Beantwoord

(Segbroek/Glasvezel) toestemming VvE nodig?

  • 16 September 2019
  • 7 reacties
  • 2377 Bekeken

Ik ben een bewoner uit Segbroek. Ik heb mijn abonnement voor T-mobile Thuis in de winkel afgesloten.Toen ik informatie zocht op internet over het aanleggen van een glasvezel aansluitpunt las ik dat indien je huis onderdeel is van een VvE je van tevoren toestemming aan hun moet vragen voor het laten aanleggen van het glasvezelaansluitpunt. Klopt dat, en waar vraag je dan toestemming voor? Dit is mij niet verteld in de T-Mobile winkel bij het afsluiten van het abonnement.
Ik woon tweehoog en kan me voorstellen dat de kabel door de gevel ofzo moet worden getrokken. In het geval ik (en mogelijk vele andere bewoners in mijn straat, want de hele straat is onderdeel van een grote VvE) eerst toestemming moeten vragen aan de Vve voor VolkerWessels kan langs komen wordt dit zeer lastig. Mijn VvE vergadert 1 x per jaar (in mei/juni), daarnaast zouden ze dan mogelijk overladen kunnen worden met verzoeken. Ik zit er nu wel een beetje mee in mijn maag. Wat te doen?

VolkersWessels heeft mij overigens nog niet benaderd (terwijl ze al wel weken geleden klaar waren in mijn straat).

Daarnaast zal mijn aansluitpunt niet in de meterkast kunnen, aangezien die in een gemeenschappelijke ruimte in de kelder is. Maar ik lees dat het ook op een ander punt in huis kan (mogelijk waar nu de Ziggo aansluiting zit?)
icon

Beste antwoord door Brian 20 September 2019, 16:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @BiancaG,

Alvast van harte welkom bij T-Mobile Thuis. Als uit de systemen van T-Mobile blijkt dat je glasvezel kunt aansluiten, dan kun je er vanuit gaan dat er een aansluiting is. T-Mobile krijgt deze informatie van de netwerkbeheerder. Dit kun je zelf ook voor de zekerheid checken op Fourstack.

In sommige gevallen is het laatste stukje dat nog aangesloten moet worden. In de meeste gevallen is hiervoor geen grootschalig werk nodig. Je kunt natuurlijk altijd aan de VVE vragen in hoeverre het complex al is voorbereid. Ook kun je kijken of in jouw woning een aansluitpunt aanwezig is. Er zijn een aantal varianten. Hieronder een voorbeeld.

Er zijn de afgelopen maanden door de hele wijk glasvezelkabels getrokken. Mijn flatgebouw is uit de jaren 50 van de vorige eeuw, en daar zitten nog alleen kabelverbindingen in. Dus ik vermoed dat er nog wel wat moet gebeuren.
En rest de vraag: waar vraag je dan precies toestemming voor? En als dat niet op korte termijn te regelen is kan/mag het aansluitpunt dan wel aangelegd worden?
Reputatie 2
Heb je al contact gehad met het VVE bestuur ?
@Schraper nee, nog niet. Ook omdat ik niet weet wat er precies moet gebeuren voor het aanleggen van het glasvezelaansluitpunt
Reputatie 2
Gewoon even bij de voorzitter aanbellen en navragen,
Er zal tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk echt wel contact zijn geweest tussen het VVE bestuur en T mobile/Volkerwessels.
Reputatie 7
Hi @BiancaG, ik had toevallig vanochtend gereageerd op je vraag in dit topic, we hebben elkaar net gekruisd. De korte samenvatting is eigenlijk dat Volker Wessels een aansluitpunt aan kan leggen, dit doen we zo veel mogelijk tegelijkertijd maar kan ook achteraf nog op verzoek. Of er zo maar een aansluitpunt geplaatst mag worden van de VvE is een vraag die wij eigenlijk niet kunnen beantwoorden. Dit zal je echt even met de voorzitter moeten overleggen maar ik verwacht niet dat hier veel bezwaar tegen zal zijn. Het aanleggen van NUTS voorzieningen (gas, water, licht en internet) is niet ongebruikelijk en het is vaak duurder om het achteraf nog te laten doen.

P.S. Overigens zal je in dit geval de informatie niet op fourstack vinden omdat T-Mobile het netwerk in dit geval zelf aanlegt 🙂

Reageer