Beantwoord

Postcode check geeft alleen glasvezel, maar DSL gewenst

  • 13 October 2019
  • 6 reacties
  • 335 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Zoals de titel al zegt wil een vriendin van mij de aansluiting via DSL, maar de postcodecheck geeft alleen maar glasvezel en zij wil de meerprijs niet betalen. Is het toch mogelijk om DSL aan te vragen?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 14 October 2019, 06:25

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hallo @peptalk

Je zult moeten nagaan over er ook een koperen telefoonlijn is aangelegd door KPN.

Indien dit niet het geval is denk ik toch dat je glasvezel zult moeten afnemen denk ik...
Reputatie 7
Badge +3
Beste @peptalk

Op deze site kun je kijken of DSL actief is en welke snelheid je theoretisch kunt halen, in de praktijk zal deze wat lager liggen. Pair bonding (indien aangegeven) is nog niet mogelijk bij T-Mobile.
Je kunt ook alvast controleren of het ISRA punt nog intact is, zo nee geef dat tevoren aan, KPN moet dit herstellen, je mag er niet zelf aan sleutelen en de meeste T-Mobile monteurs zijn hier (nog) niet toe bevoegd. KPN heeft nog steeds het monopolie op koperverbindingen.

Als je per se DSL wilt i.p.v. Glas dan zou ik even bellen om te bestellen en het uitleggen.

Groet, Folkert
Bedankt voor jullie reacties,was handiger geweest als ik had aangegeven dat ze nu DSL via Telfort heeft;-)
Reputatie 7
Badge +3
Maakt niet uit @peptalk ☺️
Reputatie 7
Waar glasvezel is word geen dsl geleverd.
wel kan je via Tele2 dsl krijgen op de laagste snelheid
Reputatie 7
Badge +1

Ook bij KPN word op plaatsen waar glasvezel is of word aangelegd DSL afgebouwd, hetgeen ook een logische stap is, want waarom zou men een verouderde techniek in stand houden als er iets veel beters is.

Je doet de was ook niet in de tobbe als er een wasmachine staat.

Reageer