Beantwoord

Overstapservice gefaald?

  • 19 June 2020
  • 6 reacties
  • 402 Bekeken

Ik heb mijn diensten bij T-Mobile thuis half mei aangevraagd met overstap service, en ben 29 mei aangesloten bij T-Mobile. Nu krijg ik van KPN alsnog een rekening en dat mijn abonnement door loopt tot 30 juni. Maar een overstap service is er voor dat ik geen dubbele kosten heb en alles wordt opgezegd. Maar er is niks opgezegd. Nu gooien hun het erop dat ik later het nummer is overgenomen. Maar zonder diensten kan ik niks met mijn telefoon nummer. Dus 29ste mei is mijn overstap datum. En ook de datum van beëindigd abonnement. Maar hun zeggen nu dat ik zelf had moeten opzeggen. 

Waarom heb ik dan overstap service? 

Vr grote Jan. 

icon

Beste antwoord door Ginny 21 June 2020, 13:52

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5

Was de overstap service alleen voor telefonie, dus om je nummer mee te nemen of ook voor internet?

Eerst is internet tv en daarbij is telefonie ook weg, Maar bij nader inzien nummer maar behouden, maar als er een bestelling actief is kunnen ze het nummer niet er achter zetten. 

Weet je zeker dat je de overstap service ook heb ingevuld, als je namelijk half mei aanvraagd en 2 weken later al word aangesloten kan er geen sprake zijn van een overstapservice, die duurt namelijk minimaal een maand ivm de opzegtermijn bij de oude provider.

Je had dus op zijn vroegst half juni aangesloten kunen worden, nu is de lijn opgezegt bij het afsluiten op 29 mei, dan een maand erbij zit je op 30 juni.

Jazeker weet ik zeker dat ik overstap service had, stond ook links boven een blokje met overstap service op de status. Kijk als klant reken je als je overstap service hebt dat alles netjes geregeld is en je krijgt nu een tik op je neus. Ook in mijn T-Mobile stond een blok overstap service. 

En het vreemde is je haalt diensten op 29 mei bij KPN weg, maar nummer is 3 juni nog overgezet. Maar zonder een internet aansluiting heb je niks aan een nummer bij KPN 

Dus er gaat iets vreemd bij een overstap? 

Reputatie 6

@jan.slagter ik heb jouw abonnement erbij gepakt en zie de volgende dingen:

Jij hebt bij ons een abonnement afgesloten voor Internet en TV. Voor die producten heb jij overstapservice aangevraagd bij T-Mobile, de overstapservice is goedgekeurd door KPN. Omdat wij niet in de systemen van KPN kunnen en mogen kijken, weten wij op dat moment niet of jij ook een Telefonie abonnement hebt bij KPN. De overstapservice geldt dan ook alleen voor Internet en TV. Je bent er in dit geval zelf verantwoordelijk voor je Telefonie abonnement op te zeggen bij KPN. Op 3 juni heb ik voor jou je oude telefoonnummer ook aan jouw T-Mobile Thuis abonnement toegevoegd. Op dat moment is jouw telefoonnummer van KPN naar T-Mobile omgezet. Het kan dus kloppen dat KPN jou in deze tijd kosten in rekening heeft gebracht voor jouw Telefonie abonnement. Met vragen over het laatste, raad ik je aan contact op te nemen met KPN. Het is inderdaad vreemd als zij je Telefonie abonnement laten doorlopen als dit niet mogelijk is zonder een internetabonnement.

 

Reageer