Beantwoord

Retourzending boete

  • 12 oktober 2020
  • 14 reacties
  • 282 Bekeken

Onlangs is onze Draytek modem vervangen door een Zyxel modem. Nu is mij gevraagd om de Draytek modem terug te sturen. Dit heb ik begin volgende week gedaan, maar T-mobile heeft deze nog niet ontvangen. Ik heb wel een track en trace nummer, en het pakket zou al geleverd moeten zijn.

Nu kreeg ik een e-mail van T-mobile dat er € 125 in rekening gebracht wordt bij mijn eerst volgende abonnementsbetaling. Om niet té veel in detail te treden zal ik niet ingaan op waarom het onterecht is dat ik dit bedrag alsnog moet betalen.

1 tip: Vermeld in de chat niet dat er een retourtermijn van 60 dagen is, want die geld dus niet blijkbaar.

Hoe gaan we dit oplossen T-mobile?

icon

Beste antwoord door TAVL 12 oktober 2020, 19:48

Goedenavond @Frank Buynsters,

Goed dat je aan de bel trekt en gelukkig zal dit snel opgelost zijn. Zeker als je het track & trace verzendbewijs nog hebt. Deze kun je hier posten. Zorg wel dat eventuele persoonsgegevens afgedekt zijn. Webcare kan dan de rest voor je in orde maken. Zij lezen mee en reageren vanzelf in dit topic.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Goedenavond @Frank Buynsters,

Goed dat je aan de bel trekt en gelukkig zal dit snel opgelost zijn. Zeker als je het track & trace verzendbewijs nog hebt. Deze kun je hier posten. Zorg wel dat eventuele persoonsgegevens afgedekt zijn. Webcare kan dan de rest voor je in orde maken. Zij lezen mee en reageren vanzelf in dit topic.

Barcode nr: 3SLFVZ155669388 

Hiermee kan ook retourzending status gechecked worden

Reputatie 7
Badge +7

Top. Dan kan webcare een en ander voor je nakijken en in orde maken.

Ok thanks! Wordt er dan via dit topic contact met mij opgenomen door T-Mobile? 

Reputatie 7
Badge +7

Yes. Kan heel even duren, want ze pakken het op volgorde van binnenkomst op. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Frank Buynsters, geen zorgen, ik kan je bij deze bevestigen dat we de modem op 13-10 ontvangen hebben, het is dus helemaal gelukt!

Hier al 3 x de bevestiging gehad dat retourzending via guidon geregeld was na ruim een maand geen internet te hebben gehad. 
Boete alsnog gekregen. Dit besproken aan de telefoon met klantenservice. Ticket aangemaakt dat inderdaad de tvbox geretourd was en dat de boete verrekend zou worden met de volgende factuur. 
inmiddels 2 maanden verder geen verrekening op de facturen en bij de telefonische klantenservice is er opeens niet meer bekend. 
wij zouden heel graag die 90 euro terug willen, laat staan de gemiste dagen internet. 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Robinyap Ik zie dat mijn collega dat inmiddels al voor je in gang heeft gezet, zodra de vergoeding is verwerkt ontvang je hier een bevestiging van en dit wordt dan verrekend met je eerstvolgende factuur. Het overgebleven bedrag wordt dan na 32 dagen automatisch overgemaakt op je rekening.

Hoi, 

Ik heb een vraag over de retourboete. Ik heb keurig binnen de 60 dagen retour beleid een modem terug gestuurd. Nu krijg ik na 30 een bericht dat ik een boete krijg. 2 min later krijg ik het bericht dat het modem ontvangen is. Nou wil ik graag weten of ik de boete nou wel of niet krijg? Want het modem is ontvangen binnen de 60 termijn die op internet vermeld wordt. 
mvg,

Jelte

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Jeltelos, excuses voor de tegenstrijdige e-mails die wij gestuurd hebben. Op 19 maart, gisterochtend om 09:02, is het modem netjes bij ons retour gemeld. Omdat de waarschuwende e-mail eerder uitgestuurd is, hebben de retourmelding en e-mail elkaar gekruist. Hierdoor ontving jij een onterechte e-mail met aankondiging van de boete. De boete zal niet in rekening gebracht worden en de waarschuwing kun je volledig negeren. Bedank voor het terugsturen en een geweldig weekend toegewenst!

Hi @Robinyap Ik zie dat mijn collega dat inmiddels al voor je in gang heeft gezet, zodra de vergoeding is verwerkt ontvang je hier een bevestiging van en dit wordt dan verrekend met je eerstvolgende factuur. Het overgebleven bedrag wordt dan na 32 dagen automatisch overgemaakt op je rekening.

Hey Brian! 

Tot op heden nog steeds niets verrekend. Aan de hand van alle community berichten ben ik bang dat dit vaker voorkomt. Wil je er aub voor zorgen dat dit netjes wordt afgerond?

Vriendelijke groet,

Robin Yap

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Robinyap ,

Ik ben meteen voor je gaan uitzoeken hoe het precies zit en zie dat het verzoek wat mijn collega heeft ingelegd om de vergoeding in orde te maken, is afgekeurd. Dit is gedaan, omdat enkele informatie mist en vooral een verzendbewijs. Mocht je dit verzendbewijs nog hebben, dan kan ik de vergoeding voor je in orde maken. Ik hoor het graag van je!

@Boris

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Robinyap ,

Superbedankt voor je snelle terugkoppeling! Ik heb meteen het verzoek opnieuw ingediend en kan je goed nieuws geven; de kosten worden netjes vergoed. Met de volgende rekening wordt het bedrag verrekend met het openstaande bedrag. Heb je in de tussentijd vragen, laat het mij vooral weten. Ik zit voor je klaar!

Reageer