Beantwoord

Overstapservice besteld bij bestelling glasvezel


Hallo, bij de bestelling van glasvezel heb ik gebruik gemaakt van de overstap service.

Maar ik heb een anloge KPN telefoon lijn met een vast nummer en over dezelfde lijn internet van Xs4all.

Omdat ik nummer behoud toegezegd heb gekregen van T-Mobile is mij niet duidelijk of nu zowel internet van Xs4all als KPN wordt opgezegd ten tijde dat de glasvezel aangesloten gaat worden.

mijn klantnummer: XXXX Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 18 April 2021, 17:27

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Kan ik me goed voorstellen @Henk-P. Gelukkig heb je een wateraansluiting thuis, anders zou Internet toch gelijk iets minder belangrijk worden! 😉

De meeste providers werken inderdaad met dynamische IP's, er zijn natuurlijk manieren om dat te omzeilen, maar ik weet niet in hoeverre dat in de praktijk met een eigen netwerk en apparatuur lekker werkt. 

Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag! 

Hoi, @Jason ,

Nee dat gaat mij nu te ver om het opnieuw aan te vragen, het huis is van 1980 en er zit alleen koper in voor telefoon en TV. (en water :grinning: )

Ik kom van Xs4all af en na 20 jaar gaan we eens ontdekken hoe glasvezel gaat, jammer is dat slechts weinig providers een vast IP adres (Wan) aanbieden, dus vorige week is de server voor mail, web en ftp uitgezet. (scheelt stroom en onderhoud 24/7 daarbij wordt ik ook ouder).

vr. gr. Henk

Reputatie 7
Badge +16

@Henk-P Hoi Henk, je kaart een belangrijk punt aan: als dit niet duidelijk genoeg is weergegeven, moet dat zeer zeker verbeterd worden! Ik ga dit meteen aangeven bij de website-developers van onze digitale afdeling zodat dit qua vindbaarheid en zichtbaarheid veel beter naar voren komt.

Mijn vorige reactie klinkt nogal star en onpersoonlijk, excuses hiervoor. Soms komt het brengen van informatie nogal bot over, maar weet alsjeblieft dat dit nooit de intentie zal zijn van een moderator! 

Omdat de aannemer bij jou al langs geweest is om te schouwen, kan ik op dit moment de aanvraag niet zodanig in de toekomst zetten op een wensdatum zodat het overstapdossier alsnog aangemaakt kan worden. Sorry! Indien je ervoor kiest om de hele order te annuleren en het opnieuw + Overstapservice te kiezen, laat het me dan weten, dan zal ik er eigenhandig voor zorgen dat het in perfecte banen geleid wordt. Schouwen is trouwens het inspecteren van de mogelijkheid om de vezel naar binnen te trekken en controleren of er al een FTU is (glasvezelaansluitpunt).

Goedemorgen @Henk-P, je kiest tijdens de aanvraag van het abonnement of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit gaat niet automatisch, we hebben immers niet alle benodigde gegevens om de overstap te realiseren: huidige provider, contractduur, contract-/klantnummer huidige provider, laatste vier cijfers van het IBAN op huidig contract, telefoonnummer op huidig contract. 

Los daarvan is de Overstapservice een keuze die de gebruiker zelf dient te maken. Wij kunnen niet voor een ander bepalen of en wanneer de overstap plaats moet vinden, dat zou ook volkomen onterecht zijn. 

Ook is Glasvezel geen koper, koper is DSL en dat is niet dezelfde technologie. Dat zijn natuurlijk vrij onbelangrijke zaken, maar ik wil het toch benoemd hebben zodat je volledig op de hoogte bent van hoe het werkt.

Hallo @Jason Ik begrijp het wel, maar ik heb de keuze van wel of niet van de Overstapservice niet gezien bij de aanvraag van glasvezel abbo bij t-mobile.

Als het niet zo duidelijk is dan zou je eens moeten kijken of dat beter kan en de vraag met of een Nee of een Ja zou moeten beantwoorden.

Ik heb gisteren gebeld met t-mobile helpdesk en het kon niet meer simpel veranderd worden, alleen de aanvraag van glasvezel laten vervallen en dan opnieuw aanvragen ging mij te ver.

Nu moet ik afwachten wanneer er opgeleverd gaat worden en durf dan pas de oude provider op te zeggen als ook mijn telefoonnummer werkt. Dat kan dan net een maand dubbele kosten zijn bij 2 providers. 

De helpdesk was goed en snel te bereiken wat ik prettig vind, als het nodig is.

Dank voor het meedenken en de reactie´s.

Henk

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Henk-P, je kiest tijdens de aanvraag van het abonnement of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit gaat niet automatisch, we hebben immers niet alle benodigde gegevens om de overstap te realiseren: huidige provider, contractduur, contract-/klantnummer huidige provider, laatste vier cijfers van het IBAN op huidig contract, telefoonnummer op huidig contract. 

Los daarvan is de Overstapservice een keuze die de gebruiker zelf dient te maken. Wij kunnen niet voor een ander bepalen of en wanneer de overstap plaats moet vinden, dat zou ook volkomen onterecht zijn. 

Ook is Glasvezel geen koper, koper is DSL en dat is niet dezelfde technologie. Dat zijn natuurlijk vrij onbelangrijke zaken, maar ik wil het toch benoemd hebben zodat je volledig op de hoogte bent van hoe het werkt.

 

Want 2 weken geleden was hier een man van T-Mobile die foto's kwam nemen en in meten

met de opmerking over 6 weken gaat het gebeuren, dus nu nog 4 weken maar ik heb nog geen officele informatie gezien.  

Henk

Huh? Wat voor monteurafspraak was dat dan? Ik kan me alleen voorstellen dat ze voor een nieuwe glasverbinding nog eerst langskomen, voor DSL komt er echt geen monteur foto's maken. 

Ja het betreft GLAS en geen DSL , eerst is er glas in de straat gegraven, toen de glas kabel onder de voortuin door geboord en nu ligt de glaskabel bij de voordeur, dus er moet nog door het huis geboord worden en naar de meterkast getrokken worden.

 

Henk

Reputatie 7
Badge +14

 

Want 2 weken geleden was hier een man van T-Mobile die foto's kwam nemen en in meten

met de opmerking over 6 weken gaat het gebeuren, dus nu nog 4 weken maar ik heb nog geen officele informatie gezien.  

Henk

Huh? Wat voor monteurafspraak was dat dan? Ik kan me alleen voorstellen dat ze voor een nieuwe glasverbinding nog eerst langskomen, voor DSL komt er echt geen monteur foto's maken. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Henk-P 

Bij het aanvragen kies je zelf of je gebruik wilt maken van de overstapservice.

Hoi @Henk-P, van harte welkom op de Community!

Je geeft aan gebruik te hebben gemaakt van onze Overstapservice, ik zie echter geen overstap ingepland staan. Waar en hoe heb je dit aangegeven? Omdat er nog geen aansluitdatum bekendgemaakt is, kun je het beste XS4ALL opzeggen door hen te bellen. Houd wel rekening met een maand opzegtermijn (indien je contractvrij bent). Nummerbehoud is wel correct aangevraagd en ingevuld. 

 

 

Hallo Jason, Als ik van internet provider wissel dan is een Overstapservice toch een feit?

en omdat het over dezelfde koperdraad gaat leek mij dat logisch.

Ik ben naar 20 jaar Xs4all zeker contactvrij, wat ik dan af vraag hoe weet ik wanneer er opgezegd moet worden, krijg je bericht wanneer er aan gesloten gaat worden?

Want 2 weken geleden was hier een man van T-Mobile die foto's kwam nemen en in meten

met de opmerking over 6 weken gaat het gebeuren, dus nu nog 4 weken maar ik heb nog geen officele informatie gezien.  

Henk

@Henk-P

Welkom bij T Mobile.

Geef het klant nummer van Xs4all door voor het opzeggen van je xs4all. Het opzeggen van de vastelijn (ik wist niet eens dat dat nog mogelijk was) vervalt door de nummerportering.

Je xs4all word opgezegd op het moment dat je T Mobile modem online komt.

Dank voor de info,  maar aan wie of waar kan ik mijn Xs4all klant nummer door geven?

Henk 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk-P, van harte welkom op de Community!

Je geeft aan gebruik te hebben gemaakt van onze Overstapservice, ik zie echter geen overstap ingepland staan. Waar en hoe heb je dit aangegeven? Omdat er nog geen aansluitdatum bekendgemaakt is, kun je het beste XS4ALL opzeggen door hen te bellen. Houd wel rekening met een maand opzegtermijn (indien je contractvrij bent). Nummerbehoud is wel correct aangevraagd en ingevuld. 

 

 

Reputatie 7

@Henk-P 

Welkom bij T Mobile.

Geef het klant nummer van Xs4all door voor het opzeggen van je xs4all. Het opzeggen van de vastelijn (ik wist niet eens dat dat nog mogelijk was) vervalt door de nummerportering.

Je xs4all word opgezegd op het moment dat je T Mobile modem online komt.

Reageer