Beantwoord

T-Mobile Thuis aansluiten

  • 16 March 2019
  • 13 reacties
  • 1342 Bekeken

Vandaag het installatiepakket van tmobile thuis mogen ontvangen. Mijn modem moet in de meterkast. Nu is mijn vraag moet ik dan een kabel trekken van mijn tv kastje naar de meterkast of kan dit ook op een andere manier in mijn huiskamer heb ik wel een stekker voor telefoon en wat ronde dingen zitten.
icon

Beste antwoord door fluxsystem 16 March 2019, 17:47

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 5
Beste @iemand1234

Ten allereerst.. Welkom bij T-Mobile Thuis :)

Voor Televisie via T-Mobile is een internet verbinding vereist.

Als je natuurlijk wilt genieten van mooi beeld zonder haperingen of storingen, is een rechtstreekse internet kabel vanaf het modem aangeraden, omdat je dan zonder tussenkomst van apparatuur rechtstreeks via het modem tv kijkt.

Via een Netwerk Switch of Devolo kan het ook, alleen raad ik dit persoonlijk af.

Probeer dus als eerste een kabel te trekken richting het tv kastje.
Ik zat bij een andere provider welke ook via internet ging hiervoor kwam het gewoon uit de muur vandaan. Dit zijn alleen ronde stekkertjes daarnaast zit nog een telefoon stekker is daar misschien niet iets mogelijk mee. Een kabel door mijn hele huis heen betekend ook dat mijn tussendeur niet meer dicht kan namelijk.
Vandaar dat ik eigenlijk een oplossing hiervoor zocht.
Reputatie 5
@iemand1234

Als dat zo is, zal ik aanraden het eerst te proberen aan te sluiten zoals bij de andere provider
Deze aansluiting zit niet op mijn kastje dus dat gaat het niet worden ben ik bang. Ik ga er morgen wel even rustig op mijn gemakje naar kijken. Ik hoop toch dat het wel gaat werken op een of andere manier. Anders zit ik met een kabel door mijn hele huis heen en daar zit ik ook niet echt op tewachten om eerlijk tezijn.
Reputatie 5
@iemand1234

Een devolo of een wifi punt via stopcontact kan dan ook werken, alleen kan het soms minder stabiel zijn
En wat houd dit in en hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
Reputatie 2
Ik zou ook een internetkabel trekken van modem naar huiskamer, voor de slaapkamer heb ik wel een draadloze internetverbinding doormiddel van een switch het wordt afgeraden maar door de techniek van tegenwoordig werkt dit gewoon helemaal goed bij ons...

Hopelijk heb je hier wat aan de informatie.

Met vriendelijke groet,
Marcel
Reputatie 2
En wat houd dit in en hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Je zou ook dit kunnen gebruiken maar wordt afgeraden vooral in huiskamers: https://www.bol.com/nl/p/tp-link-tl-pa4010p-kit-powerline-zonder-wifi-2-stuks-nl/9200000021008407/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-49170247395-S-441309789093-9200000021008407&gclid=CjwKCAjwvbLkBRBbEiwAChbckaEJM2IcBF5Wj6XYfoov0SIIeX96TOyfAAMogY74L2RNVnyNYR1bUxoCg7QQAvD_BwE

Ik heb zoiets boven in slaapkamer en dat werkt perfect. Voor huiskamer zou ik als je laminaat hebt de utp kabel langs de plint leggen.
Reputatie 7
een foto zegt meer dan woorden. maak er eens een foto van. wellicht kan het modem zo in de woonkamer staan.
Reputatie 7
Badge +5
Ik zie dat je al goed geholpen bent @iemand1234. Dat doet mij goed om te zien! Ik ben het eens met al deze Community toppers. Op het moment dat een rechtstreeks bekabelde aansluiting niet mogelijk is, kan je kiezen voor een draadloze verbindingsset. Over het gebruik hiervan lees je alles in dit topic. Let er wel op dat we deze draadloze verbinding niet ondersteunen, máár zoals je leest zijn er veel klanten die hier een zeer positieve ervaring mee hebben. Succes! 🍀
een foto zegt meer dan woorden. maak er eens een foto van. wellicht kan het modem zo in de woonkamer staan.
Ik kan helaas geen foto laden hij zegt steeds dat het bestand tegroot is.
Wat ik dacht is dus niet mogelijk dacht sluit aan via de telefoon maar das een ander stekkertje helaas.
Misschien beter een monteur tevragen zodat die even kan kijken voor me wat de mogelijkheden zijn.
Ben zelf. Niet echt technisch namelijk en dit zal mij heus lukken maar heb echt geen idee hoe. Hij staat nu meterkast maar die kabel door me hele huis heen erger ik ma mateloos aan. Me kat vind de kabel ook lekker en intressant dus zo. Blijf ik. Straks steeds nieuwe kopen.
Reputatie 7
Hi @iemand1234, ik zie dat we een monteur bij je langs gaan sturen, dat gaat helemaal goedkomen! 😉
Reputatie 7
op jou verzoek kan de monteur de coax vervngen door een netwerkkabel (als de kabel niet vast zit) hiervoor betaal je de extra kosten direct aan de monteur.

Reageer