Beantwoord

Poorttekort 6 weken geleden besteld nu installatie vertraagd

  • 4 August 2020
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste medewerker,

 

Ik heb vandaag en gisteren gebeld met uw helpdesk. Ik kreeg 2 verschillende antwoorden en ben eigenlijk nog niets wijzer. Graag wil ik weten wanneer mijn glasvezel internet actief wordt.

 

Op 26 juni een tel abonnement en glasvezel abonnement aangeschaft. Ingangsdatum 1 aug. dit is 6 weken terug en het is nog steeds niet duidelijk wanneer er geïnstalleerd word. De overgang van tele2-tmobile zou soepel gaan werd mij verzekerd. Echter ik zit nu zonder internet en tv en moet het nu doen met een hotspot.

De medewerker die ik gisteren sprak zij dat de modem zaterdag was verstuurd. De medewerker vandaag gaf aan dat deze nog niet is verstuurd maar jullie wachten op een poort van kpn. Beiden konden geen duidelijkheid geven hoe lang het gaat duren. Graag hoop ik via deze weg een antwoord te krijgen. Er heeft hier in de woning al eerder glasvezel gezeten van de vorige bewoner dus het is plug and play.  Ik heb alles ruim van te voren aangevraagd juist op dit te voorkomen snel internet is voor mijn werk belangrijk. Graag een oplossing

 

Alvast bedankt

 

Gr Niels

 

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2020, 12:47

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7

Hey @NKLAVER,

Sorry dat je overstap tot nu toe niet vlekkeloos is verlopen. :disappointed: We willen je maar al te graag zo snel mogelijk te laten genieten van je T-Mobile Thuis abonnement! Nu zie ik dat er nog steeds sprake is van een poorttekort in de wijkcentrale bij jou in de buurt. Zodra het poorttekort is verholpen nemen we direct contact met je op voor de installatieafspraak en zal ook het installatiepakket verzonden worden. We doen ons best om je zo snel van een werkend abonnement te voorzien! 

Reputatie 7
Badge +1

Vind dat wel een heel vreemd verhaal, als de netwerk beheerder ik neem aan dat het KPN is weet hoeveel adressen er in een bepaalde wijk zijn past men daar toch het aantal poorten op aan, lijkt mij heel logisch.

Het valt me wel op dat juist in deze tijd nu mensen veel meer moeten of mogen thuiswerken en ook internet nodig hebben om contact te houden met familie en kennissen er zo veel fout gaat bij alle providers groot en klein maakt niet welke.

Er is denk ik geen tekort aan poorten bij KPN zelf, maar op T-Mobile's eigen ODF netwerk. En aangezien ze nog steeds geen kaarten bijplaatsen in de pops, is het wachten totdat een andere klant in de wijk die op T-Mobile's odf netwerk zit opzegt, en die kan weer worden gebruikt, mits er niet nog een andere klant al langer wacht natuurlijk.

Dit zou men direct ook zo aan de klant moeten vertellen ipv een vaag antwoord als: ‘we wachten op een vrij poortje, de netbeheerder regelt dit.’ Dit kan zomaar maanden duren, kun je een klant toch niet aandoen… En dan ook nog doen alsof het balletje bij KPN ligt, schandalig eigenlijk. 

 

Dus ik ben benieuwd, @NKLAVER  was op jou adres 1000Mbit leverbaar, of max 100Mbit? 

 

@BeMu Voor verhuizende mensen snap ik wel dat ze niet anders kunnen en daar zouden de providers zich ook maximaal voor moeten inspannen. Maar mensen blijven ook voor een paar stuivertjes korting wisselen van provider middenin de crisis, heb daar weinig medelijden mee als ik eerlijk ben. 

KPN plaatst ze zelf binnen 3 dagen bij, heb je als klant geeneens weet van dat er gebrek is geweest in de pop.

TM is daar integen heel terughoudend, kan zijn dat ze geen plek ervoor hebben, weet niet precies hoe ze die plek hebben geregeld, kan zo zijn dat ze aan de maximale ruimte zitten en er betaald moet worden.

Het gaat om een 1000 mbit lijn . @Piotr  leuk dat je aangeeft dat ik moet wachten maar dat is al 6 weken . Graag hoor ik wanneer er geleverd gaat  worden. Toen ik dit afsloot was mij verzekerd dat het soepel zou gaan. ik wil gewoon zsm een datum hebben 

 

 

Reputatie 7

Hi @NKLAVER Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met onze monteursdienst en dat er een afspraak is gepland, super! Het installatiepakket staat inmiddels ook klaar voor verzending en komt jouw kant op. Alvast van harte welkom!

Reageer