Beantwoord

PS4 via kabel

  • 24 February 2021
  • 8 reacties
  • 182 Bekeken

Op zolder hebben we UTP aansluiting. Via een internetkabel wil ik de PS4 aansluiten. De PS4 stelt de vragen inzake IP adres, gateway, DSN. Waar kan ik deze info vinden? Ik heb een router van Vodafone.

icon

Beste antwoord door yalerta 25 February 2021, 16:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Samenths 

Volgens mij zou het gewoon plug & play moeten zijn zonder iets in te stellen.

Hoi ja dat dacht ik ook maar het lukt niet. Wat is jouw advies hoe de apparaten (tv, ps4 en tvbox) met elkaar te verbinden? Tvbox heeft ook Utp ingang nodig? 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Samenths

Als je tijdens het instellen van de internet verbinding op de PS4 voor Easy kiest zou het automatisch moeten gaan. 

Connecting with a LAN cable (for a wired connection)

Select [Use a LAN Cable]. When you select [Easy] and follow the on-screen instructions, setup is automatic.

https://manuals.playstation.net/document/en/ps4/settings/nw_settings.html

Reputatie 7
Badge +3

@Samenths 

Een router van Vodafone, toevallig een Draytek?

Op welke poort zit die PS4 aangesloten, want op de Draytek heb je alleen internet op poort 1 & 2. Poorten 3 & 4 zijn gereserveerd voor IPTV, daar zit geen internet op.

Nee een huawei. Internet kabel zit in poort 4. Deze internetkabel gaat naar een tp link samen met 5 andere kabels. Dan heb ik de tv, het tv-kastje, de PS4 en de utp aansluiting in de muur. Dit is echter maar 1 ingang, moet hier een splitter tussen?

Reputatie 7
Badge +5

@Samenths 

Ook de Huawei heeft poort 3 en 4 gereserveerd voor TV. (dacht ik)

Oplossing; Switch plaatsen 5 of 8 poorten en die verbinden met poort 1 of 2 en vandaar de rest van het  data netwerk zoals PC, PlayStation enzovoort

Helaas is het zo dat de verbinding via de switch niet goed is. Ik krijg op de tv’s die via de switch zijn verbonden een error of een stilstaand beeld De tv doet het wel als de verbinding direct naar het modem gaat via poort 3 of 4. Probleem is dat we dan 2 poorten tekort komen. Wie O wie heeft advies? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Samenths, heb je de switch die de TV Box verbindt, aangesloten op poort drie of vier achterop het modem? Uit je bovenstaande bericht (boven die van yalerta) begrijp ik namelijk dat je wel op poort vier aangesloten bent, maar ik twijfel door de error die je krijgt. 

Wat zegt de foutmelding precies wanneer je deze in beeld krijgt?

Reageer