Beantwoord

T-Mobile Thuis Router aansluiten op coax?

  • 3 December 2018
  • 11 reacties
  • 15229 Bekeken

Goedemiddag,
Zojuist ontving ik de T Mobile Thuis router nadat ik een internet abonnement heb afgesloten.
Ik probeerde deze direct aan te sluiten, maar zag dat mijn hoofdaansluiting bestaat uit een coax kastje. Hierop zit momenteel een splitter die verdeelt naar modem, tv en radio.

Hoe kan ik het T Mobile router aansluiten zodat ik internet kan gebruiken?

Bijgevoegd foto's van de router en de splitter in de woonkamer

Alvast veel dank!

Gr Bart

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 3 December 2018, 18:05

Bekijk origineel

11 reacties

Thanks! Ik heb klantenservice gebeld en er komt een monteur langs. We wachten t af!
Reputatie 6
Hallo @Bartsand,

Je kan gewoon gebruikmaken van de Installatie garantie. er komt dan gratis een monteur van T-Mobile je helpen met de aansluiting. Je kan hiervoor contact opnemen met T-Mobile Thuis of even wachten op een moderator hier op het forum.

Het kost dus niks in termen van geld, zolang vervangend internet voorhanden is en niks extra's kost of internet als luxe/optioneel wordt beschouwd.
Reputatie 7
Hallo @Bartsand,

Je kan gewoon gebruikmaken van de Installatie garantie. er komt dan gratis een monteur van T-Mobile je helpen met de aansluiting. Je kan hiervoor contact opnemen met T-Mobile Thuis of even wachten op een moderator hier op het forum.
Reputatie 6
@Bartsand Je zult beter moeten zoeken anders zit je voor dat je het weet aan een jaar abonnement vast terwijl je het niet kan gebruiken.
Het kan best zijn dat de telefoonlijn gewoon ergens is afgeknipt en achter behang of plint o.i.d. zit. Ik zou maar informeren wat het kost om te repareren, anders kan je beter dit abo annuleren en hetzelfde soort internet nemen als je buren.
Reputatie 4
Dat gaat gewoon niet.
Er komt geen T-Mobile signaal over coax te huis binnen.
Heeft een vorige bewoner de complete KPN aansluiting weggehaald?

Jouw buren hebben geen T-Mobile maar Ziggo of een andere kabelprovider neem ik aan.
Dank voor reactie. Echter is dit de enige aansluiting die ik heb. Ook bij de buren gecheckt, zij hebben ook alleen deze. Bij hen zit een interactieve tv box erop aangesloten en vanuit daar ontvangen zij internet.

Hoe kan ik mijn router aansluiten op de coax aansluiting?
Reputatie 7
Badge +2


Het ISRA punt kan er o.a. zo uitzien.

Mvg.
Marcel
Reputatie 4
Nee, dit is nog altijd een coax aansluiting.
Je moet echt een andere aansluiting hebben.
Een ISRA punt is van KPN, zit vaak aan een blauwe kabel van een hoop gevlochten draadjes.

Bedankt voor de snelle reacties. Op de bijgevoegde foto de hoofd aansluiting (heb kapje eraf gehaald ter verduidelijking)

Helpt dit?
Ik heb geen andere aansluitingen die t pand binnenkomen volgens mij.

Reputatie 6
@Bartsand Je moet inderdaad op zoek naar waar de KPN telefoonlijk het huis binnenkomt en die moet in de grijze connector van de modem. Die getoonde splitter kun je niet meer gebruiken. Het zogenaamde ISRA punt heeft vele verschijningsvormen, zie o.a. volgende links:
https://community.t-mobile.nl/search?q=ISRA
Reputatie 4
T-Mobile Thuis gaat toch niet over coax?
Heb je geen isra punt in de meterkast?

Reageer