Beantwoord

T-Mobile thuis - Nieuwe verbinding opzeggen

  • 26 June 2019
  • 7 reacties
  • 628 Bekeken

Mijn schoonzus is verhuist en op het nieuwe adres t-mobile thuis aangevraagd. Dat zou geleverd worden op 3 juni, maar ergens in de keten zijn er problemen. Dat sleept en duurt en levered in haar situatie wat problemen op... jankende kinderen want geen TV etc etc. Je kent het wel.

Ze wil ontzettend graag naar een andere provider want er is geen concrete duidelijkheid waneer zaken wel geleverd worden. Op mijn advies heeft ze aan T-Mobile gevraagd om het contract te ontbinden zodat ze naar een leverancier over een ander medium (anders dan glasvezel kan overstappen).

Ze heeft lang aan de lijn gezeten en na 3x doorverbinden werd de verbinding verbroken. Vandaar dat ik het even hier post als vraag. Willen julle AJB kijken of haar contract (al dan niet uit coulance) ontbonden kan worden? We gaan ook richting de 30 dagen waardoor er spake is van 'verzuim van verplichtingen'.

Thanks alvast!
icon

Beste antwoord door Glassertje 26 June 2019, 22:54

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
@Poefje Welkom op het forum.

De verbinding is normaal alleen kosteloos te beëindigen binnen 14 dagen, in de bedenktijd.Daarna zitten er kosten aan verbonden. Heeft jouw schoonzus wel een afspraak gemaakt bij Guidion? Als je met de aansluitdatum de datum die je invult tijdens het bestellen, dan is dit een wensdatum. Vaak ligt de echte oplevering wel ergens in de buurt.

Als je inlogt op Mijn T-Mobile Thuis, staat er dan nergens een verwachte aansluitdatum? T-Mobile levers over glasvezel als DSL.

Als je richting de wanprestatie gaat, moet je de provider eerst aangetekend in gebreke stellen. In de brief geef je T-Mobile een redelijke termijn, waarin ze het probleem kunnen oplossen. Mocht het na die periode nog niet opgelost zijn of er komt geen reactie, is het contract eenzijdig ontbonden. Let er wel op dat je gegevens verzameld, zoals print screens, mailtjes, eigenlijk alles waaruit je kan aantonen dat er een wanprestatie geleverd is. Mocht het voor de rechtbank komen dan valt of staat de hele zaak om deze informatie.Dat is mijn persoonlijke ervaring.

De T-Mobile medewerkers (moderators) lezen in ieder geval mee en bij problemen komen ze in beeld. Dit duurt doorgaans zo'n 24/48. Misschien zijn ze inderdaad coulant en is heel deze procedure hierboven beschreven niet eens nodig. Ik wens je in ieder geval succes.
@Glassertje Bedankt voor je reactie, persoonlijke ervaring en je inzichten!

De monteur is reeds geweest en heeft alvast het modem en toebehoren opgehangen. Het probleem in de keten lijkt ook niet perse bij T-Mobile te liggen. Vandaar waarschijnlijk ook de onduidelijkheid. De klantenservice weet in elk geval niet waneer het geleverd kan worden, de eventuele info daarover in 'Mijn T-Mobile Thuis' zal daarom waarschijnlijk ook niet veel waarde hebben.

Reken inderdaad een beetje op de meegaandheid van de klantenservice en in mijn ervaring heeft dit forum team aardige slag/daadkracht. Ik hoop op een PM waardoor ik hen even van info kan voorzien waardoor ze even een terug bel oid kunnen doen naar d'r. Hoop dat T-Mobile het op deze manier een beetje kan/wil helpen : )

Zaak is voor haar de kortste klap naar een werkende internet/tv verbinding. Dat lijkt momenteel een ander medium dan glasvezel.

Goed punt over de aansluit datum/wens datum, dat moet ik even achterhalen!

Wanprestatie:Het hele juridische "wanprestatie" verhaal om aan te geven dat het (zelfs) volgens wetgeving richting langer dan redelijk gaat. Echter en uiteraard niet het voorgenomen/relevante/efficiëntere pad. Het is wel een interessant onderwerp om een mate van parate kennis over te hebben.

Die 'aangetekende in gebreke stelling' lijkt volgens onderstaande bron niet perse nodig. Nu is die bron in mijn ogen niet perse een autoriteit:

Binnen 30 dagen verplichtingen nakomen
De provider moet uiterlijk binnen 30 dagen na afsluiten van de dienst zijn verplichtingen nakomen. Na die termijn is de provider 'in verzuim' en mag u de overeenkomst kosteloos ontbinden zonder dat u eerst nog schriftelijk moet aanmanen. Dat betekent dat de verplichtingen over en weer ongedaan worden gemaakt. [..] -Bron
Reputatie 6
@Poefje Oke het is wat duidelijker. Uit je verhaal maak ik op dat het om glasvezel gaat? (DSL kun je immers zelf makkelijk aansluiten.) Dan is de kans groot dat er bij KPN misschien nog wat moet gebeuren. En ik lees hier dat die niet zo'n haast hebben.

Dat gezegd hebbende, hier hebben jullie niks aan. Jullie willen gewoon genieten van de verbinding.

Dit is in klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile. De Medewerkers van T-Mobile, ofwel Moderators, lezen mee. Als hun hulp nodig is, dan reageren ze gemiddeld rond de 24/48 uur. Maar gezien het op het moment best druk is, kan het zelfs langer duren.

Mijn advies en wat ik zelf zou doen, als ik in dit schuitje zat, toch bellen naar de klantenservice, zeker omdat het wachten op een reactie zelfs nog lager als 2 dagen kan duren. Maar de keus is aan jou natuurlijk. Door de overstapweken is het ontzettend druk op de klantenservice. Daarom nogmaals een advies. Als je in de ochtend om 7 uur tijd hebt om te bellen, doen! Want dan ben je zo aan de beurt.

Je kan in ieder geval alvast oa je abonnementnummer in je profiel zetten. Dan kunnen ze meteen aan de slag als ze je bericht zien. De gegevens zijn alleen in te zien door T-Mobile, de klanten niet.

En over de coulance, die is er zeker wel. Heb gezien dat er gewoon contracten beëindigd werden.

Over je laatste bericht van wanprestatie. Ik heb er veel over gelezen, zelfs gisteren nog. Ik heb dit nog nooit geweten of gelezen. Dus dankjewel voor me erop wijzen.

Zie alleen dat het een oud bericht is. Het bericht is van 2008 en enkele jaren geleden zijn de regels aangepast. Maar heb er verder niks over gehoor, enige wat ik weet van de wijzigingen is dat de bedenktijd van 7 naar 14 dagen gegaan is. Dus ik ga er vanuit dat dit nog steeds geldt.

In ieder geval succes.
Update: Er schijnt vandaag een KPN monteur (?) langs te komen om de problemen te diagnosticeren. Dat is erg fijn want dat zou eerst een aantal (werk)dagen duren. Hopelijk is er straks wat uitsluitsel wanneer de problemen evt verholpen zouden kunnen worden. En heeeel misschien is het euvel vandaag wel verholpen 🤞
Reputatie 7
Badge +4
Mocht het vandaag niet lukken @Poefje, dan kan ik voor de komende dagen in ieder geval een T-Mobile unlimited datavoucher voor een week regelen. Je kunt de telefoon dan als mobiele hotspot gebruiken. Heeft ze een T-Mobile mobiele sim? Via TV Anywhere zou dan in ieder geval al TV gekeken kunnen worden.
Update 2: Ik ontvang net een app dat ze internet heeft! TV is nog een probleem te zijn maar dat zou ook PEBMAC error kunnen zijn. Ik ga in de loop van de dag even proberen dat met instructie op afstand te assisteren. Zou ook goed juiste modemport/reset/reboot gerelateerd kunnen zijn.

Bedankt voor de meegaandheid, meedenken en mogelijk extra effort!
Reputatie 7
Badge +4
Dat is goed nieuws! Voor de tussentijd kan ze alvast TV Anywhere gebruiken. Vinden de kids vast fijn.

Post gerust als je nog hulp nodig hebt met de TV decoder.

Reageer