Beantwoord

Problemen met Guidon

  • 9 August 2019
  • 8 reacties
  • 830 Bekeken

Ik ben zeer teleurgesteld in de service die uw partner Guidion verleend namens T-Mobile. Het lukt niet om een afspraak in te plannen voor een aansluiting en u reageert niet ondanks afspraken en beloftes die we telefonisch maken. Ik vind het onbegrijpelijk dat u als gerenommeerd bedrijf gekozen hebt voor zo een onbetrouwbare partner en uw klanten hiermee opzadelt.

Op 2 augustus heb ik me via T-Mobile aangemeld voor een internet-TV-telefoon aansluiting. Bij de aanmelding stond dat een aansluiting per 15 augustus mogelijk is.
Op maandag 5 augustus ontving ik een sms waarmee ik de aansluiting bij u kon inplannen. Op de persoonlijke site van T-Mobile (na inloggen) staat "De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 16 augustus 2019".
Toen ik probeerde een afspraak in te plannen was de eerst mogelijke datum bij u 2 september. Bij de mogelijkheid om een andere datum te kiezen vloog het systeem random naar andere data heen en terug in september. Ik heb daarom contact opgenomen met Guidion . Toen een dame van Guidion een afspraak zelf probeerde in te plannen met het systeem kwam zij erachter dat er iets fout ging. Zij gaf aan dat er mogelijk een fout in het systeem zit. Vervolgens gaf de dame aan dat er maar één medewerker binnen uw bedrijf is die handmatig kan inplannen en die op het moment aan het thuiswerken was en telefonisch niet bereikbaar was. Zij zou een melding maken in het systeem en woensdag een inplanning maken. Ik gaf daarbij aan dat momenteel alleen vrijdag de 16e een optie is, liefst in de ochtend of vroege middag, precies zoals T-Mobile had aangegeven.

Op woensdag 7 augustus heb ik telefonisch opnieuw contact met Guidion opgenomen. Ik had nog geen mail of reactie van hen ontvangen. Zij gaven aan dat de betreffende medewerkers die handmatig kan inplannen op dat moment niet aanwezig was maar dat er opnieuw een melding zou worden gedaan.
Op donderdag heb ik een mail gestuurd naar Guidion met een soortgelijke tekst als hierboven met het verzoek om een afspraak op de door u aangegeven datum in te plannen.

Opnieuw geen reactie, echter ik zie in nu mijn-t-mobile-thuis dat er opeens een afspraak is ingepland op 22 augustus, zonder enig overleg. Deze datum is onmogelijk. Pas nadat de schoolagenda bekend is kan een afspraak worden ingepland als het niet mogelijk op de door u aangegeven datum 16 augustus.

Het vriendelijke verzoek om tot een oplossing te komen en Guidion aan te spreken op hun uitermate slechte service.
icon

Beste antwoord door Brian 17 August 2019, 15:47

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
@pydiepen Welkom op het forum.

Helaas lees je schrijnende verhalen over Guidion hier op het forum. Het is niet netjes dat ze een afspraak plannen buiten jouw weten om. Het enige wat je kunt doen is Guidion bellen en de afspraak verzetten. Ben alleen bang dat de datum later wordt ipv vroeger, wegens drukte. Guidion is een apart bedrijf met een aparte agenda.

Mocht je gebruik maken van de overstapservice, dan verhuisd je opzegdatum van je huidige provider mee naar de nieuwe aansluitdatum.
Reputatie 4
Hi @pydiepen, welkom op onze Community en goed dat je een bericht plaatst! Jammer om te horen dat het maken van een afspraak zo stroef verloopt. Wij hebben geen invloed op de agenda van Guidion. Als ik er voor had kunnen zorgen dat er 16 augustus een monteur bij je langskomt, dan had ik dat natuurlijk met alle liefde voor je gedaan! Ik raad je aan om regelmatig met hen te bellen, want er vallen vaak genoeg afspraken uit. Wie weet! Ik ga onwijs hard voor je duimen. 😄
Hi @pydiepen, welkom op onze Community en goed dat je een bericht plaatst! Jammer om te horen dat het maken van een afspraak zo stroef verloopt. Wij hebben geen invloed op de agenda van Guidion. Als ik er voor had kunnen zorgen dat er 16 augustus een monteur bij je langskomt, dan had ik dat natuurlijk met alle liefde voor je gedaan! Ik raad je aan om regelmatig met hen te bellen, want er vallen vaak genoeg afspraken uit. Wie weet! Ik ga onwijs hard voor je duimen. 😄
Dat is de verantwoordelijkheid afschuiven. Tmobile is en blijft verantwoordelijk voor een goede gang van zaken, want je hebt een contract met tmobile afgesloten en niet Guideon.
Tmobile moet dan ook Guideon achter zijn broek zitten en niet te klant.
Ipv duimen kan Melisa de vingers en tijd beter gebruiken door Guideon zelf te bellen.
Na nog een telefoontje naar T Mobile en 3 telefoontjes naar Guidion is het uiteindelijk gelukt om een afspraak in te plannen.
Wat had dat een voeten in aarde, ongelofelijk. Er wordt niet terug gebeld, ondanks de vriendelijke medewerkers van Guidion, die zitten ook met de handen in het haar.

Hakuin heeft gelijk, deze reactie van T Mobile is wel heel bijzonder. Ze hebben geen invloed op de agenda van Guidion. Ik ben een overeenkomst aangegaan met T Mobile, niet met Guidion. Het enige wat T Mobile kan doen is onwijs hard duimen, dat is toch triest.
Melisa raad aan om regelmatig te bellen, inderdaad een keer of 10 naar Guidion gebeld. Wat een klantenservice bij Guidion. Ik ben geen Youp fan, maar hij heeft gelijk!
Reputatie 7
Hi @pydiepen, je hebt helemaal gelijk, je hebt inderdaad een overeenkomst met ons en wij zorgen er voor dat je zo snel mogelijk aangesloten wordt. Hiervoor werken we samen met onze installatiepartner Guidion. Om te voorkomen dat er een "kastje-muur" situatie ontstaat maakt Guidion zelf de afspraken met jou en kan je ze rechtstreeks bereiken. Zij beheren dus hun eigen planning en agenda. Je ontvangt normaal gesproken een definitieve aansluitdatum via de e-mail, mocht deze datum niet uitkomen dan kan je zelf contact opnemen met Guidion om een andere datum in te plannen. Jammer om te horen dat het in eerste instantie niet goed ging maar mooi dat het uiteindelijk toch gelukt is!
Reputatie 2
Dat schijnt normaal te zijn bij Guidion liegen en bedriegen en klachten worden nooit behandelt, een medewerker zou tussen 14:00 en 16:00 uur werkzaamheden komen verrichten hij kwam om 13:25 maakte een foto stuurde die door naar, om 15:30, naar kantoor en zegt doodleuk dat ik niet thuis was!!! alleen een probleem de buurvrouw heeft hem op haar camera gezien. zijn dat streken, gewoon te belachelijk voor woorden, als je zo in je werk staat moet je bordenwasser worden bij de McDonalds.
Reputatie 7
Hey @Arjan076,

Jeetje dat zijn wel hele rare fratsen! En absoluut niet de service die wij wensen te leveren.😮 Heb je alsnog een afspraak kunnen inplannen? Zo niet, laat het ons dan zo spoedig mogelijk weten!
Reputatie 2
Nog helemaal niets ik wacht weer op jullie modem, ik was zo pissig dat ik alles had opgezegt, maar iemand moet het toch aanleggen alleen die boefjes komen niet bij mij binnen dat verzorg ikzelf wel.

Wil jij wel kijken wat er ondertussen allemaal ingang is gezet en dat de KPN de kruisdraad in de centrale erin trekt??

groeten Arjan.

Reageer