Beantwoord

Pakket zonder "Installatie basis"?


Hey T-mobile,

Ik heb in mijn leven al 10 tallen internet aansluitingen geinstalleerd en heb dus geen "Installatie basis" nodig voor mijn internet thuis. Is er ergens een optie om deze uit te zetten? Ik kan hem namelijk niet vinden en het scheelt me 37,50, die ik liever niet betaal voor iets wat ik zelf kan doen...

Groeten,
Casper
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 March 2018, 00:37

Bekijk origineel

12 reacties

top, thanks, dat is info waar ik wat aan heb!

Snap nu wat men bedoelt met "installatie kosten" en hoe het in elkaar steekt. Ben nu zekerder van me aankoop!

Je zou betaald moeten worden door T-mobile ;)

Nogmaals dank voor je aandacht en moeite.

Casper
Reputatie 7
Hallo Casperl,

dat klopt! zal het ze even voorstellen😎
Reputatie 2
@henkdenkt: thanks voor de tip, maar ik hoef geen vaste telefoon en geen TV en tevens loopt bij alleen internet de 750mb/s aanbieding een jaar door en bij het volledige pakket maar 6 maanden. Dus helaas is dat geen optie.
Aha, in dit geval schiet je inderdaad niets op met mijn tip. 'k Ben bang dat het toch een take it or leave it verhaal wordt, hoewel je natuurlijk altijd in contact kan treden met de klantenservice/webcare afdeling.
Reputatie 7
Hallo casperl,

Helaas is voor glasvezel een monteur verplicht. Om lichamelijk letsel te voorkomen en er voor te zorgen dat de glasvezel aansluiting niet gesloopt word. (dit gaat erg makkelijk en de schade begin bij 300 euro) is het niet mogelijk om zelf de aansluiting uit te voeren. Wil je een gratis installatie dan kan je kiezen voor een alles in een abonnement, je krijgt dan tv en telefoon, gratis installatie en de eerste 6 maanden 20 euro korting. tevens is je abonnement maandelijks aanpasbaar dus kan je de tv en internet er weer afhalen. ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Hmm, maar dat betreft de aansluitingskosten zover ik begrijp, er hangt namelijk al een kastje in de kast waar de glasvezel binnen komt. Hij hoeft letterlijk alleen ingeplugd te worden volgens mij?
Ja na wat verdere inspectie, ik heb al een NT kastje.. het enige wat daar in moet is een ethernet kabel...
Reputatie 7
Hallo casperl,

Dat is mogelijk dat je al een NT heb echter maakt T-Mobile hier geen gebruik van. Hierdoor is de kans op schade juist groter. De Draytek word rechtstreeks aangesloten op de glasvezel.
Ook is het zo dat het andere einde van de glasvezel kabel aangesloten moet worden op het netwerk van T-Mobile. Hier kan je zelf dan weer niet bij.
Reputatie 2
Ha casperl,
Ongeveer 10 maanden geleden exact hetzelfde gehad. Uiteindelijk gewoon het complete pakket genomen. Enige nadeel is dat je na zes maanden je TV Mediabox moet terugsturen (ik begrijp uit je verhaal dat je niet een volledig pakket afneemt). Mijn advies, gewoon het volledige pakket nemen en na zes maanden (liever iets eerder) doorgeven dat je van je TV abonnement af wilt.
@henkdenkt: thanks voor de tip, maar ik hoef geen vaste telefoon en geen TV en tevens loopt bij alleen internet de 750mb/s aanbieding een jaar door en bij het volledige pakket maar 6 maanden. Dus helaas is dat geen optie.

@Hidden.nld: Volgens mij niet. Als ik in de handleiding kijk gaat er een ethernet aansluiting in de Draytek (zie bijlage) en die ethernet komt uit het NT kastje (die tevens door geen provider is geïnstalleerd maar door professioneel glasvezel bedrijf bv Reggefiber o.i.d). Begrijp me niet verkeerd maar ik ben gewoon benieuwd hoe het allemaal werkt en daardoor ga ik het nakijken en handleidingen lezen en als dan iets niet overeen komt dan vermeld of vraag ik het.
Reputatie 7
lees ook eens https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/draytek-vervangen-met-je-eigen-router-297061
Reputatie 7
@henkdenkt: thanks voor de tip, maar ik hoef geen vaste telefoon en geen TV en tevens loopt bij alleen internet de 750mb/s aanbieding een jaar door en bij het volledige pakket maar 6 maanden. Dus helaas is dat geen optie.
Aha, in dit geval schiet je inderdaad niets op met mijn tip. 'k Ben bang dat het toch een take it or leave it verhaal wordt, hoewel je natuurlijk altijd in contact kan treden met de klantenservice/webcare afdeling.


Oh, maar dit is een misverstand! Als je na zes maanden TV en vast Bellen weer stopzet, blijft je internetpakket (wat wel op jaarbasis is) gewoon doorlopen voor die steengoede prijs die we hier momenteel voor hanteren. Er zitten dus echt alleen maar voordelen aan om alles-in-één te nemen!
Reputatie 7
top, thanks, dat is info waar ik wat aan heb!

Snap nu wat men bedoelt met "installatie kosten" en hoe het in elkaar steekt. Ben nu zekerder van me aankoop!

Je zou betaald moeten worden door T-mobile ;)

Nogmaals dank voor je aandacht en moeite.

Casper


Laat ik één ding voorop stellen: Hidden.nld heeft inmiddels een heldenstatus op HQ. 🙂

Reageer