Telefoonkabel komt niet tot mijn verdieping

  • 17 August 2020
  • 1 reactie
  • 149 Bekeken

Ik heb onlangs het T-mobile Thuis pakket besteld. Nu is het zo dat er in het pand waar ik woon een aansluitpunt aanwezig is. Ik woon zelf op twee hoog en de telefoonkabel loopt in het trappenhuis tot halverwege de eerste en tweede verdieping. Komt dus op dit moment niet mijn appartement in. Ik heb begrepen dat ik zelf niet zomaar aan de telefoonkabel mag komen (om ‘m door te treken bijv.). Op de website staat in het pdf ‘thuis-tarieven-installatiewerkzaamheden’ bij ‘Dit krijg je allemaal met T-Mobile Thuis’ o.a. ‘Onze monteurs leggen een kapel naar het (glasvezel)modem en je televisie’. Kan ik er zodoende vanuit gaan dat ik via T-mobile een monteur kan laten komen die deze kabel voor mij doortrekt en hier geen extra kosten aan verbonden zijn? MvG, Diane


1 reactie

Nee, daar kun je niet vanuit gaan, het modem moet namelijk op het isra punt aangesloten worden, en die zit waarschijnlijk op de begane grond, dus zal daar het modem ook komen, kabel mag niet langer zijn dan 1.5 meter.

Voor tussen het modem en de TV box zit er een kabel van 15 meter bij, als deze niet toereikend is kun je kabel bij kopen bij de monteur als je die krijgt van TM, DSL is in eerste instantie zelf aansluiten.

Zit het ISRA wel daar waar je zegt dan is het nog te behappen, maar wifi zal niet best zijn vermoed ik zo.

Zou je een foto kunnen plaatsen van de kabel die je denkt te kunnen gebruiken.

Reageer