Beantwoord

T-mobile thuis router factuur issue

  • 28 August 2020
  • 5 reacties
  • 267 Bekeken

In 2016 bij Vodafone Thuis een contract voor internet afgesloten en daarbij een Dreytek router ontvangen in de veronderstelling dat ik de router mocht houden. Na de overname van Vodafone door T-mobile geen nieuwe router ontvangen. Onlangs vanwege inwoning het T-mobile thuis abonnement opgezegd.

Daarna ontving ik de eerste e-mails dat de router terug zou moeten naar T-mobile. Onmiddelijk contact opgenomen met T-mobile dat ik in de veronderstelling was dat de router niet terug zou hoeven en dat werd bevestigd door de medewerker aan de telefoon. 

Daarna herinneringen ontvangen via de e-mail dat de router nog steeds terug moest en dat er een boete zou volgen indien hij niet retour kwam. Nogmaals contact opgenomen met een medewerker via de telefoon. De situatie opnieuw uitgelegd en er werd verteld dat er aanpassingen in het systeem zijn gedaan, de router inderdaad niet terug hoefde (is een oud apparaat, doet men niets meer mee, apparaat zou zelfs naar het oud vuil mogen) en dat de e-mails als niet verzonden beschouwd kunnen worden.

Vandaag de boete toch geincasseerd gekregen. Opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile. Blijkbaar is er NIETS bekend over de eerdere telefoontjes en gemaakte afspraken en dat daardoor de boete toch echt betaald moest worden.

Grove fouten aan de kant van T-mobile met het systeem en de klantenservice. Schijnbaar is er niets bekend en daardoor niets mogelijk. Ben al jarenlang klant, maar overweeg nu sterk alle abonnementen te beeindigen.

Zijn er meer mensen die dergelijke slechte ervaringen hebben met de klantenservice? En wellicht mensen die ook een oude Dreytek router hadden vanuit toenmalig Vodafone thuis die terug moest naar T-mobile? Hoe is dat dan opgelost?

icon

Beste antwoord door Brian 31 August 2020, 17:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

@Andana Borcan 

Het modem van Vodafone heb je in bruikleen gekregen. dit is na de overname van T Mobile ook mee gegaan maar T Mobile. Het modem van Vodafone Thuis / T Mobile Thuis moet altijd terug gestuurd worden naar T Mobile.

Reputatie 7
Badge +14

Modems moeten altijd terug, zijn ze heel strak in. Maar als je de toezegging dat je het modem niet terug hoeft te sturen op de email hebt, dan hoef je niet bang te zijn voor deze boete.

@Hidden.nld @eric_2 dank voor jullie reactie. Begrijpelijk dat het zo werkt, echter is de toezegging gedaan dat ze niets met de modem kunnen en hem niet terug hoeven. Helaas heb ik niets op de email ontvangen en zijn er bij de klantenservice geen logs aangemaakt over de toezegging dat de router niet retour moet. In het systeem is schijnaar ook niets aangepast, wat wel is toegezegd door een medewerker aan de telefoon. 

Ik heb dus geen poot om op te staan, door fouten aan de kant van de klantenservice. Mocht men aan de telefoon hebben verteld dat hij wel terug moest dan was dat geen probleem, ik heb de router namelijk nog steeds in mijn bezit. De afspraken waren echter anders. Naar mijn mening is de boete dus onterecht.

Reputatie 7

Hi @Andana Borcan, excuses voor de onduidelijkheid. We vragen de modem en eventuele TV Boxen altijd terug. Als een collega echt aangegeven heeft dat dit niet hoeft dan was deze informatie onjuist. Maar ik begrijp uit je bericht dat je de modem nog in het bezit hebt? In dat geval kan je deze gewoon retour sturen en dan zorg ik dat we het bedrag van de boete weer naar je terug storten! Stuur mij even een bericht zodra je de modem hebt verzonden en bewaar het verzendbewijs, dan komt dat helemaal goed.

Je kan de modem (zonder kosten) opsturen naar onderstaand adres in een willekeurige doos onder vermelding van je klantnummer:

 

T-Mobile Thuis

Antwoordnummer 15021

1117 ZZ Schiphol

Hoi @Brian, dank voor je reactie en hulp in deze!

Dit is inderdaad wat ik toen heb terug gehoord van een collega, maar het is super fijn dat we dit nu alsnog goed op kunnen lossen voor beide partijen.

Ik heb de modem inderdaad nog in bezit en deze zal ik direct naar jullie retour sturen. Ik stuur je een pm wanneer de modem verzonden is met verzendbewijs en mijn persoonlijke informatie zodat we dit af kunnen ronden.

Nogmaals dank voor je hulp en de medewerking vanuit T-mobile en we houden contact. 

Reageer