Beantwoord

Probleem met tot stand komen aansluiting en levering T Mobile Thuis

  • 28 September 2018
  • 6 reacties
  • 1381 Bekeken

Ik heb een abonnement op T-Mobile Thuis afgesloten. Afspraak met Guidion gemaakt voor de installatie, die wordt op de dag van leveren geannuleerd. Nu ben ik in de wirwar van 'klantenservice' terechtgekomen. Veel toezeggingen gehad en zelf oplossingen aangedragen....maar geen enkele afspraak wordt nagekomen qua terugbellen, mailbevestiging en voortgang. Ben nu in een week een veelvoud aan telefoontjes verder en nog geen oplossing in zicht. Als ik aangeef het nu ook niet meer te weten en nog als enige optie zie ontbinding van het contract (wat ik eigenlijk niet wil, ik wil gewoon aangesloten worden en gebruik kunnen maken van wifi, tv en bellen, ben ook immers jarenlang T-Mobile klant voor mobiel) wordt aangegeven dat dit een juridisch verhaal gaat worden met een afkoopsom.

Iemand deze ervaring? En hoe gekomen tot een oplossing?
icon

Beste antwoord door Sterre 2 October 2018, 16:42

Bekijk origineel

6 reacties

Ik ga ervan uit dat T-Mobile je gewoon netjes gaat aansluiten. Maar hun 'dreigement' op afkoop is onzin. Als je ze formeel in gebreke stelt en een redelijke termijn geeft om het op te lossen kunnen ze geen kosten in rekening brengen als ze niet kunnen leveren.

Ga er niet vanuit dat het zo ver komt. Maar dat is wel de laatste manier om als er niet geleverd word iets af te dwingen of het contract nietig te kunnen verklaren.
Ik heb nu voor de tweede week gratis internet via 4G via mobiel zodat ik in elk geval thuis via een hotspot goed online kan. Dit verstrekken ze eigenlijk normaal niet voor een tweede keer, maar ook de klantenservice gaf aan te vinden dat het niet goed loopt, er foutieve informatie verstrekt is door meerdere callcenter medewerkers en afspraken over terugbellen niet worden nagekomen. In de avonduren kunnen ze niet veel voor mij doen. Morgen weer bellen en zien te komen tot een oplossing.

Ik heb gevraagd of het een oplossing is het glasvezelmodem (kan en mag je niet zelf installeren) in te ruilen voor een modem dat je zelf kunt installeren. Dat zou in deze fase een oplossing zijn waarmee ik goed uit de voeten kan. Dat modem is er, maar ik begreep dat dit geen mogelijkheid is. Ik begrijp alleen niet waarom. Ze hebben me hierover, ondanks toegezegd, hierover niet meer gebeld. Iemand daar een idee bij of ervaring mee?
Reputatie 7
Hoi brokenglass,

Ik kijk graag met je mee naar de situatie, zodat ik een goed beeld kan krijgen van wat mijn collega's met je hebben besproken en hebben uitgezocht voor je. Kun je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Ik ga jouw gevoel over T-Mobile Thuis helemaal positief omdraaien!
Reputatie 1
Hallo brokenglass, helaas kan ik alleen maar bevestigen dat dit normaal gedrag is voor T Mobile Thuis. Afspraken worden niet nagekomen en medewerkers liegen je voor om, zo lijkt het, maar zo snel mogelijk van je af te komen. Mijn advies: ontbindt je contract en ga op zoek naar een provider die zijn klanten wel serieus neemt. Die paar euro's die je extra kwijt bent wegen niet op tegen de constante frustratie.
Reputatie 7
Hi EVSM, ik wil dit beeld toch ontkrachten! Liegen is absoluut not done en daar heeft niemand wat aan, ook wij niet. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een medewerker verkeerde informatie geeft of dat de informatie in wordt gehaald door de actualiteit waardoor deze niet meer klopt. Ik kan je verzekeren dat we er alles aan doen om onze klanten zo snel mogelijk aan te sluiten! Dit blijft echter mensenwerk en daarom kan het in hele uitzonderlijke gevallen voorkomen dat een afspraak met een monteur bijvoorbeeld verplaatst moet worden of dat werkzaamheden voor een nieuwe aansluiting uitlopen. Uiteraard kijken we dan altijd naar de beste oplossing!
Reputatie 1
Beste Brian, in mijn situatie was er toch echt gewoon sprake van keihard ongesanctioneerd voorliegen, zowel in de T-Mobile winkel als door verschillende medewerkers van de klantenservice. Afspraken worden ook niet nagekomen, en de vele pogingen mijnerzijds om hierover met jullie in gesprek te gaan stuiten op een muur van onwil.
Tsja, dan zie ik het zo langzamerhand als mijn plicht om anderen hiervoor te waarschuwen.

Reageer