Beantwoord

Switches 'geven geen internet door'

  • 14 May 2018
  • 3 reacties
  • 714 Bekeken

Hallo,

Onlangs heb ik wat Philips Hue lampen gekocht. Bij deze lampen zit een 'bridge' verbonden moet worden met het internet (via ethernet). Nu heb ik deze aangesloten op een bestaande switch, waar ook mijn Playstation, TV en wat andere zaken op zitten aangesloten. Echter toen ik de bridge aansloot op de switch werkten, de bridge zelf en mijn andere apparaten niet meer. Bepaalde apparaten op de switch krijgen geen IP-adres. Ik heb vervolgens alles geprobeerd opnieuw aan te sluiten, hetzelfde probleem blijft bestaan. Vervolgens de router gereset, zelfde probleem. Vervolgens heb ik alle apparaten uit de switch gehaald en alleen de ethernet-kabel naar de router laten zitten. Hierna heb ik de router gereset en vervolgens 1 voor 1 de apparaten toegevoegd aan de switcht. Tot op een zeker moment gaat dit 'goed', de apparaten krijgen een IP-adres van de router en kunnen verbinden met het internet.Totdat ik alles aansluit, dan ontstaat hetzelfde probleem weer. Ik heb boven ook een switch staan, hier heb ik nu hetzelfde probleem. Ik heb ook geprobeerd de switches om te wisselen, echter blijft hetzelfde probleem bestaan.

Mijn vraag:
Is er iets wat ik moet instellen op de router voordat de switches het 'internet' van de router doorgeven? Doe ik iets anders verkeerd?

Router: Draytek - Vigor2132FVn
Switch 1: TP Link
Switch 2: Sitecom
icon

Beste antwoord door Rolf M. 15 May 2018, 07:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
- Krijg je hetzelfde als je alles losgekoppeld laat en alleen de Hue bridge aansluit?
- Heb je de bridge al eens een reset gegeven?
- Kun je eens een vast IP-adres aan de bridge toewijzen? (http://notsealed.com/how-to-set-static-philips-hue-bridge-ip-address-fix.html)
Ik zal dit vanavond proberen. Bedankt.
Ik heb wat andere apparaten op mijn netwerk een vast IP adres gegeven, waaronder een accesspoint. Misschien dat hier het conflict zat. In ieder geval heb ik nu alles werkend. Bedankt dus voor de tip Rolf M. 😃

Reageer