Beantwoord

Stekker voor wandcontactdoos niet meegeleverd in installatie pakket


Beste,

Ik heb zojuist mijn installatiepakket opgehaald en probeer m'n internet aan te sluiten. Hieronder foto's van de twee punten die ik kan vinden als eventuele 'hoofdaansluiting' in het huis. Ik ging ervan uit dat het de bovenste was maar in mijn pakket zit - in tegenspraak met wat jullie installatie video en de handleiding zeggen - geen stekker die hierop aangesloten kan worden.

Graag zou ik bevestiging hebben dat dit inderdaad de hoofdaansluiting is en indien dat klopt graag de stekker nagezonden krijgen.


Vriendelijke groet,


Jikkie Verlare

icon

Beste antwoord door Pilovali 8 June 2019, 18:11

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

De eerste foto kan een aansluitpunt zijn Het lijkt erop dat dit geen ISRA is, waarschijnlijk zit er een hoofdaansluiting ergens anders. (de tweede is coax, voor kabel providers zoals Ziggo).
Dit is een lijst met mogelijke aansluitpunten:





Je zou een telefoonstekker moeten hebben, zoals aangegeven in de handleiding:



Klopt het dat je die stekker mist? Normaal gesproken moet die stekker, zoals aangegeven in de handleiding, in de doos zitten.
Het klopt dat ik de stekker mis, ik heb zelfs de hele doos uit elkaar gehaald om zeker te weten dat ik hem niet over het hoofd zag.
Reputatie 5
Ik had mijn bericht aangepast. Heb je toevallig in de meterkast geen aansluiting? Een mede-superuser (@Hidden.nld) gaf aan dat achter deze aansluiting vaak nog de daadwerkelijke hoofdaansluiting is (of een bridgetap).
Reputatie 6
Toen in mijn oude flat, was dezelfde aansluiting (foto1) wel het ISRA punt.
Reputatie 7
@Glassertje

een ronde opbouw aansluiting word nooit rechtstreeks aangesloten op een buitenkabel. het kan dus geen isra zijn. wel is het mogelijk dat het gewoon zonder problemen werkt. in flats kan de lasdop gewoon in de hal zitten, of een centrale ruimte met een meervoudig isra punt. de hoofdaansluiting hoeft dus niet in het appartement te zitten. het gedeelte tussen de hoofdaansluiting en dit kastje is de verantwoording van de klant.
Reputatie 6
@Hidden.nld Ik woonde in een hele oude flat. Er liep door mijn meterkast een normale 4 aderig (rood,blauw,orange en wit) telefoon kabel, deze kwam van beneden. Er was op deze kabel een kroonsteentje geplaatst en daar was deze contactdoos op aangesloten. (foto1) Ik kon zelfs de telefoonkabel van de bovenburen aftappen als ik zou willen. Deze liep open en bloot door mijn meterkast (ook 4 aderig telefoonkabel). Dus de buitenkabel moet ergens beneden gezeten hebben dan. Moet wel zeggen dat het wel regelmatig uitviel. Ik kan er helaas geen foto van laten zien maar het was echt zo. Die flat is inmiddels allang tegen de vlakte.

Edit: Ik zie eigenlijk nu pas dat je eigenlijk hetzelfde zegt en het beneden gezeten heeft. 🙂
Dank voor het meedenken allemaal :)

Ik ga gewoon proberen zsm de stekker te krijgen en kijk dan hoe het werkt.
Reputatie 7
Hoi @J. Verlare,

Ik zie dat je al in supergoede handen bent! Ik doe ook nog een duit in het zakje.

Allereerst wil ik wijzen op deze informatieve video over het installeren: installatievideo.

Daarnaast denk ik dat het zelf halen van zo'n stekker met vier pinnetjes veel sneller gaat dan als ik er eentje opstuur. Deze zijn voor een paar euro bij iedere hardwarezaak (of online) te vinden. Dit zal ik dan vergoeden. Stuur hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam). Dan zorg ik dat dit verrekend wordt op je factuur.

Houd je ons op de hoogte van de installatie? 🙂
Dag @Sander

Had dat inderdaad zelf ook al bedacht dus heb een stekker gekocht. Helaas kom ik nu tot de conclusie dat de stekker met vier pinnen uit de eerste foto inderdaad niet de hoofdaansluiting is.

De vorige huiseigenaar had ziggo en zegt dat voor hen op de aansluiting uit de tweede foto een kastje werd aangesloten waar ze vervolgens alles zo in konden klikken.

Het lijkt erop dat ik een beetje door m'n opties ben, heb de rest van het huis afgezocht en er zijn verder geen aansluitingen, wat moet ik nu doen? Toch een installateur laten komen?


Vriendelijke groet,

Jikkie
Reputatie 7
Hoi @J. Verlare,

Als het modem goed werkt als het aangesloten zit dat aansluitpunt, dan is er niets aan de hand. Werkt het niet goed en kun je het hoofdaansluitpunt niet vinden, dan zal ik inderdaad een monteur aansturen voor de installatie. Wat is de datum waarop de lijn geactiveerd wordt?

Houd je mij op de hoogte? We gaan er hoe dan ook voor zorgen dat alles gaat werken!
Dag @Sander,

Het modem werkt niet en ik heb alles afgezocht maar kan geen andere hoofdaansluiting vinden. Heb vanmorgen 40 minuten in de wacht gestaan bij de klantenservice om te proberen een afspraak met een monteur te maken voordat ik het opgaf dus zou inderdaad graag via jou zsm een afspraak maken, dank voor het aanbod.

Mijn lijn is al meer dan een week actief.

Vriendelijke groet,

Jikkie
Reputatie 7
Hey @J. Verlare,

Zo te zien is hulp gelukkig aanstaande! En komt er 25 juni een monteur bij je op bezoek. Laat je ons weten hoe het is verlopen?

Reageer