Beantwoord

Problemen met doorgeven verhuizing

  • 20 April 2020
  • 1 reactie
  • 103 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb een paar maanden geleden netjes op tijd mijn verhuizing telefonisch doorgegeven. Mijn nieuwe adres bevat een extensie en aan de telefoon werd bevestigd dat het adres was ingevoerd. Helaas heb ik zelf niet goed opgelet op de documenten die daarna waren gestuurd, anders had ik kunnen zien dat de extensie niet was toegevoegd.

Ik heb uiteindelijk de installatie afspraak moeten annuleren omdat de lijn bij mijn onderbuurman werd opgeleverd ipv op mijn adres. Ik ben weer gaan bellen en de medewerker aan de telefoon gaf aan dat de extensie toegevoegd ging worden en een nieuwe aanvraag is gestuurd. Wachttijd zo'n 2-3 weken.

Maar, ik woon op een adres waar de 1 met een hoofdletter i (I) geschreven wordt. Bijna elk systeem wat ik tegenkom snapt dat die 1 een i moet zijn maar bij de netwerkbeheerder niet. Ik heb net aan de telefoon een aardige mevrouw gesproken die dat voor mij heeft uitgezocht en het gaat hopelijk nu binnen 2-3 weken gefixt worden dat ik eindelijk internet heb op mijn nieuwe adres.

Maar, waarom ervaar ik dit probleem? Als ik telefonisch een verhuizing moet doorgeven en de vertaling van mijn adres gaat niet goed naar exacte waardes die in systemen gaan dan wilt er nog wel eens iets mis gaan blijkbaar. Hoeveel mensen in Nederland hebben zo'n adres?

T-Mobile, kunnen jullie niet gewoon een verhuizing formulier online zetten? Desnoods bellen jullie de klant even terug om e.e.a te bevestigen. Alleen ik weet hoe ik exact mijn adres moet intypen. Dat zou dit soort problemen in de toekomst misschien voorkomen.

icon

Beste antwoord door Brian 21 April 2020, 15:31

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @JeffKr, een verhuizingsoptie via bijvoorbeeld de website zou echt top zijn, ik ben persoonlijk in ieder geval voor. :wink: Specifiek het probleem met verkeerde adressen/toevoegingen gaat hiermee alleen niet opgelost worden. Het zit hem vooral in de informatieoverdracht van het ene systeem naar het andere. De netbeheerder baseert zijn informatie op de Gemeentelijke Basisadministratie en de providers op hun beurt weer op de informatie van de netbeheerder. Wat je vaak ziet wanneer een pand bijvoorbeeld gesplitst wordt is dat de wijziging wel ergens doorgegeven wordt maar niet overal en de informatie bij een deel van de keten niet klopt met het andere deel waardoor dit soort situaties ontstaan. Gelukkig is hier altijd wel een oplossing voor maar het duurt soms even voordat de administratie overal bijgewerkt is. Goed om te horen dat het in jouw geval ook gelukt is. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten en welkom bij T-Mobile! 

Reageer