of in het ergste geval 97,50.

maar de personen die nu op wba zitten waar odf beschikbaar is zijn al even klant dus loyale klanten. waarom zou je juist hiervoor niet iets extras willen doen. bovendien word er gewoon gezegt het is te duur. zonder de klant de keuze te geven misschien willen ze dit wel betalen. als je ze het niet vraagt maar gewoon keihard nee zegt weet je het nooit! misschien heeft de klant er wel 100 euro voor over met een nieuw jaar contract.

10x zo snel internet voor de zelfde prijs ? ik zou het wel doen.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Comp User,

Ik geef graag meer duidelijkheid. Het overstappen van WBA naar ODF is op papier heel simpel, je wordt omgezet naar een ander netwerk en klaar, in de praktijk heeft dit alleen meer haken en ogen. Voor beide netwerken moet er namelijk apart een monteur komen voor de omzetting omdat ze niet aan elkaars netwerk werkzaamheden mogen verrichten. Het omzetten is dusdanig ingewikkeld dat het op dit moment gewoon niet rendabel is. Zowel qua uitvoering als qua kosten. We hebben hier intern meerdere keren serieus naar gekeken maar elke keer was de uitkomst hetzelfde. Neemt niet weg dat als het in de toekomst wel haalbaar wordt we dit misschien alsnog aan kunnen bieden.

Wat betreft het WBA en ODF verhaal, dit is voor de gemiddelde klant niet van toepassing en eigenlijk ook niet van belang. Nieuwe klanten kunnen nu kiezen voor verschillende snelheden als deze beschikbaar zijn (Basic, Fast en Premium). De gemiddele klant zal niet weten wat WBA of ODF is, dit leeft wel meer op de Community waar wat meer “liefhebbers” zitten. Voor bestaande klanten die al op WBA zaten en waar ODF voor beschikbaar wordt kan dit inderdaad wel verwarrend zijn maar dit kunnen we op de website niet ondervangen omdat je hier de mogelijkheden ziet als nieuwe klant. Via My Thuis zie je wel de specifieke mogelijkheden voor jou als klant. Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten!

@Hidden.nld 

 

Ik heb vorig jaar nog 2 (Vodafone) Entone 515's laten vervangen aangezien ik ze op het laatst elke 24h moest herstarten, ofwel vanwege vastlopen, ofwel vanwege continue opnames die bleven doorlopen tot of je ze verwijderde na kijken of de hdd vol was.

 

Over hoeveel downtime heb je het; één uur of twee maanden is nogal een verschil. 

Reputatie 7
Badge +10

Ja, het is eigenlijk onbegrijpelijk dat het niet mogelijk is.

De mensen die hier naar kijken turen te veel.

Overstappen kan nu alleen nog met downtime volgens T Mobile.

Maar je kan overstappen naar een maandelijks opzegbare provider (kpn) en dan weer terug naar T mobile.

super omslachtig natuurlijk maar het werkt wel.

je zit dan wel met de eenmalige kosten van 67,50 bestel je via cashbackxl dan krijg je 72,50 retour + 3 maanden 10 euro korting. Je verliest dan wel de eventuele extra tv pakketten van Vodafone. T Mobile is op deze manier wel duurder uit, maar dat hebben ze liever volgens mij.

voordeel is dat je op deze manier ook nog nieuwe apparatuur krijgt.

Ook bij mij blijkt het (nog?) niet mogelijk om van WBA naar ODF om te zetten; het had leuk geweest als dat wel mogelijk was.

 

Overigens vind ik het vreemd dat;

 

A) Ik blijkbaar ben aangesloten - destijds nog bij Vodafone - op WBA. 

B) Het niet afgesloten / omgezet is omdat ik eerder al een aansluiting van ConceptsICT heb gehad (zat ruim 2 jaar tussen overigens).

C) Dat het nergens te achterhalen is of je op ODF danwel WBA bent aangesloten; wat meer duidelijkheid is wenselijk, aangezien er nu doodleuk vermeld staat dat 1000 Mbps wel beschikbaar is op mijn adres. 

Dat ik er dus geen snelheidsupgrade krijg met het uit & thuis abonnement is dus wel een beetje een tegenvaller, maar aangezien ik op 100 Mbps zat ga ik er iig niet op achteruit. 

Reputatie 6
Badge +5

@Bubba67 Heel graag gedaan, dat is wel het minste dat ik kon doen. Hopelijk fleuren de bloemen je huis een beetje op! :relaxed: Volledig mee eens dat dit niet meer van deze tijd is, ik hoop 1000% met je mee dat het spoedig opgelost wordt. Overigens, het is helemaal geen zwaar boetekleed dat ik me aantrek: ik zat fout en daar heb je gewoon gelijk in. Soms is het lastig om fouten toe te geven, maar uiteindelijk moeten we daar wel voor uitkomen!

@Jason 

Toen ik bovenstaande reactie las dacht ik, dit is wel een heel zwaar boetekleed wat die @Jason 

aantrekt, of zou die me toch in de zeik nemen:thinking:

Tot ik van de week ook nog een bloemetje van T-Mobile, namens jouw kreeg, moest ik wel reageren:stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij deze: Bedankt:blush:

Ik hoop echt dat het overstap probleem opgelost word, want eigenlijk is het natuurlijk niet meer van deze tijd:sleeping:

Reputatie 6
Badge +5

@Bubba67 Het is nooit mijn intentie geweest om je blij te maken met een dooie mus, sorry dat ik jouw situatie niet volledig begreep! Je merkte eerder ook terecht op dat ik me veel beter had moeten inlezen in deze case. Het spijt me oprecht dat je valse hoop kreeg door deze blunder. Ik ging er, uit onnozelheid, vanuit dat dit een nieuwe aanvraag betrof. Dat was niet verstandig en zal nu zeker niet meer gebeuren. Ik hoop van ganse harte dat je spoedig wel blij kunt worden gemaakt met betrekking tot de ODF wissel.

@Sander 

Dus we zijn nog niks verder dan een jaar geleden? Jammer.

Ligt je @Jason ook even in dat hij niet mensen blij moet maken met een dooie mus?

Ik ga van de zomer altijd vier weken op vakantie, zou het in die vier weken gerealiseerd kunnen worden?

En hoeft er niemand voor thuis te blijven dan?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @lwbord @thegrouch @Bubba67

 

Een heel begrijpelijke vraag, eentje die ik heel graag tot de mogelijkheden zie! Het is echter niet mogelijk om zonder noemenswaardige downtime van WBA naar ODF over te stappen. Mocht je voor een langere tijd op vakantie gaan of als je tussendoor van provider wisselt, dan is het wellicht het overwegen waard. 

 

Weet dat we dit graag willen, maar dat hier allerlei kostenslurpende stappen tussen zitten. We moeten daar een afweging in maken: wat kost het en wat levert het op. Op dit moment is de status dat we de wissel naar ODF niet zonder horten en stoten kunnen aanbieden. Excuus. 

Gisteren 45 minuten aan de lijn geweest. 5 keer doorgestuurd.

Bottomline. Als ik van WBA naar ODF over wil dan ben ik een paar weken internet kwijt en er wordt een heel nieuw contract opgesteld. Het huidige (net verlengde) contract moet ik dan afkopen.

Zeer klantonvriendelijk allemaal. Ik zit nu een jaar vast aan T-mobile, en daarna zie ik wel of er verbetering is mbt dat wba->odf verhaal en anders is er vast wel een andere provider waar ik dan terecht kan.

@Sander 

@Brian 

Jullie hebben in het verleden duidelijk van zaken gegeven, is er inmiddels wat verandert?

 

Ik ben ook wel erg nieuwsgierig of er nu omgezet kan worden van WBA naar ODF.

Ivm de nieuwe uit en thuis aanbieding heb ik 2 mobiele abonnementen overgedaan naar T-mobile en daarvoor ga ik dan €25 betalen en €25 voor de op mijn adres hoogst mogelijke internetsnelheid.

Volgens de PC check van t-mobile is er op mijn adres 1000/1000 mbit mogelijk. Echter bleek ik na verlengen omgezet te zijn naar 100/100 mbit (ik had 500/500) want dat is bij WBA momenteel de hoogste snelheid.

Naar nu blijkt krijg ik dus niet de hoogst mogelijke snelheid die op mijn adres mogelijk is, want er is in mijn woonplaats een ODF aansluiting mogelijk, en doet T-mobile dus niet wat het beloofd.

Ik denk dat ik de overstap van die 2 mobiele abonnement maar ga cancellen en met internet een tijdje naar Ziggo of KPN ga.

 

Ik geloof hier helemaal niks van, nu ineens zou het wel kunnen???

 

@Jason  ik heb nog zo gezegd lees je eerst in, in dit topic, ik zou het het heel raar vinden dat er nu zonder downtime overgestapt kan worden, en dat dat niet gecommuniceerd is.

 

Als het wel zo is worden er een heleboel mensen blij.

Betekent dit nou dat dit mogelijk is voor iedereen om over te stappen van WBA naar ODF? 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Bubba67,

 

Wat gaaf dat je gebruik wilt maken van de Uit & Thuis combinatie! :smile: Graag check ik voor je wat mogelijk is op jouw adres. Mag ik in een privébericht je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan ga ik er zo snel mogelijk achteraan. Hoe je een privébericht stuurt, kun je in dit topic lezen: https://community.t-mobile.nl/alles-over-de-community-457/hoe-stuur-ik-een-privebericht-242953.

Hallo @Hidden.nld 

 

Moeilijke vraag zeker?

Al iets bekend?

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Bubba67 

 

Goede vraag, gezien de nieuwe prijsstelling is het nu eigenlijk wel nodig geworden om over te kunnen stappen. ik zal eens na vragen bij een moderator of dit al mogelijk is.

Hallo,

 

Het is een oud topic dus ik weet niet of het opgepikt word, maar we zijn nu anderhalf jaar verder, en T-Mobile heeft wederom een mooie aanbieding waar ik graag gebruik van wil maken.

Alleen ik zit nog steeds op het WBA netwerk en de aanbieding geld alleen voor ODF.

Is het nu al mogelijk, of is het in de nabije toekomst mogelijk om zonder noemenswaardige downtime over te stappen van WBA naar ODF?!?!

 

Hoi @lwbord

Die laatste monteur weet ik ook niet zeker. Ligt een beetje aan de gebruikte apparatuur en instellingen. Wellicht is het zo dat je alleen de stekker eruit en erin hoeft te doen.

Er zijn binnen T-Mobile Thuis ongetwijfeld gesprekken over deze kwestie, maar ik denk dat er andere zaken gewoon hogere prioriteit hebben. Als je tegelijk met vijf buren over zou gaan, moet het zeker uit kunnen. Maar goed, de praktijk is anders.

Reageer