T-Mobile Glasvezel beschikbaar in de volgende plaatsen (WBA of ODF)


Reputatie 7

T-Mobile Glasvezel is in verschillende plaatsen beschikbaar via verschillende Glasvezel aanbieders.
Bij WBA is de active operator KPN bij ODF is T-Mobile zelf de active operator. de glasvezel is in beheer van KPNNetwerkNL (voorheen Reggefiber) Bijna alle nieuwbouw projecten word standaard glasvezel naar binnen gebracht door KPNNetwerkNL.

T-Mobile eigen glasvezel netwerk:
Den Haag Segbroek (aanleg gestart)

KPNNetwerkNL: WBA tenzij anders is aangegeven.

Aalten WBA
Alkmaar WBA (Alleen nieuwbouw)
Almere ODF
Alphen aan den Rijn ODF
Amersfoort ODF
Amstelveen WBA (Alleen nieuwbouw)
Amsterdam ODF 
Apeldoorn WBA
Arnhem WBA
Assen Kloosterveen WBA
Assendelft WBA
Asten ODF
Asten WBA

Baarle-Nassau WBA
Baarn ODF
Badhoevedorp en Lijnden ODF
Barneveld en Voorthuizen ODF
Beek WBA
Beltrum WBA
Bergeijk WBA
Bergelijk ODF
Bergen op Zoom ODF
Bergen op Zoom WBA
Berkel en Rodenrijs ODF
Best ODF
Beuningen ODF
Beverwijk WBA
Blaricum ODF (Grenzend aan gemeente Huizen en nieuwbouw, overige onzeker)
Bodegraven WBA
Borne WBA
Breda
Breda Waterdonken WBA
Breukelen WBA
Bronckhorst WBA
Brummen WBA 
Brunssum WBA
Budel en Maarheeze WBA
Bunnik WBA
Bunschoten ODF
Bussum ODF

Coevorden WBA
Cuijk WBA
Culemborg WBA

Dalfsen en Lemelerveld WBA
De Bilt en Bilthoven WBA
Dedemsvaart WBA
Delden WBA
Delft WBA 
Den Bosch WBA
Den Haag WBA
Denekamp WBA
Didam ODF
Diemen WBA
Dinxperlo WBA
Doetichem ODF
Doetinchem WBA
Dongen WBA
Dordrecht ODF
Dorst WBA
Drachten
Dronten ODF

Echt-Susteren WBA
Ede WBA
Eelde-Paterswolde en Eelderwolde WBA
Eersel WBA
Eibergen WBA
Eindhoven ODF
Elburg ODF
Elburg WBA
Elspeet, Vierhouten en Hulshorst WBA
Emmeloord WBA
Emmen ODF
Emmen WBA
Enschede ODF
Enter WBA
Epe, Vaassen, Emst en Oene WBA
Ermelo WBA

Gaanderen en Wehl WBA
Geldermalsen WBA
Geldrop-Mierlo ODF
Gemert Bakel WBA
Getsewoud WBA
Gilze en Rijen ODF
Goirle WBA
Groenlo WBA
Groesbeek ODF
Groningen WBA

Haaften en Waardenburg WBA
Haaksbergen WBA
Haarlem WBA
Haarlemmerliede
Haarlemmermeer ODF
Hardenberg WBA
Hardinxveld-Giessendam ODF
Hattem WBA
Heerde en Wapenveld WBA
Heerhugowaard WBA
Heilloo ODF
Heiloo WBA
Hellendoorn en Nijverdal WBA
Hellevoetsluis WBA
Helmond, Brandevoort ODF
Hendrik-Ido-Ambacht WBA
Hengelo WBA
Herten OolderVeste WBA
Hilversum ODF
Hilversumse Meent ODF
Holten WBA
Hoofddorp ODF
Hoogeveen WBA
Hoorn WBA 
Horst aan de Maas WBA
Houten ODF
Huissen ODF
Huizen ODF

IJsselmuiden WBA

Julianadorp WBA

Kampen WBA
Katwijk WBA
klazinaveen ODF
Kockengen WBA

Laarbeek WBA
Leek en Marum WBA
Leeuwarden ODF
Leiden WBA
Leidsche Rijn WBA
Lelystad ODF
Lent WBA
Leudal WBA
Leusden ODF
Lichtenvoorde ODF
Lichtenvoorde WBA
Lingewaal WBA
Lingewaard ODF
Lochem WBA
Lonneker ODF
Losser WBA

Maarssen WBA
Maasdriel WBA
Maasgouw WBA
Marum WBA
Meerssen WBA
Meppel WBA
Midden Delfland WBA
Millingen WBA
Molenwaard WBA
Montferland WBA
Neder-Betuwe WBA

Nederweert WBA
Neede WBA
Nijeveen WBA 
Nijkerk ODF
Nijmegen WBA
Noordenveld WBA
Noordwijk
Noordwijk aan Zee ODF
Noordwijkerhout WBA
Nootdorp ODF
Nuenen ODF
Nunspeet ODF
Nuth WBA

Oegstgeest WBA
Oldebroek WBA
Ommen WBA
Oosterbeek WBA
Oosterhout Vrachelen WBA
Ootmarsum WBA
Opmeer WBA
Oude IJsselstreek WBA
Overbetuwe WBA

Peel en Maas WBA
Pijnacker WBA
Purmerend WBA
Putten WBA

Renswoude WBA
Rheden en Dieren WBA
Rijssen WBA
Roermond WBA 
Rosmalen Groote Wielen WBA
Rosmalen WBA
Rotterdam WBA
Rucphen WBA
Ruurlo WBA

Salland WBA 
Sassenheim WBA
Schagen WBA
Schijndel WBA
Sint Oedenrode ODF
Sint-Michielsgestel WBA
Soest ODF
Someren ODF
Someren WBA
Son en Breugel ODF
Spaarndam WBA
Steenderen WBA
Stein WBA
Stramproy WBA
Swalmen WBA

t Harde en Doornspijk WBA
Tiel (Alleen Passewaaij Zuid) WBA
Tilburg ODF
Tilburg ODF
Twello WBA
Tynaarlo, Vries en Zuidlaren WBA

Uden WBA (Bestaande klanten) / ODF (Nieuwe klanten)
Ulft WBA
Urk WBA
Utrecht (deels) ODF
Utrecht WBA

Valkenburg WBA
Valkenswaard WBA
Veenendaal ODF
Veghel ODF
Veldhoven ODF
Vijfhuizen WBA
Vlijmen WBA
Vught ODF
Waalwijk WBA
Wageningen (alleen Kortenoord) WBA (Rustenburg ODF)
Weert WBA
West Maas en Waal WBA
Wierden WBA
Wijchen ODF
Wijk bij Duurstede WBA
Winterswijk WBA
Woensdrecht WBA
Woudenberg WBA

Zaanstad WBA
Zederik WBA
Zeewolde WBA
Zevenaar WBA
Zoetermeer WBA
Zuid Scharwoude WBA
Zutphen WBA
Zwanenburg WBA
Zwartewaterland WBA
Zwolle ODF


Fryslân Ring
Hidaard WBA
Hinnaard WBA
Itens WBA
Lytsewierrum WBA
Rien WBA

Vond je dit topic nuttig en wil je meer van dit soort topics geef dan een Like!

Aan deze lijst kunnen geen rechten worden ontleend en is aan veranderingen onderhevig.


179 reacties

Reputatie 7
w😍w
Reputatie 3
Ik zou ook erg blij worden als T-Mobile ook bij mij ODF wordt, waarom geld aan een concurrent geven? Worden er nog gebieden aangepast? En hoe ziet het voor mijn adres eruit?
Reputatie 7
Hallo @SAM_024,

Er is op dit moment geen upgrade gaande sinds T-Mobile het heeft over genomen.
Het opzetten van een ODF locatie kost een paar ton, als het echt makkelijker was dan hadden ze het al lang gedaan. Ik ben een groot voorstander van een eigen netwerk. naast het beste mobiele netwerk zou T-Mobile ook moeten gaan voor beste glasvezel provider.
Reputatie 3
Trouwens een opmerking over Lelystad: in die plaats is het gedeeltelijk KPN WBA, dus niet heel Lelystad is ODF.
Reputatie 7
@SAM_024 Even een lekker "corporate" antwoord maar we kijken altijd naar mogelijkheden om ons netwerk uit te breiden of te versterken. Sinds de overname heeft onze focus echter vooral gelegen op het verbeteren van onze diensten en daar zijn we nog steeds mee bezig. Ik verwacht dus niet dat er op korte termijn veel gaat veranderen qua ODF. Zoals Hidden al zei, als het zo makkelijk zou zijn dan zouden alle providers het doen. ;)

@Soundwork008 Er zijn meerdere plaatsen waar we een mix hebben van ODF en WBA, daarom raden we officieel ook aan om de postcode checker op onze website te gebruiken. 🙂 Maar voor het totaalplaatje en het overzicht is dit een fantastisch topic! Bedankt voor de toevoeging!
Reputatie 1
@Hidden.nld , waarom staat "Amsterdam" nog op "ODF" in de lijst? Heb mega veel postcode/huisnummer combi's getest, maar blijken allemaal WBA te zijn, waaronder ik zelf (helaas) ook.

https://www.breedbandatlas.nl/

Is ook een zeer nauwkeurige kaart, vele malen beter dan "Eindelijk Glasvezel".
Reputatie 6
Badge
@Hidden.nld , waarom staat "Amsterdam" nog op "ODF" in de lijst? Heb mega veel postcode/huisnummer combi's getest, maar blijken allemaal WBA te zijn, waaronder ik zelf (helaas) ook.

https://www.breedbandatlas.nl/

Is ook een zeer nauwkeurige kaart, vele malen beter dan "Eindelijk Glasvezel".

In Osdorp kun je 750Mb krijgen ... (probeer maar eens een postcode van bijv. Meer en Vaart; edit: dat is dan ook idd allemaal oranje op die kaart van breedbandatlas. Maar ik zie dat oranje enkel voor 'glasvezel' staat en in IJburg je idd maar 500 kan krijgen)
Reputatie 7
Tsja, Amsterdam is ook een beetje achter gebleven gebied wat dt betreft. met een dekking van slechts 17%. dan kan het wel eens voorkomen dat een pop word overgeslagen omdat het niet rendabel is voor T-Mobile. Op Urk bijvoorbeeld heb je een dekking van 99%
Goeden bijna middag beste mede tmobilers. Op de interactieve kaart staat dat Brummen maximaal 100mbps kan krijgen terwijl als ik de postcode check doe er staat dat ik wel gewoon 500mbps kan hebben. Mogelijk moet dat nog even aangepast worden in jullie kaartje. Voor de rest mooi werk
Bedankt voor het melden @Siebren Sportel! Kaartje is aangepast.
Hieronder kun je het kaartje per 26-8-2019 vinden. In deze update zijn de 100 Mbit/s gebieden geüpgraded naar 1000 Mbit/s gebieden.

Kaartje dient uitsluitend als visueel overzicht. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden en de postcodecheck op de website is leidend. Het kan voorkomen dat je op het kaartje in een ODF gebied zit en de postcodecheck WBA aangeeft. Dit komt omdat het kaartje per gemeente is opgesteld.

Legenda:
Magenta: T-Mobile Thuis ODF
Donker blauw: KPN WBA



Klik hier voor het interactieve kaartje.
Reputatie 1

Hieronder kun je het kaartje per 26-8-2019 vinden. In deze update zijn de 100 Mbit/s gebieden geüpgraded naar 1000 Mbit/s gebieden.

Kaartje dient uitsluitend als visueel overzicht. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden en de postcodecheck op de website is leidend. Het kan voorkomen dat je op het kaartje in een ODF gebied zit en de postcodecheck WBA aangeeft. Dit komt omdat het kaartje per gemeente is opgesteld.

Legenda:
Magenta: T-Mobile Thuis ODF
Donker blauw: KPN WBA
 

26094b05-2019-424f-aefa-314c9be75c4c.jpg

 


Klik hier voor het interactieve kaartje.

 

 

Amsterdam IJburg kan je toevoegen als WBA; alsnog helaas.

 

Erg vervelend om nu te downgraden van 500/500 WBA naar 100/100 WBA als je het klantvoordeel wilt hebben.

Tevens gaat het mij niet echt om het klantvoordeel maar wil ik graag de 1000/1000 hebben. Verlengen zit er nu ook niet meer in, want dan ga ik ook naar 100/100.

Snap echt niet waarom het zo lang duurt voordat ze hun ODF netwerk beschikbaar maken.

In de interne T-Mobile systemen staat er wel ODF maar met een rood vinkje; Volgens medewerker zijn veel plekken waar überhaupt geen ODF optie staat; alsof ze er mee bezig zijn; (valse hoop misschien).

 

Maargoed, Als ik over een paar maanden dan niet kan verlengen dan maar naar KPN; prijs zal dan inprincipe hetzelfde zijn; Hopelijk hebben die dan wel een Gbit beschikbaar. Jammer :-(

Reputatie 7

Hallo @JSlijkhuis 

 

Ja ODF heeft al jaren geen uitbreiding gehad. stom eigenlijk omdat dit voor T-Mobile veel goedkoper is. maar er is natuurlijk wel een omslag punt want voor 5 klanten kan dat natuurlijk weer niet uit.

Almere staat aangegeven als ODF-locatie. Blij, want ik ben onlangs overgestapt en ben hartstikke blij met de Gbit/s verbinding. 

Een paar vrienden van mij in Almere wonen in de nieuwbouwwijk Nobelhorst die nu 1 Gbit/s hebben (Tweak) of 500 Mbit/s (KPN), maar deze wijk lijkt een andere centrale te hebben dan de rest. Op de website van T-Mobile komt de max. snelheid uit op 100 Mbit/s. Bijv. postcode 1341BT, 1341BW, 1341 CA, etc.

Zou mooi zijn als dit natuurlijk opgelost kan worden. Zeker omdat dit een nieuwbouw wijk is en er nog heel veel huizen / straten bij komen, is dit een mooie kans genoeg mensen hiervoor binnen te halen (zeker met de Uit en Thuis abo).

Reputatie 7

@AirWalker 

ik ben natuurlijk groot voorstander van ODF alleen T Mobile lijkt maar niet nieuwe locaties uit te rollen. en dat lijkt mij toch de grootste misser van T Mobile tot nu toe.

Reputatie 7
Badge +4

Ik begreep juist dat ze wel aan het uitbreiden zijn met 1Gbps gebieden. Dat dit weer opgepakt is en het doel is om het aantal plaatsen met die snelheid/ODF fors uit te breiden.

Nu Ziggo op steeds meer plaatsten 1Gbit gaat aanbieden, weliswaar alleen download (upload blijft 50Mbit) hoop ik dat T-Mobile ook hun ODF gebieden fors gaat uitbreiden. Ben blij met mijn glasvezelverbinding, maar 100Mbit houdt natuurlijk niet over.

Zou mooi zijn als er iets van een planning bekend gemaakt kan worden waar ODF gebieden eraan gaan komen. (Of 500Mbit verbindingen weer terug in WBA gebieden.)

Reputatie 7
Badge +4

De CEO heeft een tijd terug aangegeven dat 1Gbps fors uitgebreid wordt. Ben ook wel benieuwd naar het waar en hoe. Al verwacht ik dat ze eerst de gebieden met hoge potentie zullen pakken. Dus niet een dorp of wijk waar de markt al verzadigd is. Puur een gedachte.

Reputatie 7
Badge +16

Een exacte planning hebben we momenteel niet voor jullie. Zodra die er wel is, delen we die zo snel mogelijk!

Reputatie 3

In Alkmaar zijn ze ook bezig met de aanleg van glasvezel voor bestaande bouw. Is bekend of dit ODF gaat worden of alleen WBA?

Reputatie 7
Badge +1

Ga er maar vanuit dat het om WBA gaat, de uitrol van ODF door T-Mobile is momenteel zo goed als 0% wanneer er weer uitgerold word is niet bekend maar word op de deze site bekend gemaakt, maar zal zeker gezien de huidige situatie nog wel een heel lange tijd duren.

Providers hebben nu m.i.  maareen taak te vervullen zorgen dat het internet en tv goed blijft draaien

Reputatie 1

edit: nvm, antwoord al gevonden

Reputatie 7

UPDATE:

 

T Mobile lijkt te zijn begonnen met het uitrollen van meer ODF gebieden, namelijk Nijmegen en Schijndel zijn toegevoegd aan ODF locaties.

Nu maar hopen dat ze gaan doorpakken en odf waar mogelijk gaan aanleggen.

 

(Door dat niet elke pop gelijk is is het niet mogelijk odf aan te bieden in alle pop locaties van KPN)

Hoe zit het met de mogelijkheden in Alkmaar, waar momenteel aangelegd wordt? Postcodegebied 1814?

Reputatie 7
Badge +15

@UniMatrix 

Als daar iets voor bekend wordt gemaakt dan zal je het wel merken 🙂

In Alkmaar wordt er GPON aangelegd volgens mij, dit zal hopelijk ook snel ondersteund worden.

Reageer