Beantwoord

Switch tussen glasvezelmodem en TV box

  • 3 June 2017
  • 7 reacties
  • 3343 Bekeken

Ik overweeg om van Ziggo over te stappen naar alles 1 in van T-mobile. Nu heb ik de volgende vraag.
Mag je tussen jullie glasvezel modem poort LAN4 en de TV box een netwerk switch plaatsen?
Ik heb bij de TV namelijk meerdere IP apparaten en maar 1 netwerkkabel daar naar toe lopen.
icon

Beste antwoord door Sander 12 December 2017, 14:08

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo fegberts,

Poort 3 en 4 op het modem zijn voor het tv signaal. Op zich mag je daar een netwerkswitch tussen plaatsen maar het blijft tv signaal. (Een switch wordt meegeleverd als je 3 of 4 tv kastjes besteld)
Echter het internetsignaal (poort 1 en 2 op het modem) is een ander signaal. Hiervoor zal je dus een aparte kabel moeten trekken.

Mvg. Marcel
Is dit inmiddels opgelost? Ik heb dit ook geprobeerd maar bij het toepassen van een switch op zolder pakt hij de tvbox niet meer....
Reputatie 1
Balen dat dit niet kan. Zou om dit euvel op te lossen twee kabels moeten leggen. Werkte bij de vorige provider
Reputatie 7
het is ook op te lossen met 2 managed switches. dan hoef je geen extra kabel te leggen. het alternatief is een powerline adapter maar dat werkt niet altijd goed
Reputatie 7
Hey @roel_mangal en @Ruben0s,

Zoals Hidden.nld en Marcel MCi schrijven levert LAN1 en 2 een internetsignaal en LAN3 en 4 een TV signaal. Om beide op zolder te krijgen heb je dus twee kabels nodig. Hier op het Forum is veel informatie te vinden en iedereen denkt graag mee. Daarom deze twee verwijzingen:

Uitleg powerline adapters
TV en Internet op één UTP

Laat je weten of je hiermee verder komt en hoe het je vergaat? 🙂
Heel erg bedankt, ik heb met behulp van deze post het werkend gekregen. Uurtje werk super!
Reputatie 7
Fijn om te lezen, raoul1991! Goed dat je het werkend hebt gekregen en leuk om te zien dat dit mede dankzij de Community is. Veel plezier met jouw T-Mobile Thuis!

Reageer