Beantwoord

T-Mobile, hoe gaan jullie je afspraken nakomen?


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
Op het oude topic "Opgelost" komt geen reactie meer. Op Twitter wordt niet gereageerd. En de dame van de klantenservice die mee wou denken heeft nooit meer terug gebeld.

T-Mobile, jullie maken het voor mij als nieuwe klant niet makkelijk. Het installatiepakket is niet geleverd en de monteur had dat eigenlijk al verwacht. Hij is mensen nu preventief al aan het bellen omdat het blijkbaar vaker voorkomt dan niet dat de pakketten niet geleverd worden.

Jullie hebben eerst een installatie ingepland, zonder het pakket uberhaupt te sturen. Toen was het; "sorry, sorry meneer. We gaan het regelen. We zorgen ervoor dat het pakket er voor de volgende installatie is. Beloofd. Gegarandeerd"

Nu hebben jullie weer een installatie ingepland, zonder het pakket te leveren. En verwachten dat ik dit als klant accepteer. Dat lijkt me niet de bedoeling. Eén keer de fout in, kan gebeuren, twee keer, das een structureel probleem.

Ik ga niet akkoord met het niet nakomen van de beloften die T-Mobile heeft gedaan. Ik ben wel flexibel, dus ga wel akkoord met;

  • Installatie later op de dag, als het pakket er wel is
  • Installatie een dag later
  • Monteur op afgesproken tijd laten langskomen, glasvezel laten voorbereiden zodat ik zelf kan installeren.
Ik snap dat Guidion het druk heeft, maar dat is niet mijn probleem als klant. Ik wil niet zelf nu dingen moeten gaan regelen, ik wil dat T-Mobile dit oplost.

Wat gaat het worden? Hoe gaan jullie je toezeggingen waarmaken?
icon

Beste antwoord door Piotr 21 June 2019, 13:13

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Hoi @Eloque, ik ben natuurlijk blij te lezen dat je ondertussen online bent. Vergeet echter niet dat een installatie door onze monteur verplicht is bij een glasvezel aansluiting. Ik heb je verbinding net gecheckt, maar het modem lijkt toch een stuk van de verbinding te missen. Ervaar je geen problemen op dit moment? Zonder het bezoek van de monteur staat er geen garantie op jouw lijn en missen mij een rapportage met noodzakelijke metingen. Ik snap heel goed dat je er niet op zit te wachten, maar is het (alsnog) inplannen van de monteur voor jou een optie? Weet dat ik het graag voor je in orde maak. Zo niet, laat het mij ook weten. Dan kijk ik of ik de afspraak volledig kan annuleren voor je.

P.S Dank voor het delen van jouw mening over Guidion. Ik snap je punt en neem je mening mee!
Reputatie 1
Ja hoor stuur maar langs die monteur. Maar ik ga zelf er niet meer voor thuisblijven. Deze chaos is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik ga zelf dus ook geen afspraak inplannen. Of voor de zoveelste keer vrij nemen. Dus die monteur zal 's avonds een keer moeten langskomen.

Guidion heeft mij trouwens gebeld en ook daar kwam ik niet met ze uit. Maar stuur ze gerust nog een keer langs, zijn niet mijn kosten.

Wat je waarschijnlijk mist is VLAN640 want ik heb de TV nog niet aangesloten. Ik heb mijn eigen eindapparaat aangesloten omdat die Zyxel belachelijk traag is en warm wordt. Ik zou graag ook nog even de details weten van hoe telefonie aan te sluiten. Want ook daar horen jullie mee te helpen en mag je niet je eigen eindapparaat voor voorplichten.

Last but not least, ik werp verre van mij dat de dienstverlening niet gegarandeerd is als er geen monteur langs is geweest. Wat er namelijk is gebeurd is dat toen T-Mobile haar verplichtingen rond oplevering niet nakwam ik zelf de noodzakelijke actie heb ondernomen om de dienst in gebruik te nemen. Dit is een redelijke en billijke actie geweest die voor mij als consument niet mag resulteren in enige negatieve gevolgen. Sterker nog, ik had ook gewoon zelf een monteur mogen inhuren en jullie de rekening kunnen sturen. Afspraak is afspraak, of liever gezegd, we hadden een overeenkomst. Dat ik dan zo aardig ben zelf een stekker in apparaat te steken en een plug in te pluggen zodat jullie je dienst toch kunnen leveren, dat is mooi meegenomen. Maar ontslaat jullie niet van je verplichtingen.

Kom op, T-Mobile, alle gekheid op een stokje, jullie hebben teveel hooi op je vork genomen. Aanbieding liep te goed, kan gebeuren. Maar, loop daarom nu even een stapje harder en ga zelf je klanten, ik zou zeggen telefonisch, benaderen met uitleg, excuus en oplossingen. Dan komt het na deze shakey start vast helemaal goed.
Wil ik toch 1 ding nuanceren, de SIPP gegevens hoeven nog steeds niet vrijgegeven te worden, ligt nog onder de hamer omdat de providers het niet verantwoord vinden ivm de veiligheid, dat kan nog even duren jammer genoeg.
Reputatie 1
Wil ik toch 1 ding nuanceren, de SIPP gegevens hoeven nog steeds niet vrijgegeven te worden, ligt nog onder de hamer omdat de providers het niet verantwoord vinden ivm de veiligheid, dat kan nog even duren jammer genoeg.

Nuancering klopt inderdaad. Maar dat is de technische invulling, als T-Mobile een alternatief heeft, dan hoeven ze geen SIP te geven. Sterker nog, er is helemaal geen invulling van "hoe" ze het moeten doen, alleen maar van "wat" ze moeten doen. En dat is zorgen dat ik zonder hun Zyxel kan bellen.

De regel is niet dat ze SIP moeten geven, de regel is dat ze geen eind-device mogen verplichten.
Reputatie 7
Badge +4

Wil ik toch 1 ding nuanceren, de SIPP gegevens hoeven nog steeds niet vrijgegeven te worden, ligt nog onder de hamer omdat de providers het niet verantwoord vinden ivm de veiligheid, dat kan nog even duren jammer genoeg.Nuancering klopt inderdaad. Maar dat is de technische invulling, als T-Mobile een alternatief heeft, dan hoeven ze geen SIP te geven. Sterker nog, er is helemaal geen invulling van "hoe" ze het moeten doen, alleen maar van "wat" ze moeten doen. En dat is zorgen dat ik zonder hun Zyxel kan bellen.

De regel is niet dat ze SIP moeten geven, de regel is dat ze geen eind-device mogen verplichten.


Als het modem in Bridge mode kan dan is dat voldoende. je bent vrij om welke telefoon dan ook aan te sluiten op de Zyxel. Je kan bijvoorbeeld ook niet je eigen kabel modem (Ziggo) gebruiken. of je eigen tv box (bijna alle aanbieders, maar je kan wel TV Anywhere gebruiken).

Een provider hoeft geen technische ondersteuning te bieden op je eigen router en kan je dan vragen om de provider router aan te sluiten om te kijken of het probleem dan is opgelost.
Reputatie 1
Nee. Dat is niet correct, maar wordt wel zo gespind vaak door de aanbieders.

Zie het Besluit Eindapparaten. https://wetten.overheid.nl/BWBR0038908/2016-12-28

Daarin staat dat T-Mobile technische specificaties moet verstrekken. Juist om die Zyxel over te kunnen slaan. Zie ook dit achtergrond artikel; https://tweakers.net/reviews/5321/2/zelf-een-thuismodem-kiezen-gaat-het-dan-toch-nog-gebeuren-hoe-zijn-we-hier-gekomen.html

Of heel kort geciteerd:

"...schreef staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken: "Modems, routers en tv-ontvangers zijn volgens Europese regelgeving onderdeel van het privénetwerk van een consument of bedrijf. Daar hoort bij dat je zelf mag kiezen welke apparatuur daarop het best past bij jouw wensen, bijvoorbeeld op het gebied van privacy. Net zoals dat je zelf kunt kiezen welke mobiele telefoon of welk merk televisie je koopt. Hieraan is behoefte bij consumenten en het stimuleert bovendien dat meer aanbieders van deze apparaten toegang tot de markt hebben."


En dan volgt;

  • Telefonie is een dienst, mag ik zelf vanaf mijn netwerk kiezen welke apparaten.
  • Mijn netwerk begint waar de glasvezel ophoudt
  • De Zyxel is een modem en ligt na de glasvezel, dus deel van mijn netwerk
  • Conclusie; T-Mobile mag klanten niet verplichten de Zyxel of een ander modem te moeten gebruiken voor telefonie
Ik snap echt wel de technische implicaties hiervan. En ja, dat is lastig voor de provider. Maar dat is een probleem voor de provider, niet voor ons als klanten.
Reputatie 7
Badge +4
@Eloque

We kunnen een hele discussie gaan voeren over hoe en wat. maar dat lost je probleem gewoon niet op.
Wat je wel kan doen om het op te lossen is je telefoon onder te brengen bij bijvoorbeeld CheapConnect
Je kan dan na 6 maanden start van je abbo je telefonie opzeggen. op die manier bespaar je nog het meeste.

Ik ben zelf tegen Vrije keuze van modem omdat dat de prijs juist opdrijft.
Als er een paar providers zijn die dit aanbieden dan heeft de consument een keuze. wil ik een eigen modem kan ik beter naar provider x wil ik een provider die alles regelt dan provider y
Reputatie 1
Denk niet dat discussie nodig is, maar ben je met eens dat een alternatief zoals een VoIP provider een werkende oplossing is.

Echter, ik ben beetje boos op T-Mobile, dus blijf ik ze mijn redelijke vragen maar stellen. Bedoel, uiteindelijk hebben ze zich gewoon aan de regels te houden.
Reputatie 7
Hey @Eloque,

Ik baal dat je er met zo'n gevoel bent ingestapt! Het klopt inderdaad dat we begin deze maand problemen hadden met de leveringen van installatiepakketten. Gelukkig zijn die problemen inmiddels verleden tijd!

Ook zie ik dat je installatiepakket inmiddels is bezorgd, heel fijn! Jammer genoeg kan ik de eerdere problemen niet meer ongedaan maken voor je. Nu je je pakket hebt ontvangen, raad ik je aan om wederom een nieuwe afspraak in te plannen met onze installatiepartner Guidion op het nummer: 088-2000 151. Nogmaals excuses voor het ongemak! Ik ga ervan uit dat je zo snel mogelijk van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten!
Reputatie 1
Die monteur heb ik niet meer nodig. Ik heb de aansluiting zelf maar ingeplugged. Gelukkig ben ik zelf technisch genoeg om een simpele stekker ergens in te stoppen. Het werkt trouwens, geen idee of je dat ook kan zien.

Ik vind het zeer storend dat ook t-mobile mee doet in die hele ZZP-onzin. Ik heb een contract met T-Mobile, die besteden uit aan Post.NL en Guidion, die het weer uitbesteden aan hun individuele ZZP'ers. Die ZZP'ers, omdat ze overbezet en onderbetaald zijn, doen hun werk dan weer niet goed. Waar ik als klant dan weer mee te maken heb. En als ik T-Mobile bel, willen jullie dat ik zelf met die onder-onder-aannemers contact op ga nemen. En dan nog durven te beweren dat de problemen zijn opgelost, terwijl die dat nog niet waren.

Ja, hallo, ik kies er niet voor mijn werkzaamheden uit te besteden. Ga dat zelf oplossen voor je klanten. Bovendien, T-Mobile heeft meer dan genoeg technisch werk om een aansluit-monteur fatsoenlijk in vaste dienst te nemen. De problemen die jullie de laatste tijd hebben, komen voor zover ik kan zien allemaal door dit dubbeltje-eerste-rang en geen-mensen-in-dienst-willen-nemen gedrag. For shame, zouden mijn Britse vrienden zeggen, for shame.

Ik neem namelijk aan dat de kosten van de monteur, die jullie nu uitsparen, niet op mijn abbo in korting worden gebracht nietwaar? Net als de dagen dat het wel had moeten werken, maar het niet deed?

Reageer