Beantwoord

Proeftermijn ivm werkelijke snelheid

  • 7 September 2019
  • 7 reacties
  • 342 Bekeken

Hi,

Als ik alles op de website goed heb gelezen treedt het contract, en daarmee de levering, pas in werking na de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen.
Dit betekent dus dat je niet de mogelijkheid hebt om tijdens de bedenktermijn de internetverbinding te 'testen'.

Wat nu als de daadwerkelijk geleverde internetsnelheid tegenvalt? Is het dan nog mogelijk om het contract op te zeggen?

Groeten,

CJ Scholten
icon

Beste antwoord door Brian 13 September 2019, 16:55

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
In de eerste maand kan je er nog vanaf als de ontvangst toch niet goed blijkt te zijn: https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/sim-only
Thanks voor het antwoord. Ik had erbij moeten zetten dat het gaat om T-Mobile Thuis Internet.
Daar kan ik die optie niet vinden op de website.
Reputatie 7
T-Mobile vermeld ook de te verwachte snelheid op jou locatie. je kan er van uit gaan dat je in ieder geval 75% van deze snelheid kan halen. mocht dat niet het geval zijn dan zullen ze eerst proberen de problemen te verhelpen. mocht het probleem niet opgelost worden dan gaan ze kijken naar een passende oplossing.
Mijn dilemma is dat ik de verwachte snelheid eigenlijk al te traag vind (95 Mb/s). 😛
Ben 400 Mb/s gewend, dus wil eigenlijk eerst zeker weten dat de 95 Mb/s gehaald wordt voordat ik over ga. Maar dat is dus niet mogelijk...
Reputatie 7
Hallo @CJ Scholten

Ik snap het “probleem” waar je rekening mee moet houden is dat je tv streams ook 10mbit nemen. dit gaat dan dus van je max snelheid van 95 af neem je 100 dan zal je dus 85 halen als je ook een tv stream gebruikt. heb je 50 dan haal je wel de 50mbit.

de meeste mensen hebben geen idee wat ze nou echt nodig hebben. als je uit gaat van 10mbit per apparaat welke gelijktijdig gebruikt word zit je eigenlijk wel goed.
Reputatie 5
Thanks voor het antwoord. Ik had erbij moeten zetten dat het gaat om T-Mobile Thuis Internet.
Daar kan ik die optie niet vinden op de website.

Oeps, sorry had ik niet gezien. Als je kabel of glas snelheden bent gewend, dan gaat DSL je waarschijnlijk tegenvallen. Er is inderdaad geen testperiode voor vast internet.
Reputatie 7
Hi @CJ Scholten, in alle eerlijkheid, met DSL kan de snelheid wel veranderen in de loop van de tijd, mocht deze om één of andere reden na bijvoorbeeld een half jaar gezakt zijn dan kan je altijd je abonnement verlagen naar een stap lager, bijvoorbeeld naar 50 Mbps of je huidige snelheid houden zodat je een hogere snelheid haalt maar dit zal dan niet het maximum zijn. Als je de snelheid op dit moment kan kiezen dan betekent dit dat we de snelheid ook aan kunnen bieden, ik kan eventueel voor je nakijken wat de exacte snelheid op dit moment is. Stuur mij hiervoor dan even een privébericht met de postcode en het huisnummer.

Reageer