Beantwoord

T-Mobile Thuis aansluiting 8 weken later dan KPN?

  • 25 April 2020
  • 2 reacties
  • 216 Bekeken

Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouw appartement (althans, een kantoorpand dat is omgebouwd naar een appartementencomplex).

In mijn nieuwe appartement is glasvezel mogelijk. Tijdens de bezichtiging zag ik al wat kaartjes van KPN hangen in de meterkast. Als ik op de site van KPN kijk zie ik dat ik mijn Internet (glasvezel) & TV abonnement op 04-05-2020 in kan laten gaan.

Ik wil echter liever Internet & TV van T-Mobile aangezien dat voor mij een stuk goedkoper is (zo'n EUR 20,-). Als ik op de website van T-Mobile Internet en TV aanvraag krijg ik echter te zien dat het naar verwachting pas in week 27 (29 juni) op mijn adres beschikbaar wordt.

Ik heb tweemaal gebeld met de klantenservice aangezien ik me afvraag of deze melding wel klopt. Je zou zeggen dat er bijvoorbeeld geen glasvezel meer aangelegd hoeft te worden (hoe zou KPN anders kunnen leveren). Ik krijg bij de klantenservice echter geen duidelijk antwoord.

Zelf heb ik er ook niet zoveel verstand van en ik vroeg me af of jullie mij verder kunnen helpen. Twee maanden extra zonder internet zitten kan nog wel eens een probleem zijn voor mij i.v.m. thuiswerken.

Kan het kloppen dat T-Mobile en KPN een aparte glasvezel kabel gebruiken die naar de appartementen lopen, en dat T-Mobile deze pas op een later moment gaat aanleggen?

En is er eventueel een tussenoplossing mogelijk? Bijvoorbeeld een 4G aansluiting totdat T-Mobile Thuis beschikbaar is?

icon

Beste antwoord door Folkert 25 April 2020, 17:12

Bekijk origineel

2 reacties

Bedankt voor de informatie en het idee.

Ik heb zojuist besloten om voor een paar maandjes KPN SimOnly Unlimited (maandelijks opzegbaar) te nemen. Ik krijg dat abonnement voor EUR 29,- per maand en heb net geregeld dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen. Ik kan het kaartje mooi gebruiken in m'n 4G dongle.

Tegen de tijd dat T-Mobile Thuis up and running is zeg ik het SimOnly abonnement gewoon op.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemiddag @OvVALcqwLb 

Het lijkt erop dat T-Mobile inderdaad eigen glasvezel gaat leggen en het voordeel is dan dat je een abonnement tot 1000 Mbit kunt nemen voor een scherpe prijs zodra dat er ligt.

Je zou tijdelijk KPN kunnen nemen welke maandelijks opzegbaar is voor 3 euro per maand extra. Voor een paar maanden betaal je dan wel flink meer maar T-Mobile 4G voor thuis is ook aan de prijs en je hebt dan maar 100 Gb data per maand met losse aanvullers en ook snelheid beperkt tot 25 Mbit.

Groet, Folkert

Reageer