Beantwoord

Problemen met installatie glasvezel

  • 14 October 2020
  • 12 reacties
  • 590 Bekeken

Reputatie 1

Ik ervaar nogal wat problemen met de installatie van internet thuis (glasvezel) via T-mobile. Na veel chatten, bellen en wachten hier posten maar eens proberen.

Halverwege september internet thuis aangevraagd voor een nieuw adres voor begin oktober. Pakket met apparatuur netjes ontvangen, vorige week geïnstalleerd door de monteur. Toen bleef het internet lampje rood branden. Dit moest opgelost worden door een KPN-monteur. Deze belde mij met de mededeling dat ze ergens niet bij zouden kunnen, dus een of ander telecombedrijf zou langskomen. Hiervoor zouden ze bellen voor een afspraak, maar dit is nooit gebeurd. Heb niet het gevoel alsof dit nu goed gaat. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 16 October 2020, 12:22

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JeroenS0, welkom op de Community en bij Thuis!

Sorry dat het langer duurt dan we gepland hadden; KPN kon niet in de wijkcentrale komen van wat ik van het rapport begrijp. Ik heb meteen navraag gedaan bij mijn collega's en er is opnieuw een aansturing geweest op 14 oktober. Ook zie ik dat je vanmorgen gebeld hebt met de Klantenservice om na te gaan wat de status hiervan is: zoals mijn collega aangaf wachten we nu op de oplossing vanuit de netbeheerder (KPN NetwerkNL). 

Ik zie dat je geen T-Mobile mobiel telefoonnummer hebt in je klantprofiel, heb je de beschikking over een simkaart van T-Mobile (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan bied ik je graag een Unlimited Internet voucher aan voor zeven dagen. Dan kun je toch onbeperkt online zijn via mobiele hotspot. Dat maakt het online lesgeven ietwat aangenamer. Heb je toch nog geen T-Mobile simkaart? Geen probleem! Ga naar je dichtsbijzijnde T-Shop, koop een prepaidkaartje en stuur mij je aankoopbewijs toe in dit topic (uiteraard met de eventuele persoonsgegevens zwartgemaakt). Ik zal er dan voor zorgen dat je het aankoopbedrag à € 10,00 vergoed krijgt op een volgende factuur én dat je een voucher toegestuurd krijgt van me per privébericht. 

Kan ik je daar enigszins mee tegemoetkomen? Laat het me weten, dan ga ik meteen aan de slag voor je.

Reputatie 1

@Jason Dank voor je reactie. Hopelijk zal er spoedig een oplossing komen vanuit KPN Netwerk. 

Ik heb op dit moment geen T-mobile nummer of simkaart. Wel Tele2, mocht daar nog iets mogelijk zijn?. Ik had bij Tele2 ook al een 24-uur unlimited data bundel afgenomen. Misschien ga ik nog wel een prepaidkaartje halen dan, dat is wel een goed aanbod. 

Reputatie 1

@Jason Ik heb je een foto van de kassabon gestuurd.

 

Reputatie 1

Ik heb helaas nog niks ontvangen wat betref telefoontjes of communicatie van T-mobile. Graag dit opvolgen want ik zit nog steeds zonder internet en betaal nu voor 4G databundels bij Tele2. Ik mag hopen dat ik niet betaal voor deze serviceloze periode?

Het lijkt er ook op dat heel het ‘T-Mobile Thuis - Van bestelling tot installatie’  forum vol staat met dezelfde problemen, misschien hier eens een oplossing voor zoeken?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JeroenS0, bedankt voor het versturen van het aankoopbewijs! Ik maak de vergoeding gelijk aan. Het bedrag zal op een volgende rekening van je maandbedrag afgetrokken worden.

De vouchercode en uitleg heb ik gestuurd in een privébericht. Sorry dat het euvel nog niet verholpen is, er wordt wel alles aan gedaan, dat beloof ik. Ik heb ook meteen nagevraagd wat de huidige status is van het uitstaande ticket en we wachten op dit moment nog op een oplossing vanuit KPN Netwerk. Zodra die oplossing gevonden is en alles gereed is gemaakt om de verbinding wel te laten werken, word je meteen verwittigd. 

Reputatie 1

Hi,

Dank, het is gelukt (na het toestaan van 0900-nummers in mijn T-mobile prepaid account). Nu wachten op KPN-Netwerk inderdaad.

Reputatie 1

Sinds 22 oktober eindelijk internet (zeker 2 weken na originele aansluitdatum). 

Nu een mailtje gekregen dat vanaf 8 oktober T-mobile thuis is ingegaan en moet worden betaald. Ik zie het niet zo zitten om te betalen voor iets wat ik niet heb ontvangen. Kan dit opgelost worden?

Reputatie 7

Hi @JeroenS0, goed om te horen dat het uiteindelijk gelukt is! Die kosten vergoeden we uiteraard gewoon. Ik heb zojuist de vergoeding voor je aangemaakt en deze zal verrekend worden met je eerstvolgende factuur. Het kan zijn dat de vergoeding in dit geval net de laat is voor de factuur van deze maand, als dat het geval is dan zal je hem terug zien op die van volgende maand.

Reputatie 1

Dankje, dat is netjes. 👍

Ik ervaar nogal wat problemen met de installatie van internet thuis (glasvezel) via T-mobile. Na veel chatten, bellen en wachten hier posten maar eens proberen.

Halverwege september internet thuis aangevraagd voor een nieuw adres voor begin oktober. Pakket met apparatuur netjes ontvangen, vorige week geïnstalleerd door de monteur. Toen bleef het internet lampje rood branden. Dit moest opgelost worden door een KPN-monteur. Deze belde mij met de mededeling dat ze ergens niet bij zouden kunnen, dus een of ander telecombedrijf zou langskomen. Hiervoor zouden ze bellen voor een afspraak, maar dit is nooit gebeurd. Heb niet het gevoel alsof dit nu goed gaat. Wat te doen?

Het is nu een jaar later (08/09/2022) en ervaar precies dezelfde probleem, Gidion monteur installeerde de Huawei mediaconverter en de Zyxel modem in no-time en dan…. helaas zei hij “een rood lampje” hij kon niet verder om de installatie af te maken, ging bellen met T-Mobile backoffice en zei tegen mij dat er een andere monteur zou komen om dit te fix. Hij ging weg… en en dag later heb ik nog niks, geen monteur, geen internet maar mooi rood knipperende kastje in de meterkast en een router die niks doet. Hopelijk word ik vandaag snel gebeld om de installatie goed af te maken, zonder Internet is tegenwoordig erg ellendig, bijna net zo noodzakelijk als water en elektriciteit.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AnhP, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Je reageert in een topic dat twee jaar oud is, daar is op zich niks mis mee, maar is wel tegen de Huisregels. Ik wil je verzoeken om bij een volgende keer jouw vraag in een eigen topic te plaatsen, dan pakt één van onze moderators het binnen 24 tot 48 uur voor je op. Zo houden we het overzichtelijk en word je nog sneller geholpen! 😄 Kijk ook gerust eens in ons handige topic met info over de Huisregels: Hoe gaan wij binnen de Community met elkaar om? | T-Mobile Community.

Omdat je nu echter al wat langer wacht, onderneem ik echter graag direct actie. Ik zie dat je gisteren tweemaal gebeld bent door de netwerkbeheerder om een afspraak in te plannen. Is dit inmiddels gelukt?

Jason, dank voor jouw reactie. Ik heb mijn vraag in een eigen topic zojuist geplaatst.

En te beantwoorden op je vraag: nee ik ben niet gebeld door de netwerkbeheerder (KPN netwerk NL) of ge-SMS zoals men heeft aangegeven. De hele dag zat ik als een havik op mijn telefoon tevergeefs gewacht op een telefoon of een SMS.

Ik een andere post heb ik de telnr gevonden van de netwerkbeheerder, die ga ik morgenvroeg bellen om een afspraak te maken. Hopelijk gaat het lukken en dat ik snel Internet moge krikgen.

Reageer