Beantwoord

T-Mobile thuis installatie/monteur

  • 16 June 2019
  • 2 reacties
  • 357 Bekeken

Hi!,

In september krijgen wij ons nieuwe appartement opgeleverd. Ik heb bij de ''buren'' gecheckt of T-Mobile thuis aanwezig is en dit is het geval. Ik ga er dan ook even vanuit dat het bij ons ook zo is.

Ik weet dat T-Mobile thuis werkt via een ethernet/LAN kabel. In het appartement bevinden zich enkel kabelaansluitingen. Komt er bij het afsluiten van een abonnement een monteur die deze aansluitingen vervangt, of dien ik dit zelf te verzorgen? Dan blijft de keuze namelijk bij Ziggo.

Groet Rick.
icon

Beste antwoord door Folkert 16 June 2019, 23:43

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Rick,

Controleer voor de zekerheid ook hier of de mogelijkheid voor DSL en/of Glasvezel aanwezig is. Glasvezel verdient de voorkeur.

Bij DSL kan er een monteur komen die jouw modem op het zognaamde ISRA punt aansluit maar je mag dit ook zelf doen.

Bij glasvezel komt er verplicht een monteur die een zogenaamde media converter plaatst op de glasvezel en het modem vervolgens met de media converter verbind met een netwerkkabel. Voordeel is dat er maximaal 100 meter kabel tussen de media converter en het modem mag zitten.

Met (coax)kabel aansluitingen doet de monteur niets, T-Mobile heeft, in tegenstelling tot Ziggo, niets met coax te maken.

Groet, Folkert
Bedankt voor de reactie Folkert. Ik ga even na of er glasvezel aanwezig is.


Gr Rick

Reageer