Beantwoord

Probleem met nieuwe en oude abonnement


Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Eind 2020 glasvezel aangevraagd. Zou begin 2021 aangelegd worden bij ons in straat. Dit is gedaan. Ook in de meterkast is de glasvezel geïnstalleerd. Nou is dit niet allemaal klakkeloos verlopen. T-Mobile heeft alles via frontoffice aangepakt en zich fysiek eigenlijk niet mee bezig gehouden oftewel niet goed begeleid. Nog steeds heb ik denk ik de snelheid niet waarvoor ik betaal. Een aantal bevindingen, punten en problemen hieronder:

 

 

  1. Ten eerste moesten 2 stopcontacten aangelegd worden in de meterkast waarvoor apart betaald zou moesten worden. T-Mobile weet dat oude huizen geen stopcontacten hebben in de meterkast. Ze zouden hiermee rekening moeten houden. Dit moesten wij eigenlijk niet eens betalen.

 

  1. Als ik inlog bij T-Mobile Thuis dan staat er nog steeds ‘Internet Basic’. Dit moet eigenlijk ‘Glasvezel’ zijn. Als ik op ‘Internetsnelheid wijzigen’ klik staat er ‘Op dit moment is op jouw adres geen andere internetsnelheid beschikbaar’. Dit klopt dus niet.

 

  1. Ik heb op dit moment 2 modems thuis. 1 in de meterkast en 1 binnenshuis. Ik hoef er denk ik alleen maar 1 te hebben. En dat is dus van de meterkast ga ik ervan uit. Allebei de modems zijn van ‘Zyxel T-50’. Allebei de modems werken op dit moment en lampen van allebei de modems branden. Ik weet niet van welk ik gebruik maak op dit moment.

 

  1. Ik doe een snelheidstest op site van T-Mobile en ik kom uit op 25mbps en 6mbps. Hoogstwaarschijnlijk klopt het dat de ‘Glasvezel’ aansluiting nog niet is geactiveerd en dat ik nog steeds gebruik maak van de modem dat binnen is of met andere woorden van ‘Internet Basic’. Maar waarom branden de lampjes van de modem in de meterkast?

 

Mijn vraag is dus wat nu? Wat klopt en wat klopt niet. Hoe moet dit aangepakt worden, zodat ik dus gewoon gebruik kan maken van ‘Glasvezel’ abonnement die ik heb afgesloten?

 

Ps: ben niet ervaren met t-mobile community

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 10 April 2021, 16:22

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Ogur 

Je had ook gewoon een dubbele wcd kunnen laten plaatsen in plaats van 2 losse (onnodig extra betalen), een wcd laten plaatsen valt wel onder meerwerk dus je moet er zelf voor betalen. Je moet eigenlijk wel zelf weten dat de zwarte mediaconverter voor glasvezel stroom nodig heeft en de modem ook.

In je T-Mobile account zou de internetsnelheid voor glasvezel ook internet fast moeten aangeven en misschien ook internet premium, verder is er geen andere naam voor de snelheid bij glasvezel.

Waarom heb je 2 Zyxel modems? Loopt je DSL abonnement ook nog naast je glasvezel abonnement of hoe zit dat precies?

Als je DSL abonnement nog loopt bijvoorbeeld dan zou je die moeten opzeggen.

Reputatie 2

Ik heb niet veel verstand van wcd etc. Ben ook niet echt technisch ingesteld. Bovendien is dit ook extra betalen. T-Mobile weet dat het meer gaat kosten, dit konden ze ook gewoon aangeven, dan weet je waar je aan toe bent, voordat je zo een abonnement afsluit. 
 

Ik heb voor ‘Internet Premium’ gekozen. Die moet er dus staan. 
 

Ik heb nog een modem, omdat ik hier voor een DSL abonnement had. Of ze nu samenlopen met Glasvezel weet ik niet. Dat was dus ook mijn vraag onder andere. DSL opzeggen? Die overgang mag T-Mobile ook eigenlijk regelen aangezien alles is geautomatiseerd. Als er een goed systeem is zal dat gewoon automatisch gaan.

 

 

Reputatie 7

@Ogur 

waarom zou je niet voor een stopcontact hoeven te betalen ? als je een keuken koopt valt dat toch ook onder meerwerk? bestel een wasmachine bij coolblue met gratis instalatie dan plaatsen ze ook geen stopcontact en afvoer waar jij hem wil hebben. als je een lamp wil hebben op zolder komt je energieleverancier hem ook niet aansluiten. als je een elektrische auto koopt plaatsen ze ook geen snellader op je oprit. als je een nieuwe woning laat bouwen moet je €1500 betalen voor je glasvezel aansluiting. het probleem wat je schetst speelt eigenlijk bij iedere provider en is niet T Mobile specifiek

 

ik vermoed dat je 2 klant nummers heb en kijkt bij het dsl klantnummer. om er zeker van te zijn dat je glasvezel gebruikt kan je gewoon het dsl modem uitschakelen.

Reputatie 7
Badge +15

@Ogur

Je hebt waarschijnlijk gekeken in het DSL account van T-Mobile en daarom zie je alleen internet basic.

Heb je een mail gehad om een account te maken voor het glasvezel abonnement?

Verbindt ook eens een laptop of telefoon met de modem die aan de zwarte mediaconverter zit om daar de snelheid van eens te metten.

Reputatie 2

@Hidden.nld 

 

dankjewel voor je reactie, maar hier ga ik niet op in. Je vergelijkt appels met peren. Zij wilden het in de meterkast plaatsen niet ik. Van mij mochten ze ook binnen ergens doen waar je wel stopcontact hebt. Ik laat me wasmachine aansluiten waar ik de afvoer heb en niet ergens anders. Als ik het ergens zou aansluiten ja dan zou ik er wel voor moeten betalen. Maar hier bij de glasvezel hebben zij zelf voor gekozen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Ogur 

Het glasvezelkastje zit in de meterkast dus dan moet de mediaconverter daar aangesloten worden.

Reputatie 2

@Waqqas 

Ik heb het nagevraagd. DSL is niet opgezegd. Maar heb geen e-mail gehad om een account te maken voor het glasvezel abonnement. DSL ga ik dus zsm opzeggen. Vervolgens zullen ze denk ik wel het DSL modem terugvragen. En dat account gedoe moet ik dan even kijken. Want moet even kijken hoe het zal verlopen na het opzeggen van het DSL abonnement 

Reputatie 7
Badge +15

Is je snelheid wel snel genoeg met het andere modem (glasvezel)?

De modem verhuizen naar een andere ruimte kan eventueel ook door de internet kabel van de zwarte mediaconverter naar de WAN poort van je modem te vervangen door een langere kabel, de modem in de meterkast zal misschien de signaalsterkte van de WiFi verminderen.

Reputatie 2

@Waqqas 

Kijk punt 4

Reputatie 7
Badge +15

@Ogur 

Daar heb je het over de modem die bij het DSL abonnement hoort. Ik bedoel het modem dat bij glasvezel hoort.

Reputatie 2

@Waqqas 

ik maak nu gebruik van die dsl modem. Hoe ik gebruik moet maken van die glasvezel modem etc. weet ik niet. 

Reputatie 7
Badge +15

Verbindt je laptop met een internetkabel aan de Zyxel in de meterkast en doe een speedtest via de Ookla speedtest app, gebruik minimaal een CAT5e kabel of verbind je telefoon met de WiFi ervan. Gegevens staan achter de modem.

Reputatie 2

@Waqqas 

dankjewel. Ga ik doen. Moet morgen hiervoor naar mijn zus. Het gaat namelijk om haar modem. Ik kan er nu niet bij. Ik bericht je morgen erover iig bedankt

Reputatie 7
Badge +15

@Ogur

Als je hier het email adres invult dat was opgegeven bij het plaatsen van de bestelling dan kan je een account aanmaken voor het glasvezel abonnement.

https://thuis-sso.t-mobile.nl/Account/RequestPassword?clientid=selfcare.client&isnew=true

Reputatie 2

@Waqqas 

Het e-mailadres wat is gebruikt bij het DSL abonnement heb ik ook gebruikt bij het glasvezel abonnement. Als ik inlog zie ik alleen ‘internet basic’ 🤣🤣 echt een ramp

Reputatie 7
Badge +15

Maak je geen zorgen hoor het wordt wel in orde gemaakt 🙂

Voor glasvezel moet er een nieuwe account worden gemaakt, het huidige account wordt verwijderd bij opzegging van het DSL abonnement.

Reputatie 2

@Waqqas 

Haha oke. 👍👍

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ogur 

Leuk dat je op glasvezelinternet over bent gestapt waardoor je nog meer van ons internet kan genieten! :smile: Zo te zien hebben @Waqqas & @Hidden.nld je al goed op weg geholpen. Voor alle vier de punten geef ik graag nog een kleine toelichting:

 

1 - Stopcontact in de meterkast

Zoals @Hidden.nld al terecht aangeeft is onze monteur afhankelijk van de locatie van de glasvezel. In onze email van 30-11-2020 vind je daarom ook het volgende terug:

Wat doet de T-Mobile Thuis monteur? 
De monteur hangt eerst het modem op, meestal in de meterkast. Zorg ervoor dat er twee stopcontacten aanwezig zijn in de buurt waar je modem komt, dit kan ook één stopcontact met een verlengsnoer zijn. Daarna installeert hij de T-Mobile Thuis diensten. Hij checkt ook gelijk je Wifi, dat is de Wifi-Service van T-Mobile Thuis. Wil je meer weten over de installatie? Kijk dan op t-mobile.nl/thuis/monteurservice.

Ik vond @Hidden.nld's analogie met de wasmachine ook een mooie vergelijking. Weliswaar plaats je inderdaad de wasmachine op de plek van de afvoer (net zoals dat het modem bij de glasvezelaansluiting wordt geplaatst), alleen ook hier ben je afhankelijk van een stopcontact in de buurt van een afvoer om ervoor te zorgen dat de wasmachine ook elektriciteit ontvangt. Net als met de afvoer is de glasvezelaansluiting erg lastig te verplaatsen en is een verplaatsing eigenlijk ook niet aan te raden.

 

2 - My T-Mobile account geeft niet het juiste abonnement weer.

@Waqqas & @Hidden.nld hadden het aan het rechte eind door aan te geven dat dit komt doordat je een nieuw klantnummer (en -profiel) hebt gekregen door de overstap naar glasvezel. Via een privébericht stuur ik je de gegevens van jouw nieuwe glasvezelverbinding door. :relaxed:

 

3 & 4 - Welk modem heb ik in gebruik?

Zo te zien is het Zyxel modem in de meterkast volledig correct aangesloten op de glasvezelaansluiting. Graag raad ik je aan om dit modem te houden, en het modem op de oude telefoonaansluiting terug te sturen. Voor de zekerheid zal ik je nog de gegevens van het desbetreffende modem via een privébericht toesturen.

Goed om te zien dat je inmiddels de opzegging van het oude abonnement in gang hebt gezet. Dit betekent dat je ook een email van ons hebt ontvangen met ons retour adres, wat voor het gemak namelijk het volgende adres betreft:

T-Mobile Thuis
Antwoordnummer 15021
1117 ZZ Schiphol
Retournummer: (klantnummer + volgnummer; ik zal deze ook in het privébericht naar je doorsturen)

 

Als ik zo naar de abonnementssnelheden kijk vermoed ik dat je een flinke opkikker zal zien in jouw Wifi snelheid zodra jouw apparaten niet meer met het modem op de oude telefoonaansluiting verbinden. 

Mocht je nog vragen hebben, de Community en ik helpen je graag! Veel plezier met jouw aansluiting gewenst. :smiley:

Reputatie 2

@Cal

 

  1. Als er geen stopcontact dichtbij mijn wasmachine is dan gebruik ik een verlengsnoer.

 

  1. Als ik mijn Mobiel Abonnement bij T-Mobile wil wijzigen dan gebeurt dat zelfs via de app van T-Mobile daar krijg ik ook geen nieuw klantnummer etc. We leven in 2021 het moet niet zo een rompslomp zijn om over te stappen van DSL naar Glasvezel. (digitaal heb ik het over) 

 

  3&4. Die opkikker ben ik benieuwd naar. Hij is geïnstalleerd in de portiek daar zit die meterkast. Het is       maar, omdat T-Mobile de Glasvezel goedkoop aanbiedt anders was het KPN geworden.

Reputatie 2

@Waqqas 
 

dankjewel nog!!!

Reputatie 7
Badge +15

@Ogur 

Graag gedaan 😊

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Ogur,

Dat zijn zeker terechte punten en argumenten die je aanhaalt! Ik licht ze graag weer een voor een toe:

1 - Stopcontact in de meterkast
Het stond je inderdaad ook zeker vrij om een verlengsnoer te gebruiken voor het aansluiten van het modem en de Media converter. Als ik onze email er weer bij mag halen: 
Wat doet de T-Mobile Thuis monteur? 
De monteur hangt eerst het modem op, meestal in de meterkast. Zorg ervoor dat er twee stopcontacten aanwezig zijn in de buurt waar je modem komt, dit kan ook één stopcontact met een verlengsnoer zijn.”

Zoals je zelf ook eerder aangeeft is de meterkast een lastige plek om bij te komen. Wij proberen altijd zo veel mogelijk met je mee te denken!

 

2 - My T-Mobile account geeft niet het juiste abonnement weer.

Hierover ben ik het helemaal met je eens dat het niet zo moeilijk zou moeten. Jouw oude klantnummer zou gewoon omgezet moeten worden, in plaats van dat er een nieuw klantnummer aangemaakt wordt. Dat wij dit soort functies nog niet hadden, stamt eigenlijk vanuit onze (nog vrij recente) overname van Vodafone Thuis. Puur persoonlijk vind ik dat ze het niet in al te beste staat hebben achterlaten, en vandaar dat wij een hoop veranderingen in de afgelopen jaren hebben geïntroduceerd.

Hierdoor is er toevallig vrij recent de optie gekomen om het klantnummer om te laten zetten, in plaats van dat er een nieuw klantnummer aangemaakt moest worden. Jammer genoeg kwam dit voor jou een aantal maanden te laat, maar dit toont dat wij het helemaal met je eens zijn wat betreft de omslachtigheid van dit punt en vandaar dat wij dit ook hebben aangepast. Het liefst maken wij de klantervaring zo aangenaam mogelijk. Via ons privégesprek probeer ik al mee te denken in opties om de barrières tussen de twee accounts zo klein mogelijk te maken!

 

Hopelijk bevalt de nieuwe snelheid nu goed? :relaxed:

Eind 2020 glasvezel aangevraagd. Zou begin 2021 aangelegd worden bij ons in straat. Dit is gedaan. Ook in de meterkast is de glasvezel geïnstalleerd. Nou is dit niet allemaal klakkeloos verlopen. T-Mobile heeft alles via frontoffice aangepakt en zich fysiek eigenlijk niet mee bezig gehouden oftewel niet goed begeleid. Nog steeds heb ik denk ik de snelheid niet waarvoor ik betaal. Een aantal bevindingen, punten en problemen hieronder:

 

 

  1. Ten eerste moesten 2 stopcontacten aangelegd worden in de meterkast waarvoor apart betaald zou moesten worden. T-Mobile weet dat oude huizen geen stopcontacten hebben in de meterkast. Ze zouden hiermee rekening moeten houden. Dit moesten wij eigenlijk niet eens betalen.

 

  1. Als ik inlog bij T-Mobile Thuis dan staat er nog steeds ‘Internet Basic’. Dit moet eigenlijk ‘Glasvezel’ zijn. Als ik op ‘Internetsnelheid wijzigen’ klik staat er ‘Op dit moment is op jouw adres geen andere internetsnelheid beschikbaar’. Dit klopt dus niet.

 

  1. Ik heb op dit moment 2 modems thuis. 1 in de meterkast en 1 binnenshuis. Ik hoef er denk ik alleen maar 1 te hebben. En dat is dus van de meterkast ga ik ervan uit. Allebei de modems zijn van ‘Zyxel T-50’. Allebei de modems werken op dit moment en lampen van allebei de modems branden. Ik weet niet van welk ik gebruik maak op dit moment.

 

  1. Ik doe een snelheidstest op site van T-Mobile en ik kom uit op 25mbps en 6mbps. Hoogstwaarschijnlijk klopt het dat de ‘Glasvezel’ aansluiting nog niet is geactiveerd en dat ik nog steeds gebruik maak van de modem dat binnen is of met andere woorden van ‘Internet Basic’. Maar waarom branden de lampjes van de modem in de meterkast?

 

Mijn vraag is dus wat nu? Wat klopt en wat klopt niet. Hoe moet dit aangepakt worden, zodat ik dus gewoon gebruik kan maken van ‘Glasvezel’ abonnement die ik heb afgesloten?

 

Ps: ben niet ervaren met t-mobile community



Hier ook, nog ook steeds geen opnamemogelijkheid omdat er problemen met software zijn, de zogenaamde Self-care werkt niet en dat al vanaf de 27ste augustus althans dat is de laatste !! update.

Ik ben al maanden bezig om na mijn verhuizing een goed werkend systeem te krjgen, heb minimaal 3 monteurs in huis waarvan 1 2 keer, heb 4 pakketten moeten ontvangen en zeker 20 telefoontjes gepleegd van minimaal 20 minuten per keer en er komt maar geen einde aan..

Triest, echt diep triest dat je zo met je klanten omgaat, brengen nieuwe techniek op de markt  terwijl het vol zit met fouten..

Ik heb nog steeds geen uitzicht op een oplossing….wachten wachten wachten en nog maar eens 2 weken wachten.

Schande 
​​​

 

Reageer