Beantwoord

Slechte 1ste ervaring met Guidion en T-Mobile thuis

  • 19 May 2019
  • 9 reacties
  • 663 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste

Na een bericht, afgelopen dinsdag 12mei, dat ik mijn installatie kon inplannen, kwam ik er tot mijn verbazing achter dat de installatie van T-Mobile thuis pas op 3 juni, ruim 7 dagen na het einde van het KPN abonnement, plaats kon vinden!

Na 90+ minuten in contact met zowel Guidion als T-mobile het volgende resultaat:

- Guidion: installatie kan op zn vroegst 29 mei, hiervoor neemt iemand woensdag 13 mei contact met u op
- Guidion: graag zelf met t-mobile bellen om te kijken of er een overstap service is en of de datum met beeindiging KPN uitgesteld kan worden tot 29 mei
- t-mobile: goh wat gek dat zit zo loopt...we zoeken dit uit en bellen u terug....ik werd idd teruggebeld en de datum is aangepast op 29 mei..vervelend omdat we bij KPN weg willen en nu naast hogere kosten ook nog steeds een slechte service hebben...maar goed!
- Guidion: belt terug op woensdag 13 mei...om te melden dat ik vanwege een overstapservice niet al teveel problemen zal hebben en installatie op 6 juni mogelijk is...en dat ik het verder maar zelf met t-mobile moet regelen

Kortom: "ik vraag of het zo snel mogelijk geregeld kan worden en ipv een datum eerder wordt het later...daarnaast mag ik het zelf verder met t-mobile regelen!"

Beste Guidion en t-mobile, dit kan toch niet de bedoeling zijn!

Graag ontvang ik uiterlijk maandag jullie reactie met een passende oplossing.

Bellen mag altijd.

mvg
DavidJan
icon

Beste antwoord door Striker 20 May 2019, 23:53

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @dutchdj

Dat is niet een goed begin. Op dit moment is het erg druk met nieuwe klanten waardoor er soms niet een monteur in jou regio beschikbaar is. als je dus geen afspraak maakt kan het dus later worden inplaats van eerder. het kan ook zijn dat Guidion een minimale plandatum moet aanhouden. er moeten x dagen zitten tussen het maken van de afspraak en de afspraak datum.

Heb je gebruik gemaakt van de overstap service of heb je zelf KPN opgezegd ?
En wat zou voor jou een passende oplossing zijn ?
Reputatie 1
Beste



Bij het gebruik maken van de overstapservice wordt de dienst van je vorige provider pas beëindigd als de nieuwe in gebruik is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over een niet werkende aansluiting omdat de datum iets is opgeschoven.

Heb je zelf opgezegd bij KPN? Bel dan de klantenservice van ze van geef aan dat je opzegdatum moet opschuiven naar 6 juni. Dit kan.
Reputatie 7
Hi @dutchdj, geen zorgen, wat @Hidden.nld en @Striker zeggen klopt helemaal! Als je gebruik maakt van de Overstapservice dan melden wij je pas af bij KPN op het moment dat we jou daadwerkelijk aangesloten hebben. Zo kom je nooit zonder aansluiting te zitten en betaal je niet dubbel! Maak je geen gebruik van de Overstapservice? Vraag dan of je provider je huidige contract door laat lopen tot het moment van aansluiten. Als je nog vragen hebt laat het dan gerust weten, ik zit voor je klaar!
Mannen..bedankt voor jullie reacties :-)

Waar het mij met name omgaat is dat de communicatie tussen Guidion-Klant-Tmobile niet lekker lijkt te lopen.

Het verzoek is namelijk zsm weg bij KPN...binnen 1 maand lijkt me niet meer dan een redelijk verzoek....

Toezegging dat er alles aan gedaan wordt om het naar voren te halen om een dag daarna doodleuk te horen dat het nog later wordt....grrrr!

Dus nog langer meer betalen voor minder kwaliteit..

Hier zou ik dan toch graag iets van een coulance tegemoet zien...de invulling hiervan laat ik aan tmobile over. Dit kan via PB.

Bedankt iig voor een luisterend oor ( oren 😉 )
Reputatie 7
Hi @dutchdj een luisterend oor heb je altijd 😉 Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen! Alvast om geen verkeerde verwachtingen te scheppen, als je inderdaad gebruik maakt van de overstapservice dan sluiten jouw opzegging bij KPN en onze aansluiting netjes op elkaar aan valt er niets te vergoeden. Zoals gezegd doen we altijd ons best om je zo snel mogelijk aan te sluiten maar het kan afwijken van de door jouw opgegeven datum als er bijvoorbeeld geen monteur meer beschikbaar is. Uiteraard krijg je de aansluitdatum wel altijd van te voren van ons door!
Reputatie 3

Beste,

 

gisteren was het dan eindelijk zover mijn schoonouders konden de  kpn verbinding omgezetten  naar t-mobile en de guidion monteur kwam dit voor mekaar maken. Na een stroeve binnenkomst van de guidion monteur ging hij zichtbaar met tegen zin beginnen aan zijn installatie werk. We hadden de monteur tussen de bedrijven door gevraagd om de afstandsbediening te koppelen aan de televisie zodat je 1 afstandsbediening hoeft te gebruiken i.p.v. 2.. dit deed de monteur niet, had hier geen opdracht voor gekregen en had er ook geen zin in. Voordat we het wissen was de monteur klaar en zonder iets te zeggen vertrok hij door de voordeur. Zonder enige uitleg. 
 

nu zitten mijn ouders met een installatie waar ze niets van afweten, 2 afstandsbedieningen i.p.v. 1, een modem welke erg fragiel is opgehangen. Beste T-mobile kan dit niet anders?

Reputatie 7
Badge +14

De installatie service is beperkt tot het aansluiten van de apparatuur en de decoder.  Dit wordt werkend achtergelaten maar de monteurs zullen geen uitgebreide instructie geven of zaken als eigen apparatuur (zoals ook een andere tv op de afstandsbediening) koppelen. Dat kan in sommige gevallen best nog even tijd en uitzoeken werk kosten.

Daar zijn jouw verwachtingen gewoon wat te hoog geweest. Er zijn kanalen voor als instructie boekje en natuurlijk het forum. Dus probeer het eens uit en.laat weten als je nog vragen hebt.

Reputatie 3

De installatie service is beperkt tot het aansluiten van de apparatuur en de decoder.  Dit wordt werkend achtergelaten maar de monteurs zullen geen uitgebreide instructie geven of zaken als eigen apparatuur (zoals ook een andere tv op de afstandsbediening) koppelen. Dat kan in sommige gevallen best nog even tijd en uitzoeken werk kosten.

Daar zijn jouw verwachtingen gewoon wat te hoog geweest. Er zijn kanalen voor als instructie boekje en natuurlijk het forum. Dus probeer het eens uit en.laat weten als je nog vragen hebt.

@eric als deze werkwijze bij de jeugd /  jongeren wordt gehanteerd heb ik er geen moeite mee. Maar mijn schoonouders zijn ver in de 60 en verwachten toch wel klein beetje uitleg, begrip en fatsoen van de monteur.

Reputatie 7
Badge +8

@staub Ik snap je gevoel helemaal. Het kan ook per monteur verschillen of ze dit wel alsnog willen doen of niet en of het binnen de tijd past, maar in principe hoort het niet bij de basisinstallatie. Ik wil je in ieder geval graag op weg helpen met het koppelen van de afstandsbediening! In dit topic geven we bij punt 7 aan hoe je de afstandsbediening aan de tv kunt koppelen: Afstandsbediening bestellen en handleiding | T-Mobile Community

Hopelijk kan jij de schoonouders mee helpen en anders kun je ook de link doorsturen. Uiteraard mogen jouw schoonouders ook onze telefonische klantenservice bellen, dan loodsen zij jouw schoonouders er stap-voor-stap telefonisch doorheen! 😊

Reageer