Beantwoord

rood lampje brand wereldbol op zyxel t50 bij installatie

• 10 januari 2020
  • 10 reacties
  • 6945 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Zoals bovenstaand plaatje laat zien. Het lampje van de wereldbol brand rood op mijn modem ik heb verscheidene dingen geprobeerd maar mag niet baten. Het heeft ook niet lang gewerkt. Vanmiddag is de installateur geweest om alles werkend te krijgen. Dit ivm overstap van KPN naar T-Mobile..

ik heb het volgende al geprobeerd:

• modem en mediaconverter van het stroom en kabels eruit enz.
  • modem via inlog op het ip adres een factory reset gegeven.
  • de pinnetjes van de mediaconverter omgezet van 3 en 4 naar 1 en 6.

als ik bij de ip adres inlog op de modem krijg ik de melding dat alles werkt behalve mijn ethernet Wan. Hier krijg ik geen ip adres van te zien en vrijwel alles staat op N/A. Op de WiFi kan ik dus wel inloggen op de modem maar niet op het internet zelf.

mijn partner heeft vanavond een tijdje (voor 2200 uur) geprobeerd contact te leggen met de klantenservice maar deze schenen in afwezigheid.

ik ga morgen na 7 uur zelf ook weer contact proberen te leggen maar houd m’n hart vast. Hebben jullie alvast tips voor mij? Ik hoor het graag!

icon

Beste antwoord door Piotr 10 januari 2020, 14:10

Hey @A.Sch,

Goed dat je zelf al een aantal zaken hebt getest! In de tussentijd zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega en dat er inmiddels een afspraak met de monteur gepland staat. Onze monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? 

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey @A.Sch,

Goed dat je zelf al een aantal zaken hebt getest! In de tussentijd zie ik dat je contact hebt opgenomen met mijn collega en dat er inmiddels een afspraak met de monteur gepland staat. Onze monteur gaat er alles aan doen om dit probleem voor je op te lossen. Sorry voor het ongemak, maar hulp is aanstaande! Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen? 

Ik heb het zelfde probleem heb ook van alles geprobeerd en gereset maar helaas lampje brand rood van kleur..

Kan iemand mij hiermee helpen aub?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Mlahla 

Werkte het inter net eerst wel gewoon en sinds wanneer heb je heen internet meer?

Er was een storing vanochtend en nog een aantal mensen hebben er nog hinder van.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/info-problemen-met-vast-internet-t-mobile-thuis-323165

Hallo @Mlahla 

Werkte het inter net eerst wel gewoon en sinds wanneer heb je heen internet meer?

Er was een storing vanochtend en nog een aantal mensen hebben er nog hinder van.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/info-problemen-met-vast-internet-t-mobile-thuis-323165

Ik heb mijn installatiepakket ontvangen en mijn datum was 7 april, wifi lampje brand nog steeds rood van kleur, 

Ik heb nog geen internet gehad, installatiedatum al bekend,  internet bol geeft rood van kleur aan,  alles geprobeerd maar tevergeefs...

Reputatie 7
Badge +17

@Mlahla

Heb je de meegeleverde DSL kabel aangesloten op de DSL poort van de modem naar je ISRA? Wat voor een ISRA heb je? Als het een wandcontactdoos is kan je controleren of enkel rood en blauw aangesloten is, soms kan het voorkomen dat het signaal op oranje en wit binnen komt ipv rood en blauw.

Is er verder geen verleng stuk tussen de hoofd aansluiting en isra dus is je ISRA aangesloten op de hoofd aansluiting?

Ik heb de kop aangesloten op de wand contactdoos en de dsl zit in de modum,  nog steeds geen signaal..

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Mlahla,

Ik help je graag verder! Ik zie dat je gisteren gebeld hebt en alle stappen van het installeren al doorlopen hebt. Voor de zekerheid plaats ik onze instructievideo alsnog hier: installatievideo

Morgen (woensdag) komt de monteur bij je langs. Ik ga er vanuit dat hij/zij het kan oplossen voor je. houd je ons op de hoogte? 

Het is opgelost alleen het nadeel meneer kwam letterlijk 2min binnen geen wifi check, helemaal niks gedaan alles had ik zelf al aangesloten, geen bedrading langs de plinten gezet etc..

Het enige minpunt is dat de wandcontactdoos op de kop zat en omgedraaid moest worden daarna is meneer vertrokken. 

Reputatie 7
Badge +17

@Mlahla 

Raar, hoe zat hij uberhaupt op zijn kop en was het toevallig iets met de aansluiting in de wandcontactdoos?

Vanwege het corona houden ze misschien hun bezoek wat kort maar heb je het zelf al getest via de wifi en bedraad, zijn ze oke?

Reageer