Beantwoord

Status storing & compensatieregeling

  • 18 October 2019
  • 4 reacties
  • 281 Bekeken

Dag T-mobile,

 

Sinds zondag 6 oktober zit ik zonder internet en televisie. Dit ook meteen dezelfde dag gemeld.

Hieruit bleek dat er een monteur moest komen en die had pas een week later tijd. Dit is al een bijzonder lange wachttijd naar mijn mening, maar de monteur trekt na die week wachten de conclusie dat er geen signaal op de lijn zit en het probleem buitenshuis zit. Dit was geen verrassing, want dat hadden we ook al soort van vastgesteld met de servicedesk. Er kwam simpelweg geen signaal binnen. (geen licht) Dus in mijn beleving was die week wachten op diezelfde conclusie wat frustrerend. Want na een week, waren we nog geen stap verder.

 

Inmiddels weer bijna een week verder en nog altijd geen internet of televisie. Ik zit “rustig” te wachten op een mysterieuze ‘externe partij’ die contact met mij gaat opnemen met een mogelijk anoniem nummer. Zo luidde de e-mail die ik ontving van jullie afgelopen woensdag. Jullie maken het wel heel spannend! Wel bijzonder, want mij werd verteld door de monteur dat dit 's maandags al was uitgezet bij de externe partij. Maar blijkbaar was daar nog twee dagen voor nodig?

 

Kan iemand mij vertellen hoe lang dit proces over het algemeen duurt? En daarnaast, hoe kan ik hiervoor compensatie aanvragen? Want ik verwacht niet dat ik ergens in de komende twee weken weer een werkende verbinding heb. Houden jullie zelf bij hoeveel dagen ik zonder internet zit uiteindelijk en wordt dit automatisch verrekend?

 

Ik verneem het graag!

icon

Beste antwoord door Piotr 23 October 2019, 09:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hey @DRIKUSNL,

Oef dat is niet best. Ik wil allereerst een zorg bij je wegnemen, de kosten van je abonnement willen we graag voor je vergoeden zodra het euvel is verholpen. Geef ons een seintje zodra alles weer naar behoren werkt dan dienen we gelijk een vergoeding voor je in.

Ik ga alvast een mysterie ontrafelen voor je. :wink: De mysterieuze “externe partij” is KPN, de netwerkbeheerder. Achter de schermen is alles in gang gezet om dit probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Binnenkort kun je een telefoontje verwachten voor het maken van een afspraak. Let wel op dat ze je met een anoniem nummer zullen contacteren.

Excuses voor het ongemak, maar hulp is aanstaande!

Dag Piotr,

 

Bedankt voor je reactie. Inmiddels werkt het weer, sinds 24 oktober in de middag. Dus als je dat zou willen verwerken in de administratie: graag!

De monteur van CAIway (dus niet van KPN zoals je aangaf) heeft het probleem verholpen en tot mijn verbazing bleek het probleem niet buitenshuis te zitten. Sterker nog, het bleek te gaan om de kabel vanaf het aansluitpunt in huis naar de ‘media converter’. Hier zat een knik in en kwam dus geen signaal meer doorheen.

Daarnaast meldde de monteur van CAIway dat de ‘media converter’ verkeerd om was opgehangen, waardoor er te veel druk op de kabel stond en de knik is ontstaan. Het “mooiste” is dat ik de monteur van ‘Guidion’ de week ervoor nog heb gewezen op de knik in de kabel en hem ook expliciet heb gevraagd of dat niet het probleem kon zijn. Volgens de monteur van ‘Guidion’ was dat niet het geval. Letterlijk zei hij: “dat heb ik wel vaker zo gezien en dat gaat wel goed”. Hij heeft de betreffende kabel ook niet vervangen of getest. Erg jammer, want als hij er op mijn aangeven wel even naar had gekeken was het probleem anderhalve week eerder opgelost.

 

Het gaat dus naar mijn mening op twee momenten mis bij de monteurs van ‘Guidion’. In eerste instantie wordt de ‘Media Converter’ verkeerd om opgehangen, waardoor het probleem is ontstaan. (bij de aansluiting eerder dit jaar) En bij het bezoek n.a.v. de storing wordt de kabel in kwestie (zelfs op mijn aangeven) genegeerd en wordt het probleem bestempeld als ‘buitenshuis'.

Dit lijkt me voor jullie ook niet fijn, aangezien het beeld van ‘T-Mobile’ door dit soort voorvallen niet positiever wordt. Terwijl jullie hier zelf geen invloed op hebben. ‘Guidion’ maakt er immers een potje van. Het lijkt me wel iets om even aan te kaarten bij ‘Guidion' vanuit T-Mobile. Maar dat is natuurlijk aan jou/jullie.

 

Met vriendelijke groet!

Reputatie 7

@DRIKUSNL Oei dat is inderdaad wel erg slordig van Guidion! Mooi dat het uiteindelijk verholpen is, ik heb de kosten voor de periode 06-10-2019 tm 24-10-2019 zojuist vergoed. Dit bedrag wordt verrekend met je komende factuur en het overgebleven bedrag heb je de maand daarna op je rekening! Je factuur voor november staat inmiddels al bijna klaar dus het zou kunnen dat de verrekening plaats vindt met de factuur van december. 

Bedankt voor je reactie en actie Brian! 

Reageer