Beantwoord

Overstapservice Youfone T-Mobile

  • 28 August 2019
  • 3 reacties
  • 767 Bekeken

Ik heb van jullie het volgende bericht ontvangen:

Goed nieuws! Je opzegging van je abonnement(en) bij je huidige aanbieder is geaccepteerd. Per 23-08-2019 stopt het abonnement bij je huidige aanbieder. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.

Van Youfone heb ik helemaal niets vernomen en na wat heen en weer gemail krijg ik van Youfone onderstaand bericht:

Je abonnement is niet opgezegd bij ons. Bij Youfone moet je altijd zelf je abonnement opzeggen. Wij maken geen gebruik van de overstapservice.

Ondertussen is mijn TMobile abonnement al gaan lopen en kom er nu dus achter dat mij abonnement bij Youfone niet zou zijn opgezegd. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Brian 6 September 2019, 13:50

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hi @Odessa1, ik heb zo'n vermoeden dat de klanservice van Youfone misschien niet helemaal op de hoogte is van het feit dat ze aangesloten zijn of zich aan gaan sluiten bij het overstapsysteem. De overstapaanvraag is bij ons inmiddels wel gewoon afgerond met als datum 23-08 dus er zou volgende maand een verrekening moeten volgen van Youfone (dit gebeurt bij het overstap systeem normaal gesproken automatisch). Mocht dit tóch niet het geval zijn stuur mij dan weer even een bericht, dan vergoed ik de facturen die je van ons hebt ontvangen voor de periode 23-08 tot het moment dat Youfone je nog in rekening heeft gebracht zodat je niet in een kastje-muur situatie terecht komt. Ik heb hier bij deze ook een aantekening van gemaakt bij ons in het systeem. Excuses voor de valse start en geniet van je nieuwe abonnement! 🙂
Hallo Brian,
Ik heb inderdaad wederom bericht gehad van Youfone maar met toch een andere mededeling dan jij aangeeft (zie tekst hieronder). Hoe nu verder?



Beste mevrouw B,

Bedankt voor je bericht.

Een opzegging zul je ten alle tijden zelf moeten doorgeven bij Youfone. De reden hiervoor is omdat wij geen gebruik maken van een overstapservice en dus alleen onze klanten kunnen opzeggen en niet een andere provider.

Ik zie in het systeem dat de aansluiting naar aanleiding van dit ticket dan ook per 31-08-2019 is gedeactiveerd. De factuur is dan ook correct opgebouwd en kan niet worden aangepast.

Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 18.00 uur via het 1200 nummer (gratis voor Sim Only klanten) of via 088-222 9222.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Mirella
Reputatie 7
Hi @Odessa1, het lijkt te zijn blijven hangen tussen ons en Youfone, excuses hiervoor. Youfone zou zich aan gaan sluiten bij het Overstapsysteem maar dit heeft blijkbaar wat vertraging opgelopen. We sturen vandaag alsnog het bericht naar Youfone en dan zou je binnen 24 uur (het zou aankomende maandag kunnen worden vanwege het weekend) bericht van Youfone moeten ontvangen over je opzegging per 23-08-2019.

Reageer