Beantwoord

Planning aansluiting op glasvezel in Segbroek

  • 2 April 2020
  • 1 reactie
  • 198 Bekeken

Ergens begin december glasvezel thuis besteld. Nadat er glasvezel in de straat is aangelegd eind januari gebeld naar helpdesk. Ik zou teruggebeld worden. Niet terugebeld.Na enige tijd wel een installatiepakket thuisgestuurd gekregen.

 

Sindsdien geen nieuws. Vandaag gebeld. Van T-Mobile doorverbonden met VolkerWesselsTelecom. Van VWT doorverbonden met KPN (!). KPN verbindt weer door met VWT. Uiteindelijk te horen gekregen dat het nog wel even gaat duren, en dat er tzt contact wordt opgenomen voor een afspraak.

Wie o wie is er in staat me aan te geven wanneer de glasvezel nu de meterkast ingebracht gaat worden, wanneer deze aangesloten wordt, en wanneer de dienstverlening van start gaat. Het gaat wel erg amateuristisch op dit moment.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 3 April 2020, 13:49

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Frank Schaapherder, welkom op de Community, goed dat je hier jouw vraag stelt! Ik heb direct geschakeld met mijn collega’s van de technische dienst. Het lijkt erop dat er wegens ondercapaciteit nog geen geschikte poorten bereikbaar waren in de centrale. Volgens mijn collega komt begin/medio april weer wat vrij waarmee een nieuwe batch kan worden aangesloten in Segbroek op ons eigen netwerk.

Als ik jou goed begrijp wacht je ook nog steeds op een afspraak met Volker Wessels om het FTU (Glasvezelaansluitpunt) thuis te installeren? De verbinding wordt dan van buiten naar binnen getrokken en komt binnen op het FTU. Dit staat namelijk los van het poorttekort, tenzij VWT besluit om dit pas te doen zodra er echt opgeleverd kan worden. Ik begrijp je volledig en vind het oprecht jammer dat je nog niet opgeleverd bent. Het kastje-naar-de-muur gevoel wordt zo wel erg sterk inderdaad. Wat VWT aangeeft klopt overigens wel, zij maken de schema’s voor afspraken en plannen die met klanten in. Er wordt door hen contact opgenomen met jou. Ik kan je dus ook niets melden waar je niet al van op de hoogte was, sorry! 

Reageer