Beantwoord

T-Mobile internet xDSL lijnafstand meten Fourstack

  • 24 August 2020
  • 7 reacties
  • 2020 Bekeken

Ik weet dat KPN langere tijd een tool online had staan of je kon zien of je adres al geschikt was voor hun bonded koper of Glasvezel netwerk. Deze tool is echter offline gehaald.

 

Heeft T-Mobile geen eigen tool? Want dit is natuurlijk onduidelijk voor de consument, ik weet niet hoe ver ik van de KPN centrale af zit.

icon

Beste antwoord door Seccie 24 August 2020, 06:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @magenta Magenta, 

Probeer deze eens: Tele2 Fourstack

De tool van KPN staat inmiddels ook offline en is nog alleen intern beschikbaar. 

Ik wens je nog een fijne dag. 

 

Reputatie 7

Hi @magenta Naast de suggestie van Seccie kan je ook gewoon onze postcodechecker gebruiken. Deze wordt “gevoed” vanuit hetzelfde systeem de de verwachtte snelheid die je hier ziet is ook de actuele snelheid die te zien is/was via Fourstack. Als aanvulling, de snelheid op DSL is altijd een momentopname, ook via interne tools. De huidige snelheid kan laag zijn, bijvoorbeeld 30 mb/s van de theoretische 50 mb/s maar dit kan een week later hoger zijn omdat bijvoorbeeld een aantal van je buren over zijn gestapt op een ander soort aansluiting. Uiteraard houden we wel een minimum aan en als de snelheid inderdaad bijvoorbeeld maar 30 Mb/s is dan kan je de 100 Mb/s ook niet kiezen via de website.

Wat is eigenlijk de reden dat KPN deze check offline heeft gehaald?

Reputatie 7
Badge +15

@magenta

In de eerste post in de 2de link staat dat de tool alleen intern beschikbaar is maar andere urls leiden ook naar dezelfde tool zoals de eerste link.

Deze heb je ook ; https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 7

@magenta

De lengte tot de centrale is niet meer belangrijk sinds de KPN de straatkasten actief heeft gemaakt met dslam’s hierdoor is de lijn aanzienlijk korter geworden. het nadeel is dat hier geen ruimte is voor derden. een dsl provider met eigen apparatuur zal dus wel vanuit de centrale moeten komen en dus een langere afstand moeten afleggen.

de afstand is nog wel te meten maar word niet meer getoond. er word een snelheid berekend op basis van data om zo beter bij de te verwachte snelheid uit te komen

@magenta

De lengte tot de centrale is niet meer belangrijk sinds de KPN de straatkasten actief heeft gemaakt met dslam’s hierdoor is de lijn aanzienlijk korter geworden. het nadeel is dat hier geen ruimte is voor derden. een dsl provider met eigen apparatuur zal dus wel vanuit de centrale moeten komen en dus een langere afstand moeten afleggen.

Veel woningen waaronder mijne zitten nog op ADSL achtige snelheden en zijn NIET aangesloten op een straatkast maar directe verbinding naar de telefooncentrale talloze km's verderop.

Reputatie 7

@magenta 

ook dan heb je een te verwachte snelheid. dat is wat providers aangeven.

Reageer