Beantwoord

Snelheid All in 1 - 50mb

  • 11 March 2019
  • 4 reacties
  • 520 Bekeken

Hallo,

Ik ben aan het overwegen om over te stappen van Ziggo naar T-mobile all in 1 pakket, met een snelheid van 50 Mb. (Goedkoper, en ook nog 10mb sneller internet -theorie)
Op ons adres is 46.5mb het snelste wat beschikbaar is. (helaas geen glasvezel beschikbaar)
We zitten ongeveer 2 km van de centrale.
Een vriend heeft al een abbo bij T-Mobile, met alleen internet. Ook een 50 Mb verbinding, en haalt in theorie 48.1 Mb. (postcode check)
Ter info, woont niet in dezelfde wijk, en 750 meter van de centrale.
Maar in praktijk haalt ie echt maar max. 36 - 37 mb.

Gezien ik verder van de centrale woon, heb ik dus nog iets lagere snelheid..
Klopt de werkelijkheid niet met de postcode speedtest?
Is 50MB voldoende voor TV en internet. (Lees samen gebruiken, en geen zwaar internet gebruik?
Aangezien de werkelijkheid lager uitvalt qua snelheid, is dit dan nog samen haalbaar??

Dit is voor mij de belangrijkste vraag (laatste vraag) die ik heb m.b.t. overstappen..

Alvast bedankt voor jullie reacties..
icon

Beste antwoord door Sander 18 March 2019, 11:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Hallo @DuckDuck.

Graag beantwoord ik je vragen vanuit technisch perspectief & kennis.

Hoe verder de afstand van de wijkcentrale, hoe minder de snelheid (ongeveer 10mbps marge bij veel klanten op het KPN Infrastructuur: Koper)
Voor Televisie kijken wordt er een gedeelte gereserveerd, 2 tv kastjes gebruiken gemiddeld 12 - 15 mbps, dit kan je dan ook het beste van je snelheid aftrekken.

Als er tv wordt gekeken en bijvoorbeeld iemand in het huis download heeft 1 van de twee wel problemen, omdat je lijn zo vol zit, door het aantal mbps wat gehaald kan worden binnenshuis.

Persoonlijk zal ik het bij een 50mbps niet doen.

Zelf heb ik Ziggo en haal ik constant 400mbps, het is wel wat je natuurlijk wilt.. Coax valt beter op te hogen qua snelheid dan koper.

Ik neem aan dat de lijn bonded is, en dan is 50 ook echt het maximale.

Hou er rekening mee dat alles via internet gebeurt.. TV,Bellen,Internet (Uiteraard :D)
Bedankt,
Daarom had ik deze vraag gepost, omdat ik twijfelde...
Als de snelheid voldoende was geweest, was ik direct overgestapt.

Maar nu.... ik wacht liever tot of de snelheid omhoog gaat, of glasvezel wordt gelegd in de wijk.
Reputatie 5
Je kan altijd je aanmelden bij eindelijkglasvezel.nl hoe meer mensen zich aanmelden via de nieuwsbrief hoe hoger de kans op glasvezel
Reputatie 7
Hoi @DuckDuck,

Leuk dat je even bij T-Mobile Thuis komt buurten! Ik leg graag uit over de mogelijkheden.

Voor het meeste huis-, tuin- en keukengebruik is 20 Mbps al voldoende. Reken op 8 Mbps voor de TV Box (en 16 Mbps als je gelijktijdig iets anders opneemt). Dan blijft er nog genoeg over om iets te streamen. Onze TV Anywhere app gebruikt bijvoorbeeld ongeveer 3 Mbps om TV te kijken.

Heb je een groter huishouden of eis je meer van de verbinding omdat je een fervent gamer bent of veel videocontent moet versturen of downloaden, dan begint het bij 50 Mbps. Kijk snel op onze site om te checken welke snelheid je kunt verwachten van ons: postcode-checker. Het pakket 50 Mbps is inderdaad afhankelijk van de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Het verschil tussen 50 en 46,5 Mbps is vrijwel verwaarloosbaar. Voor een huishouden van twee is dit hoogstwaarschijnlijk dik voldoende!

@fluxsystem bedankt voor je uitleg!

Laat je ons weten wat je uiteindelijk beslist? 🙂

Reageer