Sonos Soundbar aansluiten

  • 5 August 2019
  • 6 reacties
  • 1491 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Vandaag aangesloten bij T-mobile thuis.... maar niet mijn Sonos Soundbar! Geadviseerd om de nieuwe Amino 610x box in te ruilen voor een oud Entone box zonder opname. Dit kan niet waar zijn?
Andere suggesties/oplossingen iemand?

Alvast bedankt. Tony.


6 reacties

Reputatie 7
Hey @Tony T,

Of je haalt een SPDIF naar Mini-Jack kabel? Een andere optie is om je TV Box om te ruilen naar een TV Box mét opnamefunctie en SPDIF uitgang. 😉
Hoi @Piotr,

Bedankt voor het reageren. Ik heb de tweede optie geprobeerd maar de tv-box reageerde zo langzaam dat ik hem terugstuur. De volgende vraag is, ondersteund de tv box de digitale signaal van de mini-Jack kabel? Volgens mij heb ik zoiets nodig. Ik kan nergens info vinden over de inhoud van Amino 610x.
TIP: Het zou handig zijn als de monteur zoiets in zijn gereedschapskist had als optie! Ik zal niet de enige met deze probleem zijn. SONOS is toch geen onbekende audio systeem. 😉

groet, Tony


Reputatie 4
Hi @Tony T,

De Amino Aria 610 is onze enige TV Box die de mini-jack audio uitgang heeft. In principe hoort de TV Box die je nieuw ontvangen hebt (Entone Kamai 510) net zo goed te werken als de TV Box die je eerst gekregen hebt (Amino Aria 610). Met deze volgende stappen los je de meest voorkomende problemen op:

1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom af.
3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.

Ik ben benieuwd of de Entone hiermee nu net zo snel is als de Amino Aria!
Hi Candy,
Ik deed precies wat werd uitgelegd, maar het veranderde niets. Het duurt precies 5,8 seconden om van de ene afzender naar de andere te gaan in de Entone TV Box, wat vrij lang is als je kanalen wilt zappen. Op de Amico TV Box duurt het 2,5 seconden.

Het is jammer dat niemand mijn vraag heeft beantwoord .... "Ondersteund de Amico TV Box de digitale signaal van de mini-Jack kabel"? In afwachting van een antwoord bestelde ik toch een digitale optische mini Toslink Jack, maar ontdekte dat deze ook niet werkt op de Amico.

Ik heb nu de keuze uit een traag reagerende oude tv-box of betaal een extra € 5, - per maand voor een TV Box mét opnamefunctie dat ik niet wil.

Iemand anders een antwoord op deze vraag? Ik heb nog twee weken om de box terug te sturen of ik krijg een rekening voor dat ook! En nog 11 maanden en 2 weken om weer over te stappen!
Ik vraag me af wie heeft deze beslissing gemaakt "De Amino Aria 610 is onze enige TV Box die de mini-jack audio uitgang heeft"
Reputatie 7
Badge +4
kan je het geluid niet met de tosslink via de tv pakken ?

anders kom je in zo iets https://www.kabelshop.nl/Nedis-HDMI-extractor-JACK-3-5-mm-Toslink-audio-extractor-VEXT3400AT-i11898-t8148.html?gclid=EAIaIQobChMIzt7wzZmI5AIVFp3VCh1pewmEEAQYBSABEgKLbfD_BwE
Bedankt... misschien is dit wat. De TV is al meer dan 10 jaar oud met alleen 1 HDMI aansluiting.
mmmm de HDMI kabel gaat van de TV rechtstreeks de T-Mobile TV box in. Dus deze idee zal niet werken.. of zie ik het verkeerd?

Groet, Tony

Reageer