Beantwoord

Probleem met aansluiten modem - geen van de aansluitingen handleiding aanwezig

  • 27 April 2018
  • 10 reacties
  • 1141 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Mijn modem is geleverd en als het goed is werkt de internet aansluiting ook sinds een week. Bij het aansluiten van de ontvangen modem loop ik echter tegen een probleem aan. Geen van de aansluitingen uit de handleiding zijn namelijk beschikbaar.

Ik woon in een studentencomplex met meerdere studio's boven elkaar, en voor zover ik kan zien zit het ISRA punt dan wel de wandcontactdoos ergens anders in het gebouw. Het enig wat bij mij binnenkomt zijn meerdere netwerkkabels die waarschijnlijk uit het eerder genoemde ISRA punt komen. In mijn modem moet echter een kabel in de DSL poort om deze aan te sluiten. De netwerk kabels passen hier dus niet in.

Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik hiervoor iets van een koppelstuk aanschaffen?
icon

Beste antwoord door tmoesel 28 April 2018, 15:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Zou je eventueel een foto kunnen maken van je ISRA/wandcontactdoos? Je zou met de inhoud van de doos die je hebt gekregen alles kunnen aansluiten.

Groet,
Hoi,

Bedankt voor je reactie.

In de bijgevoegde afbeeldingen is het punt waar de netwerkkabels uitkomen (binnen en buitenkant) te zien. Daarnaast heb ik een afbeelding toegevoegd van een ander soort boxje waar ook Data/TV-Radio/Radio op staat. Moet ik misschien hier iets op aansluiten?
Reputatie 5
De doos met "huistelefoon" erop is geen officiële ISRA. Eén van die 4 kabels gaat naar de echte ISRA, daar moet je je modem op aansluiten.
De 3de foto is bedoeld voor kabel (Ziggo) aansluiting.

Groet,
Reputatie 7
Badge +1
Uiteraard kan ik niet in de portemonnee van een ander kijken, echter zie ik op de foto inderdaad een Ziggo aansluiting, persoonlijk zou ik dan nooit gekozen hebben voor een DSL aansluiting daar ik zelf een coax aansluiting vele malen beter vind voor internet en tv.
DSL vind ik vele beperkingen hebben de upload is laag, en bovendien zakt de download en upload al heel snel in als men maar een paar meter van de wijkkast af woont, komt nog bij dat ook het tv signaal met geen mogelijkheid kan tippen aan coax.

Vanzelfsprekend is glasvezel natuurlijk het ultieme op gebied van internet tv en bellen.
Reputatie 5
Uiteraard kan ik niet in de portemonnee van een ander kijken, echter zie ik op de foto inderdaad een Ziggo aansluiting, persoonlijk zou ik dan nooit gekozen hebben voor een DSL aansluiting daar ik zelf een coax aansluiting vele malen beter vind voor internet en tv.
DSL vind ik vele beperkingen hebben de upload is laag, en bovendien zakt de download en upload al heel snel in als men maar een paar meter van de wijkkast af woont, komt nog bij dat ook het tv signaal met geen mogelijkheid kan tippen aan coax.

Vanzelfsprekend is glasvezel natuurlijk het ultieme op gebied van internet tv en bellen.


Ik kon kiezen tussen 40/4 Mbps Ziggo waar je de hoofdprijs betaald of 50/10 Mbps VDSL betaald voor een lage prijs.
Als je in een buurt woont waar VDSL is, is de kans groot dat je gewoon een goede verbinding hebt. Ik vind dat VDSL vele malen stabieler is dan kabel internet, bovendien is de ping lager, wat handig is als je veel multiplayer games doet.

Ik kan niet zien waar OP woont, maar als hij in een gebied woont waarbij hij verbonden is met een straatkast ipv wijkcentrale, hoeft hij weinig zorgen te maken.

Bovendien zie ik geen verschil met TV van Ziggo of TV op DSL.
Reputatie 7
Badge +1
Wat betreft het VDSL verhaal kan ik grotendeels met je meegaan, wat ik wel eens heb gelezen lijkt het enigszins op wat Ziggo al jaren heeft n.l. glasvezel tot in de straatkast en de laatste meters van af de straatkast tot aan de woning nog het antieke koper.
Ik begrijp dab niet waarom KPN dat niet meteen heeft gedaan toen ze met de uitrol van DSL begonnen jaren geleden, maar KPN kennende mocht het natuurlijk niets kosten en daar de telefoonlijnen er toch al lagen kon men daar gebruik van maken en de mensheid wijs maken dat men supersnel internet had.

Het is algemeen bekend dat zeker KPN jaren lang de klanten met een glasvezelaansluiting voor de gek heeft gehouden door ze de veel slechtere ADSL streams te leveren, met als smoesje dat het technisch niet mogelijk was dit te scheiden
Met mijn studentenbudgetje ben ik al lang blij als ik gewoon op het internet kan ;)

Om terug te komen op het echte topic: het echte ISRA punt is waarschijnlijk gelegen op een andere verdieping van het gebouw. De kabels uit het 'huistelefoon' doosje gaan namelijk ook naar andere verdiepingen. De netwerkkabels die ik kan gebruiken komen bij nadere inspectie ook van een andere verdieping.

Dus vergeef me nogmaals voor mijn totale onwetendheid, maar kan iemand me vertellen of er echt geen manier is om van deze netwerkkabels gebruik te maken om de modem aan te sluiten?
Reputatie 6
@J123
Je zal toch vanaf het punt waar je de foto's hebt genomen richting het IS/RA punt moeten. Wat dat kastje met lijn 1 2 3 4 en in out precies doet is me niet helemaal duidelijk, maar dat is wel cruciaal. Een modern DSL modem heeft 1 telefoonlijn aderpaar exclusief nodig. E.v.t. vaste telefoon sluit je aan op modem met RJ11 stekkers. Het is echt een kwestie van kabels volgen en bij andere bewoners etc navragen/checken, hoeveel lijnen er naar het pand liggen b.v.
Oke, bedankt voor het duidelijke antwoord!
Reputatie 7
Hi J123, wat tmoesel zegt klopt helemaal, je moet de modem echt aansluiten op het ISRA-punt en vanaf je modem kan je dan eventueel de netwerkkabels aansluiten die bijvoorbeeld naar een andere verdieping gaan. Vaak zit het ISRA-punt in een meterkast, bij een gesplitst pand soms ook in de gedeelde opgang of in een algemene ruimte. Succes met je zoektocht! 😉

Reageer