Beantwoord

Terug naar NLE of toch T-Mobile thuis een kans geven?

  • 18 May 2019
  • 4 reacties
  • 712 Bekeken

Ik ben klant geweest bij NLE, toen overgestapt naar youfone.
Hier heb ik heel veel spijt van gehad.
Het TV kastje is gewoon een android box met de tv app. TV kwaliteit is slecht, afstandbediening heeft geen cijfers en ga zo maar door...

Mijn contract is bijna afgelopen dus ik kan weer weg.....mijn 1e gedachte was terug naar NLE maar T-Mobile zou ook een optie kunnen zijn.
Nu heb ik een aantal vragen:

Via NLE en Youfone krijg ik 100mbit binnen met de experiabox. Krijg ik dit dan ook via T-Mobile?
Edit: postcode check zegt ook 100mbit maar lees ook over max 50mbit.
Fourstack zegt koper 111mbit en bounded 218mbit.

Is het de tv decoder van T-Mobile een "echte" fatsoenlijke decoder of ook een android boxje?

Is de TV kwaliteit vergelijkbaar met NLE (dit is een KPN tv decoder)?

Hoe is de werking van het modem t.o.v. de experiabox van KPN? Wifi bereik, 2,4&5ghz tegelijk

Avast bedankt voor de reacties!
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 18 May 2019, 21:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo @Oudbrood,

De STB van T-Mobile is een waardige stb die vergelijkbaar is met die van KPN.
Er is net een nieuw modem uitgekomen voor nieuwe klanten.
Dit is een beter modem dan KPN of Ziggo levert 4x4 mu-mimo AC WiFi router.
Als ik het vergelijk met een Draytek of Huawei is dat een veel beter modem. (het nieuwe modem heeft any port any service dus tv en internet over 1 kabel)
Thanks!

Weet jij hoeveel lan poorten dit modem heeft?
Las op internet dat er modems zijn van T-Mobile met maar 2 lan poorten.
Reputatie 7
Alle modems hebben 4 lan poorten echter het nieuwe Zyxel modem doet IPTV routerd inplaats van bridge.
Bij IPTV bridgemode zijn LAN 3 en LAN 4 gereserveerd voor TV. In routerd mode maakt dit niet meer uit omdat het modem het iptv verkeer routeert naar het IPTV vlan.
Reputatie 4
Met ander woorden, en minder ook, heeft het modem (in ieder geval die van "mij = Huawei HG659" slechts 2 LAN poorten.
Ik kwam van KPN en had een uitdaging om boven internet (bekabeld) te krijgen.

Reageer