Beantwoord

T-mobile veranderd eenzijdig ingangsdatum en nu mag ik betalen

  • 5 January 2021
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 2

Beste,

In juli 2020 heb ik gebeld met de klantenservice voor het aanvragen van een nieuw Thuis abonnement. Ik was zonder contract, dus ik kon een nieuwe provider kiezen. Uitgebreid met een medewerker gesproken over allerlei zaken, waaronder de inflatie correctie. Na het gesprek was duidelijk dat contracten afgesloten na 30 september, geen inflatie correctie zouden krijgen, dus heb ik telefonisch afgesproken dat het nieuwe abonnement per 1 oktober 2020 zou ingaan. Op die grond heb ik mijn abonnement bij T-mobile laten ingaan.

Op 20 juli 2020 kreeg ik het volgende bericht: 

“Goed nieuws! Je opzegging van je abonnement(en) bij je huidige aanbieder is geaccepteerd. Per 01-10-2020 stopt het abonnement bij je huidige aanbieder. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.”

Mooi, dat is geregeld… dacht ik.

Vandaag kijk ik op mijn nieuwe rekening van januari, zie ik dat het abonnement 1,4% duurder is geworden. Dus ik mijn contract controleren, staat daar als ingangsdatum 30 september… Wat is dat voor raars? Ik vraag 1 oktober, krijg dit ook per e-mail bevestigd en vervolgens staat mijn contact op 30 september… 1 DAG EERDER, dus inflatie correctie op mijn rekening.

Ik heb nog even terug gekeken in mijn e-mail en wat blijkt, T-mobile heeft mijn installatiedatum op eigen initiatief naar 30 september 18.00 uur gezet.Dit is de e-mail:

“Het is bijna zover... Want op 30-09-2020 kun je T-Mobile Thuis zelf installeren. De verbinding wordt op die dag voor 18.00 uur opgeleverd.”

Het niet de bedoeling is van T-mobile is om contracten 6 uur eerder in te laten gaan en daarmee de inflatie correctie te pakken?

Mijn verzoek is bij deze om de inflatie correctie terug te draaien of anders her verschil in kosten die ik dit jaar ga maken, te vergoeden.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 8 January 2021, 15:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5

Wat is de schade op jaarbasis, EUR 5,-?

Reputatie 2

Wat is de schade op jaarbasis, EUR 5,-?

Hoezo pipo, ga jij mijn vergoeding betalen :wink: ?

ik hecht gewoon waarde aan het  nakomen van afspraken en daar hoort het eenzijdig aanpassen van de ingangsdatum van het contract niet bij.

Reputatie 5

Ik bedoel daarmee, denk je echt dat T-Mobile het bewust aanpast om EUR 5,- te kunnen binnenharken? Als je oude provider een dag eerder of later de verbinding beëindigt, dan past T-Mobile de startdatum ook aan zodat je bijvoorbeeld niet een dag zonder internet zit.

Reputatie 7

Hi @Chris16 ,

Dank je wel voor je vraag en welkom bij de Community! Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega aan de telefoon, die je van de juiste informatie heeft kunnen voorzien. Bij een DSL-aansluiting begint facturatie pas wanneer we vanaf het modem het signaal hebben gekregen dat jij gebruik kan maken van de verbinding. Wij hebben er alles aan gedaan om de verbinding zo snel mogelijk gereed te maken voor gebruik, wat in dit geval op 30 september is gelukt. Dat kunnen we niet voorkomen en hangt samen met de lijnaanvraag die wij bij de netbeheerder doen. 

Ik hoop je met dit antwoord van meer duidelijkheid te hebben voorzien. Mocht je met vragen zitten, weet dan dat de Community voor je klaar zit! 

Reputatie 2

@Boris Dat telefonisch contact was voordat ik dit topic startte. Ik hoop dat jullie / jij wel redelijk zou zijn na het lezen van mijn uitleg. Had mij vertelt dat 30 september, gevolgen zou hebben voor mijn rekening, dan had ik een keus gehad. Nu maken jullie die keus voor mij en dat vind ik niet conform afspraak.

Maar weet je, laat maar zitten, ik hoop dat jullie mijn televisie signaal wel op orde krijgen, dan krijg ik tenminste waar ik voor betaal. 

Dit is inmiddels in behandeling bij jullie technische dienst, dus ik hoop binnen een week meer te weten.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Chris16, je sentiment is absoluut begrijpelijk en ik snap welk punt je wilt maken. Echter, als ik de inflatiecorrectiepagina erop nalees, concludeer ik dat het contracten betreft die na 1 oktober 2020 zijn afgesloten, oftewel wanneer het abonnement aangevraagd is, niet wanneer de ingangsdatum in zou gaan. Jij hebt in juli 2020 een contract aangevraagd, dat is twee à drie maanden voordat die regel ingegaan is en niet conform de regeling. 

Om het te verduidelijken, kun je het nog eens checken op de desbetreffende pagina: Inflatiecorrectie 2021.

Om je toch tegemoet te komen, heb ik het bedrag eenmalig vergoed. Het gaat hier om inflatiecorrectiepercentage 1,6 procent. Dat brengt het totaalbedrag op € 25,00 (maandbedrag Internet) maal 1,016 is € 25,40 per maand. Dit maal twaalf maanden komt uit op € 4,80. De vergoeding zal op een volgende factuur in mindering worden gebracht op jouw maandbedrag - dit zal waarschijnlijk de factuur van februari worden.

Stay safe and healthy!

Reputatie 2

@Jason fijn dat je mijn probleem begrijpt. Volgende keer zal ik daar ook specifieker naar vragen. Topic mag op slot

Reageer