Beantwoord

T-Mobile Thuis Geen internet tussen de overstap en installatie datum?

  • 25 September 2019
  • 5 reacties
  • 501 Bekeken

Reputatie 3
Goedemorgen,
Ik stap over van XS4ALL (glasvezel) naar T-Mobile. De overstapdatum is op 7 oktober. Ik heb net met Guidion een afspraak voor het aansluiten kunnen maken op 10 oktober. Dit zou inhouden dat we een aantal dagen geen internet, TV, of telefoon hebben. Hebben jullie hier een oplossing voor?

Is het mogelijk om de installatie zelf te doen, zo dat we in ieder geval internet hebben?

Met vriendelijke groet,
Dennis
icon

Beste antwoord door Geniva 25 September 2019, 11:26

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Dennis H.,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Als je van de overstapservice gebruik maakt, dan blijft je oude abonnement doorlopen tot op de dag van aansluiten. In principe zit je dan nooit lang zonder verbinding.

Met glasvezel is het niet de bedoeling om zelf aan te sluiten. Dit omdat de glaskabel zeer gevoelig is en dit in feite een deel van de installatie is van de netwerkbeheerder. Het risico dat er iets kapot gaat is reëel en daarom kiezen providers ervoor om de installatie uit te voeren. Een kapotte kabel kan al snel enkele honderden euro's kosten. In de praktijk zijn er overigens wel consumenten die het doen, maar je moet dan wel zeker weten dat het signaal al is omgezet naar de nieuwe provider. Anders werkt het nog niet. Bovendien moet je oppassen met de glasvezelkabel en er zeker niet in kijken!
Reputatie 3
Beste TAVL,

Hartelijk dank voor je reactie,
Er hangt al een NTE waar het glas inzit en vanuit daar gaat er een kabel naar het huidige modem, dus ik denk niet dat ik daadwerkelijk aan de glasvezel zal zitten. Ik heb inmiddels gezien dat de overstap datum nu verzet is naar de 10e, dus als het goed is zit ik niet heel lang zonder internet.

Met vriendelijke groet,
Dennis
Reputatie 7
Badge +4
Het ligt aan de versie. Ik begrijp van andere forumleden dat sommigen uitwisselbaar zijn. Al kan er invloed zijn op bijvoorbeeld snelheid. Maar in principe wordt ook die vervangen.

Laat het gerust weten als er nog iets is. Denken graag met je mee.
Reputatie 1
Hi @Dennis H., Wat leuk dat je voor T-Mobile heb gekozen! Op de website staat alles wat je wil weten over de installatie. Tevens word er in een video uitgelegd wat de monteur bij jou komt doen. Ik zie dat @TAVL al heel goed heeft uitgelegd waarom het verstandig is om dit door de monteur te laten installeren. Je komt met de overstapservice inderdaad niet zonder diensten te zitten. Als onze installatiedatum afwijkt van de eerder afgesproken datum geven wij dit ook door bij je oude provider. De onderlinge afspraak die wij met hen maken is dat zij hun diensten pas stopzetten als onze modem geïnstalleerd en online is. Dus ik zou zeggen lean back and relax en laat het werk lekker voor je doen! Zo weet je zeker dat het goed zit.
Reputatie 3
Hoi @Geniva en @TAVL
Nogmaals hartelijk dank voor de uitleg en de snelle reaktie. Alles is nu duidelijk. Dank hiervoor!

Reageer