Beantwoord

SIP Telefonie Setting

  • 15 July 2017
  • 4 reacties
  • 1839 Bekeken

Beste T-Mobile,
Ik ben nu klant bij Solcon op het glasvezel (provider in dronten) en heb van hun SIP gegevens, Deze SIP gegevens heb ik ingevoerd in mijn SIP centrale waar ieder telefoon in huis verbonden is.

Ik heb van Solcon de volgende gegevens:
- SIP server adres / poort ( sip.solcon.nl poort 5060)
- SIP Authentication ID (telefoonnummer 31321......)
- SIP Paswoord.

Kan T-Mobile ook zulke gegevens aanleveren?
icon

Beste antwoord door Sander 17 July 2017, 16:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hoi jj.valstar,

Leuk dat je aan ons denkt! Wat betreft je vraag, die gegevens geven wij niet vrij. Je kunt Telefonie in ons pakket opnemen. Daarom blokkeren we andere opties voor VOIP bellen. Ik hoop dat er nog genoeg andere redenen overblijven om voor T-Mobile Thuis te kiezen! 🙂
Ik vraag mij af of dat blokkeren wel mag in het kader van netneutraliteit?
Uiteindelijk is VOIP gewoon een internet verbinding naar een bepaald IP Adres op een bepaalde Poort.

Moeten jullie als internetaanbieder dat gewoon niet doorlaten?

Ik moet eerlijk zeggen dat dit alleen al voldoende reden is om het juist niet te nemen. Ik kan die achterlijke modem dus niet vervangen. Ik kan gewoon de telefoon niet gebruiken én als kers op de taart blokkeert u andere aanbieders. Zelfs als het wettelijk toegestaan is blijft dit een vreemde manier van zaken doen...

Reputatie 7

Hi @p-twain, ik wil hem iets nuanceren. Je kan de modem gewoon vervangen maar we adviseren het door ons geleverde modem te gebruiken. Met je eigen modem zal je inderdaad alleen de VOIP diensten niet kunnen gebruiken. Je kan wel gewoon gebruik maken van een andere VOIP provider, dat staat je uiteraard vrij. De SIP gegevens delen we alleen niet. De poorten blokkeren we overigens ook niet maar deze zijn wel gereserveerd voor onze eigen VOIP dienst.

Reageer