Beantwoord

T-Mobile thuis op glasvezelnetwerk CIF en alleenrecht

  • 7 September 2017
  • 17 reacties
  • 2851 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ik heb telefonisch contact gehad met iemand van T-Mobile thuis met de vraag waarom er op mijn adres (postcodegebied 3162) geen pakket geleverd kan worden via glasvezel. Ik kreeg als antwoord dat dat is, omdat er bij ons thuis geen glasvezel zou liggen. Dit is dus wél het geval, alleen is deze niet aangelegd door Reggefiber, maar door CIF.
CIF heeft de eerste 2 jaar het alleenrecht gegeven aan Caiway als provider voor internet en (digitale)TV. Deze twee jaar zijn al lang en breed voorbij, dus andere aanbieders zouden nu ook gebruik moeten kunnen maken van dit netwerk.
Is er iemand die een wat duidelijker antwoord kan geven op de vraag of T-Mobile hier van op de hoogte is?
icon

Beste antwoord door Sander 11 September 2017, 16:19

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2
heb gebeld met t mobile op de vraag of ze in Schiedam ook glasvezel diensten leveren.
daar we al 2 jaar een glas aansluiting hebben van caiway en de beheerder is cif kabel
maar nu krijg ik te horen dat t mobile niet op de glasvezel netwerk zit en CIF dit gesloten houdt voor andere providers.
heb eens nagegaan welke providers er op zitten en wat blijkt er zitten op caiway ,fiber en solcon zijn wel 3 providers onder de vlag van CIF.
Kunnen jullie is bekijken of er daadwerkelijk een mogelijkheid is dat t mobile op het glasvezel netwerk van CIF ka komen als provider .
IK zou dit toe juichen en denk nog vel meer mensen die nu neeway niet meer willen hebben ivm teveel storingen en door dat ze geen concurrentie hebben de prijs hoog kunnen houden.

hoop dat t mobile hier iest mee kan doen en snel met thuis op glasvezel kan komen in Schiedam en meerdere andere plaatsen in Nederland waar neeway de netwerlen beheert

met vriendelijke groet
Reputatie 7
Hoi RolandL,

Bedankt voor je vraag! Dit is altijd een goed signaal voor ons om te horen. Wij willen natuurlijk niets liever dan jou aansluiten op ons netwerk. Soms zijn er dit soort rare rechtenkwesties. Dan mogen andere providers niet leveren en heeft de klant uiteindelijk geen keus. Als jij aangeeft dat die twee jaar voorbij zijn en nu iedere provider gebruik zou mogen maken van het netwerk, dan wil ik dat graag voor je regelen! Ik kan niets beloven, behalve dat ik het voor je uit wil zoeken. Stuur je postcode en huisnummer in een privébericht, dan ga ik de status opzoeken. Afhankelijk hiervan kan ik een haalbaarheidsonderzoek bij de netwerkbeheerder in gang zetten. Op die manier kan ik op korte termijn (een weekje) de status aan laten passen. Als dat lukt, kun je daarna via onze kanalen een abonnement aanvragen.

Kortom, voor ons is er werk aan de winkel. Ik hoor graag van je!
Reputatie 7
@devillevia,

Ik heb jouw vraag hier geplaatst aangezien het over hetzelfde onderwerp gaat. Het verhaal dat ik aan RolandL schreef, geldt dus ook voor jou! 🙂
@Sander: Ik had een privé bericht gestuurd, maar verder geen reply ontvangen. Vroeg me af of het bericht is ontvangen inzake bovenstaande?
Reputatie 7

heb eens nagegaan welke providers er op zitten en wat blijkt er zitten op caiway ,fiber en solcon zijn wel 3 providers onder de vlag van CIF.

Solcon is overgenomen door KPN. (die zullen volgend jaar wel opgaan in Telfort KPN kennende)

Voor de rest is het een kosten baten verhaal. Ik juich het alleen maar toe. Providers willen wel eens vergeten dat ze hiermee een voorsprong krijgen op de rest van de markt.
Reputatie 7
@Sander: Ik had een privé bericht gestuurd, maar verder geen reply ontvangen. Vroeg me af of het bericht is ontvangen inzake bovenstaande?

Ja ontvangen! Excuus voor de vertraging. Reply sent! 😉
Is er hier al meer over bekend? Want adsl in Schiedam is erg brak. Ze gebruiken kabels uit de middeleeuwen.
Reputatie 7
@RolandL @devillevia @Hakuin Goede vragen die jullie hier stellen. Ik heb ze binnen de organisatie uitgezet om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Zodra ik een antwoord heb ontvangen laat ik het jullie weten! Fingers crossed 😉
@RolandL @devillevia @Hakuin Goede vragen die jullie hier stellen. Ik heb ze binnen de organisatie uitgezet om hier meer duidelijkheid over te krijgen. Zodra ik een antwoord heb ontvangen laat ik het jullie weten! Fingers crossed ;)
Kan ik mijn vingers langzamerhand van elkaar halen, want ik krijg kramp van het wachten.
Is er al wat bekend?
Reputatie 7
Hi Hakuin,

Goed dat je ons even herinnert. Ik zie dat we er intern nog niet uit zijn. Er komt hoe dan ook een antwoord, maar het laat nog even op zich wachten.

Voor nu zou ik dan ook adviseren te ontspannen en door te blijven ademen! 😉
Reputatie 7
Hi allen, het duurde even maar ik kan jullie van meer duidelijkheid voorzien! Het is nu inderdaad mogelijk voor andere providers om op het netwerk van CIF te leveren, we hebben deze mogelijkheid voor T-Mobile Thuis al onderzocht maar er voor de korte termijn voor gekozen om dit niet te gaan doen. Onder andere omdat de prioriteiten op dit moment vooral gefocused zijn op verbetering en wat minder op uitbreiding en uiteraard speelt het financiële plaatje ook mee. Dit is wel iets waar we regelmatig naar blijven kijken dus mogelijk dat we in de toekomst ook gaan leveren op het CIF netwerk maar voorlopig nog even niet! Groetjes, Brian
Reputatie 7
Hallo Brian,

Wat jammer om te horen. Begrijpelijk dat verbetering momenteel prioritijd heeft en dat jullie nog in de opstart fase zitten na de overname. Als je met de grote jongens mee wil doen dan lijkt het mij toch verstandig. Ziggo kan er niet leveren. KPN gaat het nooit doen. (ze nemen liever CIF over)
Dus dit is een belangrijk speelveld wat T-Mobile een wel verdiende boost kan geven.
Hi allen, het duurde even maar ik kan jullie van meer duidelijkheid voorzien! Het is nu inderdaad mogelijk voor andere providers om op het netwerk van CIF te leveren, we hebben deze mogelijkheid voor T-Mobile Thuis al onderzocht maar er voor de korte termijn voor gekozen om dit niet te gaan doen. Onder andere omdat de prioriteiten op dit moment vooral gefocused zijn op verbetering en wat minder op uitbreiding en uiteraard speelt het financiële plaatje ook mee. Dit is wel iets waar we regelmatig naar blijven kijken dus mogelijk dat we in de toekomst ook gaan leveren op het CIF netwerk maar voorlopig nog even niet! Groetjes, Brian
Bedankt voor het uitzoeken!
Adsl in Schiedam is zo verschrikkelijk slecht dat het niet fatsoenelijk te gebruiken valt. Dus tmobile mist hierdoor een grote kans om te groeien.
En dat verhaal over de toekomst zou ik masr weglaten, want daarmee hebben tmobileklanten slechte ervaringen mee.
Reputatie 7
Hey Hidden, we kijken zeker waar er kansen en mogelijkheden liggen en we houden altijd onze ogen open dus wie weet wat de toekomst brengt 😉
Is er ondertussen al meer bekend? Hier in Twente hebben we erg weinig keuze aan providers op de glasvezel. Zou zelf graag een T-Mobile thuis abonnement willen afsluiten.
Reputatie 7
Hallo racnor,

Ik verwacht dit jaar geen verandering hier in.
Het probleem zit het hem in. Providers mogen aanbieden. maar moeten wel eerst even een contract afsluiten en de kosten hiervan liggen hoger dan bij Reggefiber en KPN Wholesale. hierdoor is het voor providers minder interessant om glasvezel aan te bieden (tegen het zelfde tarief)
Reputatie 7
Hi racnor, goed om te horen dat je ook graag klant wil worden bij T-Mobile Thuis. Er is nog geen nieuws ten opzichte van de laatste keer dus je zal helaas nog even geduld moeten hebben! 😉 Mochten we het gebied waar we leveren uit gaan breiden dan ga je dat zeker van ons horen!

Reageer